MotoNews.pl
  

Centralny zamek - zgłupiał

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
Mam taki problemik od paru godzin, kiedy usiłuję zamknąć drzwi od strony kierowcy, centralny najpierw zamyka mi wszystkie zamki a zaraz potem otwiera, kiedy ponownie zamykam , zamyka je wszystkie ale juz potem moge otworzyc jedynie drzwi od strony kierowcy a reszte musze ręcznie. Jak zamykam od strony pasażera to znowu zamyka wszystkie po chwili znowuy je otwiera. Kiedy ponownie przekrece kluczyk zamknie, i otworzyc możan wszystko. Siłownik w bagażniku nie zamyka ani nie otwiera drzwi, tylko samą klapę od bagażnika. Miał ktoś już takie problemy ?? Co to może byc?? Czy to wina pojedynczego siłownika ?? A może jest tam jakiś układ który tym steruje (siłowniki to tylko element wykonawczy), jeśli jest takie ustrojstwo które tym steruje to gdzie sie ono znajduje ??
Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc
Seba
  
 
słuchaj mi też głupiał centralny i powodem było zwarcie kabli ktorych koszulki sie przetary i kable sie stykaly,mowa o kablach ktore idą klapą bagażnika pod tym plastikowym kolanem,z lewej strony klapy.(zdażało się że podczas jazdy zamki się zamykały i otwierały,po czym dzialal tylko zamek kierowcy)

pozdro
  
 
witam podobny problem mialem u siebie,jest to przypadlosc bmw(tak powiedzial mi koles od alarmow)-jest to wina jednego z modolow centralnego umnie akurat byl winny modol w drzwiach kierowcy,czas naprawy okolo 10 min i poproblemie
  
 
sprawdz wiazke która zchodzi z klapy bagaznika bo zazwyczaj tam sie łamia kable u mnie do tego stopnia ze wogóle sie przerwały dwa i obiaw był baaaardzo podobny
  
 
Witam!!
Sprawdziłem kabelki, sa całe, jedynie przetarłą się izolacja. Byłem u elektronika zaśpiewał mi kwote od 50 do 200 PLN!! Ździerstwo :/
Pozdrawiam
  
 
jak zamkniesz drzwi tak żeby tylko od strony kierowcy dało się je otworzyć to otwórz je (przy podniesionej klamce) tak jak przy rozładowanym aku. i to powinno zadziałać, przynajmniej u mnie działa
  
 
Popsikaj WD-40 zamki od srodka (elektromagnesy) - zacznij od klapy bagaznika (u mnie to samo) zrobiłem bagaznik i jest już wszystko OK

Pozd.
  
 
Myślę, że to niezły pomysł tylko i powinien być skuteczny, tyle ,że WD40 bedzie łapał kurz i kiedyś znowu zaczną się blokować. To rozwiązanie dorażne , na wiosne rozebrać i wyczyścić(tak jak Ci pisałem) . Jak spryskasz i pomoże to bedziesz mial pewność, że to jest przyczyną. Co do przetartych kabli to................. mam wątpliwości, ale sam nie wiem nooooo.............. izolacja może być cała a w środku ukruszone , hmmmm. Najpierw WD.
  
 
Mialem taki przypadek i u mnie okazalo sie ze byla przetarta izolacja na przewodach w klapie od bagaznika.Dodatkowo walil mi bezpiecznik bo przetarte przewody sie zwieraly i powodowaly zwarcie. Sprawdz bezpiecznik i zaizoluj te przewody na ktorych izoalcje masz przetarta. U mnie to poskutkowalo i jest OK.
Pozdrawiam.
  
 
Witam, podłacze sie pod temat. Bardzo rzadko sie zdarza u mnie tak ze jak zamkne zamki od kierowcy to one zaraz sie otwieraja. To akurat nie jest problem bo chyba nie dokonca przekrecam kluczyk i zauwazylem ze trzeba go chwile potrzymac w pozycji zamknietej, wtedy jest wszystko ok.

Mam inne pytanie. Jak wsiade i odpale auto to zamki powinny sie zamknac odrazu a po zgaszeniu auta otworzyc, u mnie jest tak ze albo nie zamknie wcale albo potrafi sobie "przypomniec" o zamknieciu nawet po godzinie jazdy. czemu?

Drugie pytanie. Po zamknieciu drzwi od zewnatrz, po pociagnieciu za klamke powinno zapalic sie swiatlo w kabinie na pare sekund, jakis czas temu zapalalo sie ale teraz sie nie zapala, tak samo po pociagnieciu za klamke od kierowcy powinien sie wlaczyc alarm i tak samo jak swiatlo kiedys dzialalo a teraz nie dziala. Podejrzewam ze w drzwiach od kierowcy jest jakis czujnik odpowiedzialny za to i ze on sie uwalil, poprawcie mnie jesli sie myle i gdzie on dokladnie jest?
  
 
Ktoś pewno podpioł ci alarm pod światło wewnętrzne a nie pod drzwi,bo tak było łatwiej.
  
 
No tak akurat moze byc podpiete bo chodzi o to samo, jak otworzy sie drzwi to wlaczy sie swiatlo i alarm, tylko gdzie jest ten czujnik od swiatla w drzwiach?
  
 
Niewiem niemiałem jeszcze potrzeby rozbierania tego. W poprzedniej mojej 7 wystarczyło tylko lekko unieśc klamke i sie zapalało a w tej trzeba troche szarpnąc. Może dlatego że od nowości jest w polsce a tamta było świżo z gebelsowic. Ale myśle że to niebędzie ten w słubku od drzwi tylko w środku przy klamce. Trzeba by było rozebrac tapicerke i zmiżyć czy do czujnika napięcie dochodzi.
  
 
Cytat:
2006-02-21 10:01:57, Jarek1234 pisze:
Mam inne pytanie. Jak wsiade i odpale auto to zamki powinny sie zamknac odrazu a po zgaszeniu auta otworzyc, u mnie jest tak ze albo nie zamknie wcale albo potrafi sobie "przypomniec" o zamknieciu nawet po godzinie jazdy. czemu?




Hmnn powinny sie zamknac po odpalenu ??? U mnie tak nie ma... jest swiatlo po pociagniecu klamki, ale zamki mi sie nie zamykaja jak odpalam auto , a mam e34, to sie gdzies wlacza ????

w zadnej z 4 piatek ktore mialem nie zamykaly sie zamki po odpaleniu... ale w jednej byl problem z zamykaniem hehehe zamykal-otwieral.... teraz nmie mam tego problemu ale nie mam tego zamykania po odpaleniu tj tzw. anty-napad, e34 to mialy >?

[ wiadomość edytowana przez: ArturLegnica dnia 2006-02-21 14:12:11 ]
  
 
Antynapad antynapadem, ale w czasie kolizji zamek się może nie otworzyć i kapa, a wtedy czasem trzeba szybko się wydostać.
Ze wzgledów bezpieczeństwa wolę z rezygnować z tego bajeru.Siedziałem już w płonącej furze. Jak ktos miał takie doświadczenia to zrozumie.
  
 
Wydaje mi sie ze to nie jest do wlaczenia w kazdej e34, tylko moze jest to funkcja alarmu tzw. antynapad i u mnie to czasami sie wlaczy a czasami nie dlatego ze szwankuje alarm
  
 
Cytat:
2006-02-21 10:13:52, pawelmaj pisze:
Ktoś pewno podpioł ci alarm pod światło wewnętrzne a nie pod drzwi,bo tak było łatwiej.


u mnie tez jest tak ze jak pociagne za klamke przy zamknietych drzwiach to sie na chwile zapala swiatelko w srodku. wiec nie wiem czy tak ma byc czy ktos poszedl na latwizne.
  
 
tak ma byc.. po to zeby sobie oswietlic np zamek, ale mi chodzilo o ten anty napadzior eheheh
  
 
cześć. ja mam 5 z centralnym i też ostatnio ześwirował. zdjąłem tapicerkę z drzwi od strony kierowcy, bo ni z gruchy , ni z pietruchy odmówił posłuszeństwa. Na początku zaskoczył i co jakiś czas miał kłopot z załapaniem, że mam ochotę wejść do auta, a później wogóle nie działał- ani z klucza, ani z nadajnika. Jak już zdjąłem tą tapicerę, to okazało się , że przewody są zerwane(nie wiem od czego).Połączyłem jak należy i dupa!!! z klucza chodzi, ale na dwa razy, bo za pierwszym podejściem otwiera i od razu zamyka... Najciekawszy motyw jest taki , że nie mogę zamknąć drzwi kierowcy, bo nie działa mechanizm-zablokował się w górnej pozycji i tak już leci 2 miesiąc... - ma ktoś pomysła,bo w razie draki szkoda fury?