Polonez 2.0 DOHC TURBO [foto] - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wszystko zależy rodzaju, "kit'u" turbo, jeśli jest to draw thru, to bedzie pasować nawet pod Twój gaźnik, jeden z forumowiczów, miał rozwiązane instalacje turbo w ten sposób i podejżewam, że właśnie ten kit masz do kupienia

Co do tego czy 1,6 do 2,0 bedzie pasować, to kolektor wydechowy, napewno, a co do samego turbo to wszystko zależy jakie ono będzie... może być jedynie troche za małe ale zawsze te 0,4 bara nadmucha bezproblemu.

Montując soft turbo o doładowaniu ok. 0,3 bara można nie modyfikować samego silnika, uzyskasz wtedy nie zbyt duży przyrost mocy, za to poprawi sie przebieg i wartość momentu obrotowego, znacznie wpływającego na osiągi. Jeśli liczysz się z znacznie zwiększonym spalaniem, możesz montować
  
 
Cytat:
2006-12-04 15:59:22, Domi1985 pisze:
Witam. Mam takie pytanko do znawców turbo. Jestem wlasnie w trakcie składania 2.0DOHC (gaznik) i mam okazje kupic caly komplet (turbine, kolektory, gaznik itd) do 1.6 DOHC... powiedzcie mi czy ma to wogole sens i jak trzeba przygotowac taki silnik pod turbo no i czy turbo od 1.6 moze byc do 2.0 czy nie? z gory dzieki. pozdrawiam


A z ciekawości : z czego ma pochodzić ten komplet ?
Bo niewiele znam aut Turbo od Fiata z gaźnikiem ...
  
 
Cytat:
2006-12-04 16:58:49, schab pisze:
A z ciekawości : z czego ma pochodzić ten komplet ? Bo niewiele znam aut Turbo od Fiata z gaźnikiem ...


pewnie od delty 1.6 turbo...
  
 
Cytat:
2006-12-04 17:58:38, mar125 pisze:
pewnie od delty 1.6 turbo...


Chyba nie ...
Nawet Delta I ( ta stara , kanciasta ) miała przy turbie- wielopunkt , a z innych różnic - odwróconą głowicę !
  
 
Chyba tak...

pierwsze HF Turbo byly na gazniku dopiero po roku czy dwoch wprowadzono wtrysk...

a z innych przykladow to Y10 Turbo tez miala gaznik

EDIT: od 1983 do 1986: gaznik i 130 kucy
po 1986: wtrysk i 140 kucy

wiecej tutaj

[ wiadomość edytowana przez: MaLi dnia 2006-12-04 21:26:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: MaLi dnia 2006-12-04 21:26:38 ]
  
 
jasne ze byly delty hf 1600 turbo na gazniku, mali wkleil fajny link, ja dodam tylko test porownawczy ritma 130 i delty hf turbo 1600, ritmo pod wieloma wzgledami bylo lepsze a stylistycznie{wnetrze} to juz o cala epoke bylo ladniejsze



[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-12-04 21:55:50 ]
  
 
dziekuje wszystkim za odpowiedz no to chyba będę sie bawił powoli zobaczymy co z tego wyjdzie. A co do tego z czego jest to turbo to powiem szczerze ze sam nie wiem Jeszcze takie pytanko... czy jest ktos moze z okolic Katowic kto by mogl mi pomoc w montazu tej turbinki? oczywiscie jakos sie odwdzięcze albo $ lub czym tam ewentualny pomocnik bedzie chcial tzn jeszcze czas do tego ale pytam juz na przyszlosc (okolo 2-3 tygodni) bo ja nie mam za bardzo pojecia o turbo bo nigdy nie mialem z tym doczynienia i przydalby mi sie ktos kto sie na tym zna do pomocy z gory dzieki. pozdrawiam
  
 
z turbiny wyczytalem tylko tyle ze jest to garret... jeszcze zobacze jaki model to moze bedzie wiadomo cos wiecej
  
 
Podepne sie pod temat
W swoim turbo potrzebuje przekrecic czesc gorąca i zimna wzgledem całego korpusu turbo tak aby smarowanie(wlot oleju) bylo od góry, wejscie spalin od dołu a wylot mieszanki z boku. Wiaze sie to oczywiscie z dorobieniem nowego mocowania westgate'a ale to nie problem. W czesci gorącej jest kołek ustalajacy który musi wejsc na miejsce w korpusie. No i teraz nie wiem czy moge ten kołek bezkarnie usunac i przekrecic. Obie czesci sa łączone na wcisk i skrecane razem obejma zaciskowa która zaciska sie na kołnierzach. Wiem ze sa sprezarki które nie posiadaja kołków i tam mozna to bezkarnie przekrecic. Sa osob yktóre maja z tym jakies doswiadczenia ?? Za odpowiedz z góry dzieki.
  
 
fota turbiny albo pelne oznaczenie

u mnie obrot turbiny bylo o 180 st i mocowanie zapiolem poprostu na innej parze srub
  
 
Mitsu TD04H-13C z Volvo Turbo 740/760
Turbo Pierwsze foto na stronie
W mojej niestety zadnych dodatkowych otworów nie ma jest jakis na stronie zimnej ale to raczej do innego typu gruszki od westgate'a U siebie musze obrócic czesc goraca o około 90 stopni

[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-03-21 18:50:23 ]
  
 
ja bym usunol kolka i obrocil muszle
  
 
a jak tam poldolot?? zyje??
  
 
a zyje, dziekowac, dziekowac
  
 
a lata ?? moze jakies fotki albo filmik??
  
 
jeszcze nie lata bo byla sesja a teraz zalatwiam sprawy zwiazane ze slubem wiec znow sie przeciaga ale to normalne w takich projektach
ale mysle ze przed wakacjami beda jazdy testowe
  
 
kania a z czego masz turbine ?
  
 
croma 2.0 8V turbo
  
 
kania możesz zdradzić (jak nie na forum to chociaż tu 7094731 gg)
jakie zrobiłeś w silniku mody i do ilu na początku bedzie Ci to pompowało
  
 
Co do modów to wiekszosc miała na celu przystosowanie silnika do RWD z modów pod kątem mocy to oringowanie bloku,glowica, kolektor wydechowy i intercooler, uklad wydechowy

p.s.
na poczatku ma smigac na 0.7/0.8bara