MotoNews.pl
  

[Ot] Co to jest ASN ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam) mam małego problema przeglądam załącznik J odnośnie klatki bezpieczeństwa i za cholere nei wiem co to jest ASN. wiem ze jest to jakas instytujcja (coś jak FIA chyba). jest cały rozdział o tym ze to ASN moze udzielac homologacji na klatki itp. co to może byc ??

do pomocy cytat z zał J

Cytat:
Podstawowa konstrukcja każdej klatki przedstawionej ASN-owi do homologacji musi być zgodna z wymaganiami ..............



czekam na pomoc)
  
 
Cytat:
MKS rozdział II
10. ASN
Narodowy Automobilklub lub Federacja Narodowa uznana przez FIA jako
jedyny posiadacz władzy sportowej w danym kraju.



Czyli jest to Polski Zwiazek Motorowy
  
 
Cytat:
2006-01-02 12:35:32, Amper pisze:
Czyli jest to Polski Zwiazek Motorowy



THX
  
 
chwila chwila, a od kiedy to PZM homologuje klatki? Pierwsze słysze.
  
 
Załącznik J dopuszcza homologacje klatki przez ASN (art.253 pk. 8.4)
Z tego co wiem to IRECO ma taką właśnie homologacje, co pozwala in np. pominąć mocowanie klatki srubami w przypadku spawania stopek do nadwozia. (zawsze były z tym problemy na BK)
  
 
Cytat:
Z tego co wiem to IRECO ma taką właśnie homologacje, co pozwala in np. pominąć mocowanie klatki srubami w przypadku spawania stopek do nadwozia.



A jakbym sam zmontował klatke zgodną z załącznikiem to mogą mi ją zatwierdzić potem ? czy mają wyłącznośc na swoje...
  
 
z tego co pamiętam to jest tak że na BT podpisujesz że klatka jest zgodna z zał J w każdym razie w RC i chyba w GSMP
  
 
Jezeli zrobisz klatkę zgodnie z przepisami załącznika J i bedzie wykonana solidnie (ładne spawy, dokładnośc wykonania) to nie potrzeba żadnego papieru, oprócz potwierdzenia zakupu rur oraz ich atest. I to wszystko. Homologacja jest potrzebna tylko w przypadku odstępstw od załacznika (np.: inna grubośc rur, brak srub w stopkach itp.)
  
 
a mi irek niedawno powiedział ze jak bede chciał startowac to musze miec sruby w stopkach(klatka irka wspawana w bude).
wiec jak wkoncu??
  
 
Podstawowym sposobem montarzu klatki do nadwozia jest jej przykrecenie, jako uzupełnienie mogą byc stosowane dodatkowe mocowania, takie jak przyspawanie stopek do płytek wznacnajacych, oraz przyspawanie klatki do nadwozia.
Tak to mniejwiecej brzmi w przepisach, tak wiec sróby musza byc, nawet jezeli klatka jest przyspawana. Ireco ma 'zezwolenie' na nie stosowanie srub. Tylko ze taka klatka musi miec odpowiedni certyfikat.

Mielismy kiedys problem na GSMP z klatka IRECO w alfie 75, p. Szczechura czepil sie wlasnie braku srubek, do w certyfikacie klatki napisane bylo ze jest zgodna z załącznikiem... a nie byla. Robiona byla jeszcze przed uzyskaniem homologacji przez firme. Skonczylo sie na tym ze trzeba bylo wkrecić owe srubki na nastepny wyścig.
  
 
Nie wiem po co Irek walczy tak o te sruby, mi Siekier zrobil klatke zalacznikowa, spawana do nadwozia i dodatkowo 6 srub na kazda stopke - wszystko jest tak jak ma byc i juz. W Szczyrku musialem kombinowac dla Gadzia i Chytrosia butelki 2l na odme ale tu tez p.Szczechura mial racje...
A czyja to byla Alfa? To nie ta sama ktora teraz jezdzi Rafal Platek?
  
 
Dokładnie o tą alfe chodzi. W szyczyrku byl debiut
  
 
Cytat:
2006-01-03 10:42:45, yapko pisze:
Nie wiem po co Irek walczy tak o te sruby, mi Siekier zrobil klatke zalacznikowa, spawana do nadwozia i dodatkowo 6 srub na kazda stopke - wszystko jest tak jak ma byc i juz.


no ale w niektórych samochodach nie da się przykręcić stopek na śruby - np. w felicji tylne stopki są na kielichach w których głęboko siedzą sprężyny i wkręcenie śrub by spowodowało że znalazły by się między zwojami

dlatego tam jest homologowana klatka w której tylne stopki są tylko przyspawane i pewnie taka klatka wymaga dodatkowej homologacji
  
 
Slyszalem ze byli tacy co poradzili sobie z tym problemem przyklejajac "sruby" poxipolem W kazdym razie rzeczywiscie nie wszedzie mozna stopke przykrecic, nie pomyslalem o tym...
  
 
w sumie nie głupi pomysł, łebki śrub elegancko na poxipol i jazda
  
 
Cytat:
2006-01-03 17:54:22, yapko pisze:
Slyszalem ze byli tacy co poradzili sobie z tym problemem przyklejajac "sruby" poxipolem W kazdym razie rzeczywiscie nie wszedzie mozna stopke przykrecic, nie pomyslalem o tym...



no i jak tu nie mowić ze Polak potrafi
  
 
Hmmm przyklejanie moze sie okazać malo odporne na próbę sparawdzenia przez pana sędziego .... jak była możliwość to wierczilo sie "ciasny" otworek i wkręcało srubke , ja raz spawałem łebki do stopki, ale klatka była wyjęta z auta wiec sie dało
  
 
Cytat:
2006-01-03 08:35:54, Mrally pisze:
a mi irek niedawno powiedział ze jak bede chciał startowac to musze miec sruby w stopkach(klatka irka wspawana w bude). wiec jak wkoncu??



homologacja klatki jest robiona na konkretny model (konkretny ksztalt klatki do konkretnego samochodu). Wychodzi na to ze nie maja homologacji do kazdej ze swoich klatek.

  
 
Cytat:
homologacja klatki jest robiona na konkretny model (konkretny ksztalt klatki do konkretnego samochodu). Wychodzi na to ze nie maja homologacji do kazdej ze swoich klatek.



No nie do końca, homologujesz konstrukcje klatki, a to czy bedzie ona zastosowana takim czy innym aucie nie gra roli. Jeżeli spełnia ona wymagania załącznika co do wytrzmałości i wymiarów matariałów (rur) to nie jest nawet konieczne przeprowadzanie prób statycznych.
  
 
nie zgodze sie. chyba ze mowisz o konstrukcji klatki np. do saxo vts albo do 106 s16, ktore maja ta samą bude. Jezeli klatka rózni się kształtem to nie podciągniesz juz jej pod tą samą homologacje.
Obejrzyj sobie dowolny katalog z klatkami homologowanymi i zobaczysz ze kazda klatka ma inny numer homologacji.