MotoNews.pl
  

[126p] Blok z eleganta a otwór na aparat zapłonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !

Gdzie moge udać sie z blokiem silnika (elegant) zeby mi wywiercili otwór na aparat zapłonowy ?? czy ktos juz to robil i ile wołają za to ??
mieszkam w Oświęcimiu i chyba w tej dziórze nieznajde takiego zakładu.

Pozdrawiam
  
 
a nie taniej ci bedzie znalezc blok uzywke z otworem?
  
 
Dobry pretekst na nanoplexa, ja bym sie zasanowil. A najlepiej uk zaplonowy ktory pozwala regulowac kat wyprzedzenia z kabiny
  
 
interesuje mnie zapłon starego typu juz mam dość dokladania do silnika....bawilem sie juz z dwoma blokami uzywanymi i wole nie komentowac ich stanu :| a ten ktory mam z eleganta jest ideal, szkoda mi go wiec wolał bym go wykorzystac
  
 
Nie moze byc idealem, bo nawet nowy blok nie moze poszczycic sie takim mianem, a co dopiero uzywany...
  
 
380 zł.....cena sklepowa;]
  
 
a czy to konieczne? nanoplex nie jest taki zly, szczegolnie MED 211A (bialo-szary, bez odciecia zaplonu)

jesli juz musisz to prosciej bedzie dorwac dobry stary blok i po prostu przelozyc, do tego kupic modul digitecha
  
 
Cytat:
2006-01-03 00:05:14, maciuhh pisze:
szczegolnie MED 211A (bialo-szary, bez odciecia zaplonu)...



Z tego co sprawdzałem to 211 ma odcięcie przy 6800...
  
 
sluchaj nie bez powodu kazdy normalny samochod wyprodukowany po 90 roku ma zaplon elektroniczny...a przynajmniej 90 procent z nich.to jest lepsze rozwiazanie i nie wiem po co sie chcesz pakowac w przerywacz.raz ze wiecej wazy,dwa ze trzeba go napedzac od silnika a to sa straty a trzy ze sie wyciera i w zasadzie co miesiac jest troche inna przerwa i iny kat wyprzedzenia.masz blok pod to to tym bardziej zostaw i zrob porzadny elektroniczny
  
 
Cytat:
2006-01-03 11:52:19, Poochaty pisze:
sluchaj nie bez powodu kazdy normalny samochod wyprodukowany po 90 roku ma zaplon elektroniczny...a przynajmniej 90 procent z nich.to jest lepsze rozwiazanie i nie wiem po co sie chcesz pakowac w przerywacz.raz ze wiecej wazy,dwa ze trzeba go napedzac od silnika a to sa straty a trzy ze sie wyciera i w zasadzie co miesiac jest troche inna przerwa i iny kat wyprzedzenia.masz blok pod to to tym bardziej zostaw i zrob porzadny elektroniczny




popieram , osobiście mam teraz nanoplex w aucie i jestem zadowolony 100% , sprawnośc tego układu jest dużo większa , auto odpala bez problemu nawet po długim postoju nie ma problemów z odpalaniem na mrozie (nawet na światłach) , niestety klasyczny układ z aparatem zapłonowym nie jest tak idealnym rozwiązaniem

koszty całego nanoplexa też nie są przerażające ponieważ na rynku wtórnym można dostać cewke z modułem + tylną wiązke za 70-100zł (zdarza sie też z kołem pasowym i czujnikiem) koło pasowe + czujnik + uchwyt nówka to +-80zł
  
 
chyba mnie przekonaliscie...czujnik, kolo pasowe mam. bede rozgladal sie za nanoplexem, cewką i tylnią wiązką, ale czy bez czujnika podlaczanego do podstawki gaźnika bedzie to dzialac prawidłowo ???
  
 
ja to miałem odłączone (moduł cut-off czy jakoś tak) i jeździł.
  
 
tez mam odłączone i wszystko pieknie działa
  
 
Cytat:
2006-01-03 01:57:16, dommel pisze:
Z tego co sprawdzałem to 211 ma odcięcie przy 6800...



jestes w 100 % pewny? a wiesz przy ilu ma odciecie med 213a?


ogolnie nanoplex to super sprawa, nie musisz sie martwic o regulacje itp, jedynym minusem jest to ze kat wyprzedzenia mozna zmieniac w niewielkim zakresie

a co do zestawu to zapytaj pata, on czasem posiada takie elegantowskie rzeczy

Cytat:
2006-01-03 15:27:18, owz pisze:
ja to miałem odłączone (moduł cut-off czy jakoś tak) i jeździł.



a to o czym oni pisza (rurka do podstawki gaznika) to nie jest przypadkiem odparownik??

[ wiadomość edytowana przez: maciuhh dnia 2006-01-03 17:22:12 ]
  
 
jeden pies wywalić można
  
 
Cytat:
2006-01-03 17:20:24, maciuhh pisze:
jestes w 100 % pewny? a wiesz przy ilu ma odciecie med 213a?



Moduł na którym ja jeźdzę ma odcięcie przy 6800 (211A), sprawdzałem też 213A i odcięcie dokładnie w tym samym miejscu. Dla większości użytkowników nie jest to uciążliwe jednak jak się ma krótkie 2-3-4 to troszkę ogranicza prędkość maksymalną - biorąc pod uwagę że na aparacie wkręca się silnik na 8000+.

Sprawdzałem też 210A - odcięcie 6000. Co do zakresu regulacji nanoplexa to wystarczy podciąć mocowanie czujnika i już mamy większe pole działania...
  
 
pierwsze napletexy mialy przy 6 odciecie, a ta rurka to jest podcisnienie i jak nie ma dziury pod gaznikiem nie robi roznicy, ale radze sprawdzic czy dwa kabelki od czujnika podcisnienia maja byc zwarte czy nie bo wtedy jest pelne badz czesciowe obciazenia silnika i inna krzywa zaplonu dobiera (moga byc gorsze osiagi chociaz ja nie zauwazylem). do tego maluchy od X 94 do bodajze V 95 eleganty mialy troche inna komore spalania i kat wyprzedzenia statyczny na 4 st tylko takze to tez trzeba brac pod uwage. Ja mialem silnik z lutego 95 roku i wlasnie tak bylo.
  
 
ja mam pazdziernik 95, tylko tymczasowo nie moge sprawdzic, bo mi strobo sie popsul

dommel, to mnie teraz zdziwiles bo kazdy mi wmawial ze bialo-szary nie ma odciecia - i specjalnie sie zamienilem moim niebieskim w sumie zadna strata
tak post scriptum, na ile mozna wykrecic przy 385 swiatka?
  
 
a powiedzcie mi czy nanoplex idzie podłączyć do zwykłej cewki ??
  
 
mysle ze nie da rady

chociarz fl'e mialy juz biazeta hmm
cewka eleganta jest tylko zasilana +12v i masa, nie wiem niestety jak jest w tych fl,owskich

[ wiadomość edytowana przez: maciuhh dnia 2006-01-03 21:31:18 ]