MotoNews.pl
  

Uszczelka (oring) Apartu Zapłonowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam prośbę do Braci Klubowej.
Otóż zapytał mnie znajomy (bardzo sympatyczny jegomość Roman) czy przy wymianie oringu (uszczelniacza) aparatu zapłonowego istnieje obawa przestawienia zapłonu.
Niestety nigdy tego nie robiłem, a w wyszukiwarce nic na ten temat nie znalazłem,
więc teraz mam pytanie pytanie do Was.
Jak to zrobić by było dobrze?

Rozumie, że należy zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy.
Czy po wyjęciu aparatu, a później przy wkładaniu, palec (sworzeń) można inaczej zamontować?
Nie mówię, że specjalnie, ale znając złośliwość rzeczy martwych istnieje taka obawa, że nam się miże przestawić ten palec.
jak temu zaradzić?

Wg rysunku ten palec zakończony jest płetwą, więc teoretycznie istnieją 2 możliwości.


PS.
Nie wiem czy wiecie, ale nie będąc zlogowanym na Motonuws nie można kożystać z wyszukiwarki i tworzyć nowych wątków.
Dziwne prawda?


[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2006-01-03 09:55:19 ]
  
 
Witaj Pawle
Ja to mialem wymieniane gdyz mi delikatnie cieklo roboty jest na 15 min (dla wprawnego mechanika) w moim przypadku gosc zaznaczyl ustawienie zaplonu sciagn caly rozdzielacz wymienil i zalozyl spowrotem troche mu nie wierzylem i kazalem podlaczyc kompa dignostycznego i okazalo sie ze wszystko po staremu wiec da sie to zrobic nie przestawiajac zaplonu
A swoja droga to widzialem jak bez ustawiania zaplonu wymieniali gosciowi cewke w rozdzielaczu tez zaznaczyli rozbebeszyli wymienili zmontowali spowrotem i powiedzieli ze ok a jak go spotakalem przy okazji poraz drugi to powiedzial za faktycznie ok
Pzdrawiam
  
 
Płetwa na rozdzielaczu jest asymetryczna więc nie ma obawy przestawienia. Wystarczy zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy.
  
 
Cytat:
2006-01-03 09:43:20, kisztan pisze:
Witam! Mam prośbę do Braci Klubowej. Otóż zapytał mnie znajomy (bardzo sympatyczny jegomość Roman) czy przy wymianie oringu (uszczelniacza) aparatu zapłonowego istnieje obawa przestawienia zapłonu. Niestety nigdy tego nie robiłem, a w wyszukiwarce nic na ten temat nie znalazłem, więc teraz mam pytanie pytanie do Was. Jak to zrobić by było dobrze? Rozumie, że należy zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy. Czy po wyjęciu aparatu, a później przy wkładaniu, palec (sworzeń) można inaczej zamontować? Nie mówię, że specjalnie, ale znając złośliwość rzeczy martwych istnieje taka obawa, że nam się miże przestawić ten palec. jak temu zaradzić? Wg rysunku ten palec zakończony jest płetwą, więc teoretycznie istnieją 2 możliwości. PS. Nie wiem czy wiecie, ale nie będąc zlogowanym na Motonuws nie można kożystać z wyszukiwarki i tworzyć nowych wątków. Dziwne prawda? [ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2006-01-03 09:55:19 ]



Ta "płetwa" jest asymetryczna, więc raczej nie ma możliwości złego zmontowania.
Zresztą jeśli jakimś sposobem coś pomylisz, to jedyną konsekwencją bedzie to, że silnik nie będzie pracował.
  
 
Dziękuje za pomoc!
  
 
5-10 minut roboty zaznacz śrubikrętem na aparacie pozycję i przewody WN który do którego miejsca idzie odkręcasz 2 nakrętki 13 wyciągasz aparat i zmieniasz orig (uwaga sa 2 rodzaje aparatów na mały oring i duży). Po czy wkładasz aparat przykręcasz i przewody WN i jedziesz. Można przewodów nie ściągać - ściągając kopułkę ale nie pamietam czy jest łatwiej czy nie.
  
 
Latiwej jest sciagnac kopulke rozdzielacza jest zamocowan tylko na dwoch malech wkretach
  
 
Cytat:
2006-01-03 14:24:14, LUK18 pisze:
Latiwej jest sciagnac kopulke rozdzielacza jest zamocowan tylko na dwoch malech wkretach



ale wówczas nie zmienisz uszczelki... ;-p
  
 
Niby czemu
scigasz kopulke a potem rozdzielacz i zmieniasz
  
 
Cytat:
2006-01-03 14:50:23, LUK18 pisze:
Niby czemu scigasz kopulke a potem rozdzielacz i zmieniasz



aa... rozumiem ze chodzi ci o to, ze zamiast odpinac kable z kopulki lepiej zdjac cala kopulke - tu sie z Toba calkowicie zgadzam
  
 
egzakli
  
 
Cytat:
2006-01-03 12:49:58, malin2 pisze:
(uwaga sa 2 rodzaje aparatów na mały oring i duży).


No właśńie ale czy zewnatrz mozna określic jaki ma byc ten oring duży czy mały?
Wiadomo najprościej odkrecic i zobaczyc ale ja mam tam chyba tylko na silikon uszczelnione więc jak odkręce to musiałbym miec od razu oring żeby założyć nowy.
  
 
a ja mam takie pytanko czy jezeli chodzi o uszczelnienie aparatu zaplonowego to jest tylko oring czy nie ma na walku rozrzadu zimera bo tak sie zastanawiam czy jak wymienie u siebie tylko oring to czy olej nie bedzie zbieral sie w aparacie mialem to obejrzec ale moze mi ktos to wytlumaczy na forum bo wymienilem uszczelke pod glowica i uszczelke pod pokrywa zaworow ale widze ze leje sie jeszcze z aparatu jak to naprawie to zero pocenia sie silnika ale chce to zrobic porzadnie ajk ktos to robil to prosze o jakies info z gory dzieki
  
 
No ja kupiłem oring za 2,50, mechanik zamontował w kilka minut i spokój.
  
 
Cytat:
2006-01-03 16:22:58, SebaE pisze:
No właśńie ale czy zewnatrz mozna określic jaki ma byc ten oring duży czy mały? Wiadomo najprościej odkrecic i zobaczyc ale ja mam tam chyba tylko na silikon uszczelnione więc jak odkręce to musiałbym miec od razu oring żeby założyć nowy.



Kup mala i duza... koszt minimalny wiec po cholere kombinowac?

poza tym... ja jak wymienialem to kupilem po prostu uszczelke pod aparat i nie pytano mnie 'duza czy mala' wiec nie wiem czy są rzeczywiście dwa rozmiary.
  
 
Cytat:
2006-01-03 16:22:58, SebaE pisze:
No właśńie ale czy zewnatrz mozna określic jaki ma byc ten oring duży czy mały? Wiadomo najprościej odkrecic i zobaczyc ale ja mam tam chyba tylko na silikon uszczelnione więc jak odkręce to musiałbym miec od razu oring żeby założyć nowy.



Kup mala i duza... koszt minimalny wiec po cholere kombinowac?

poza tym... ja jak wymienialem to kupilem po prostu uszczelke pod aparat i nie pytano mnie 'duza czy mala' wiec nie wiem czy są rzeczywiście dwa rozmiary.
  
 
Cytat:
2006-01-03 21:45:03, Przemas90 pisze:
a ja mam takie pytanko czy jezeli chodzi o uszczelnienie aparatu zaplonowego to jest tylko oring czy nie ma na walku rozrzadu zimera bo tak sie zastanawiam czy jak wymienie u siebie tylko oring to czy olej nie bedzie zbieral sie w aparacie mialem to obejrzec ale moze mi ktos to wytlumaczy na forum bo wymienilem uszczelke pod glowica i uszczelke pod pokrywa zaworow ale widze ze leje sie jeszcze z aparatu jak to naprawie to zero pocenia sie silnika ale chce to zrobic porzadnie ajk ktos to robil to prosze o jakies info z gory dzieki



Obejrzyj jeszcze dokładnie gumową rurkę odmy przy pokrywie zaworów. Lubi parcieć i zalewać olejem dół silnika, wygląda to tak, jakby uszczelka pod głowicą puszczała.
  
 
Sa 2 rozmiary uszczelek.

W jednym sklepie facet podal mi ta mniejsza, ale na oko mi nie pasowala od razu. Niestety innej nie mial...

W drugim z kolei dostalem ta duza bez problemu.