Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2006-01-01 16:39:53 Witam ![]() ![]() do pomocy cytat z zał J
czekam na pomoc ![]() |
![]() Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2006-01-02 13:18:27
THX ![]() |
![]() mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2006-01-02 14:01:45 chwila chwila, a od kiedy to PZM homologuje klatki? Pierwsze słysze. |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2006-01-02 14:23:50 Załącznik J dopuszcza homologacje klatki przez ASN (art.253 pk. 8.4)
Z tego co wiem to IRECO ma taką właśnie homologacje, co pozwala in np. pominąć mocowanie klatki srubami w przypadku spawania stopek do nadwozia. (zawsze były z tym problemy na BK) |
Gonzo_BB nibylandia | 2006-01-02 16:08:51
A jakbym sam zmontował klatke zgodną z załącznikiem to mogą mi ją zatwierdzić potem ? czy mają wyłącznośc na swoje... |
![]() owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2006-01-02 16:15:42 z tego co pamiętam to jest tak że na BT podpisujesz że klatka jest zgodna z zał J w każdym razie w RC i chyba w GSMP |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2006-01-02 16:22:19 Jezeli zrobisz klatkę zgodnie z przepisami załącznika J i bedzie wykonana solidnie (ładne spawy, dokładnośc wykonania) to nie potrzeba żadnego papieru, oprócz potwierdzenia zakupu rur oraz ich atest. I to wszystko. Homologacja jest potrzebna tylko w przypadku odstępstw od załacznika (np.: inna grubośc rur, brak srub w stopkach itp.) |
![]() Mrally fiat 126 S650 Bierun | 2006-01-03 08:35:54 a mi irek niedawno powiedział ze jak bede chciał startowac to musze miec sruby w stopkach(klatka irka wspawana w bude).
wiec jak wkoncu?? |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2006-01-03 09:55:33 Podstawowym sposobem montarzu klatki do nadwozia jest jej przykrecenie, jako uzupełnienie mogą byc stosowane dodatkowe mocowania, takie jak przyspawanie stopek do płytek wznacnajacych, oraz przyspawanie klatki do nadwozia.
Tak to mniejwiecej brzmi w przepisach, tak wiec sróby musza byc, nawet jezeli klatka jest przyspawana. Ireco ma 'zezwolenie' na nie stosowanie srub. Tylko ze taka klatka musi miec odpowiedni certyfikat. Mielismy kiedys problem na GSMP z klatka IRECO w alfie 75, p. Szczechura czepil sie wlasnie braku srubek, do w certyfikacie klatki napisane bylo ze jest zgodna z załącznikiem... a nie byla. Robiona byla jeszcze przed uzyskaniem homologacji przez firme. Skonczylo sie na tym ze trzeba bylo wkrecić owe srubki na nastepny wyścig. |
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2006-01-03 10:42:45 Nie wiem po co Irek walczy tak o te sruby, mi Siekier zrobil klatke zalacznikowa, spawana do nadwozia i dodatkowo 6 srub na kazda stopke - wszystko jest tak jak ma byc i juz. W Szczyrku musialem kombinowac dla Gadzia i Chytrosia butelki 2l na odme ale tu tez p.Szczechura mial racje...
A czyja to byla Alfa? To nie ta sama ktora teraz jezdzi Rafal Platek? |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2006-01-03 11:15:04 Dokładnie o tą alfe chodzi. W szyczyrku byl debiut ![]() |
![]() schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2006-01-03 17:15:39
no ale w niektórych samochodach nie da się przykręcić stopek na śruby - np. w felicji tylne stopki są na kielichach w których głęboko siedzą sprężyny i wkręcenie śrub by spowodowało że znalazły by się między zwojami ![]() dlatego tam jest homologowana klatka w której tylne stopki są tylko przyspawane i pewnie taka klatka wymaga dodatkowej homologacji |
![]() yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2006-01-03 17:54:22 Slyszalem ze byli tacy co poradzili sobie z tym problemem przyklejajac "sruby" poxipolem ![]() |
![]() owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2006-01-03 18:27:06 w sumie nie głupi pomysł, łebki śrub elegancko na poxipol i jazda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2006-01-03 20:44:11
no i jak tu nie mowić ze Polak potrafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2006-01-03 23:29:40 Hmmm przyklejanie moze sie okazać malo odporne na próbę sparawdzenia przez pana sędziego .... jak była możliwość to wierczilo sie "ciasny" otworek i wkręcało srubke ![]() ![]() |
![]() mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2006-01-05 18:12:47
homologacja klatki jest robiona na konkretny model (konkretny ksztalt klatki do konkretnego samochodu). Wychodzi na to ze nie maja homologacji do kazdej ze swoich klatek. |
![]() Amper 126p x2 Kraków | 2006-01-06 12:39:13
No nie do końca, homologujesz konstrukcje klatki, a to czy bedzie ona zastosowana takim czy innym aucie nie gra roli. Jeżeli spełnia ona wymagania załącznika co do wytrzmałości i wymiarów matariałów (rur) to nie jest nawet konieczne przeprowadzanie prób statycznych. |
![]() mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2006-01-06 16:05:36 nie zgodze sie. chyba ze mowisz o konstrukcji klatki np. do saxo vts albo do 106 s16, ktore maja ta samą bude. Jezeli klatka rózni się kształtem to nie podciągniesz juz jej pod tą samą homologacje.
Obejrzyj sobie dowolny katalog z klatkami homologowanymi i zobaczysz ze kazda klatka ma inny numer homologacji. |