Alu 15...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, przywiozłem z niemiec 15 calowe felgi z oponkami orientuje sie ktos jak wyglada i sie zachowuje escort na 15 calowych felgach z oponami o profilu 50 ?? Ktoś mi powiedział ze jezeli go nie obnize a nie mam zamiaru tego robic to bedzie wygladał conajmniej "dziwnie"
Chciałem zapytac jakie straty bede miał w komforcie jazdy a jakie zyski.. obecnie mam felgi 13..
A i o ile licznik przekłamuje na takich felgach??
Pozdrawiam !!
  
 
Chciałem dopytac jeszcze.. mam 13 calowe stalówki a do alu nie mam ani zadnych srub ani szpilek itd. Czy potrzebuje cos specjalnego dokupic czy jest mozliwosc ze poprostu stalówki wykrece i wkrece alu ?? Szeroksc to 7 JT a ET 35
Dzieki
  
 
Co do profilu i przekłamania na liczniku to na forum na pewno był już temat felg i przelicznika w stosunku do oryginału. Poszukaj.
Jeśli trafiłeś z profilem, to wszystko powinno być w porządku.

Jeśli są to oryginalne felgi fordowskie to czeka Cię jeszcze zakup odpowiednic śrub. Ja szukałem pół roku korzystnej ceny na takie śruby i ostanio znalazłem na allegro po 8 zeta/szt (w sklepie niedaleko mnie takie same nówki kosztują 20 zł/szt).
Jeśli są to jakieś inne alu to i tak trzebaby kupić śrubki. Ale ze zwykłymi nie ma problemu. 5 zł/szt i są ogólnodostępne.
  
 
Cytat:
2006-01-09 00:02:41, scanik pisze:
Witam wszystkich, przywiozłem z niemiec 15 calowe felgi z oponkami orientuje sie ktos jak wyglada i sie zachowuje escort na 15 calowych felgach z oponami o profilu 50 ?? Ktoś mi powiedział ze jezeli go nie obnize a nie mam zamiaru tego robic to bedzie wygladał conajmniej "dziwnie" Chciałem zapytac jakie straty bede miał w komforcie jazdy a jakie zyski.. obecnie mam felgi 13.. A i o ile licznik przekłamuje na takich felgach?? Pozdrawiam !!



ale jaka jest szerokosc tych opon bo na tej podstawie oblicza sie profil. Jesli to jest 195/50 to w sam raz, 205/50 tez spoko tylko bedziesz mial male przeklamania licznika i ciezej dla silnika i wieksze spalanie.
  
 
Opony to 195/50 15 cali
Wyczytałem na forum ze bedzie mi duzo palił, ze bedzie trzesło, ze strace komfort itd. itp. Czy moze mi ktos obiektywnie powiedziec czy to faktycznie takie duze różnice bede miał czy to wyolbrzymone wszystko.. ??
Alumy sa takie zwykłe bezformowe, niefordowskie. tzn. ze zadnych szpilek itd. kupowac nie musze ??
I tych zwykłych nakretek które mam na stalówkach zakrecic na alu nie moge ??
DZIEKUJE ZA POMOC !!
  
 
srala ttrala lala!! nie bedzie duzo palil i nie bedzie trzeslo!! ani kofrotu nie stracisz!! to takie narzekanie starych dziadkow!! zyskasz tylko yo, ze samochod bedzie lepiej sie prowadzil, nie tylko na zakretach a najwazniejsze ten wyglad!! nie ma to jak te conajmniej 15" zajrzyj do mojego profilu!! mam taki rozmiar kol jak twoje i nie mam zadnej gleby i nie wyglada to jakos strasznie
  
 
Co do nakętek to te do stalowych nie mają aż tak szerokiej podkładki i ci się schowają w otworze alufelgi.Te do alu mają specjalnie większe podkładki by chwycić alufelgę
ps. mam nadzieję że zrozumiesz
  
 
Cytat:
2006-01-09 06:58:00, Albert1110 pisze:
Co do nakętek to te do stalowych nie mają aż tak szerokiej podkładki i ci się schowają w otworze alufelgi.Te do alu mają specjalnie większe podkładki by chwycić alufelgę ps. mam nadzieję że zrozumiesz




to zalezy od felgi bo sa rozne wielkosci otworow dla przykladu do felg Dezent podchodza bez problemu zwykle nakretki. Nie wiem czy dobrze rozumie ale tam nie ma podkladek tylko stozek (nakretki)
  
 
Nakretki musisz kupic specjalne! Bardziej sie czuje dziury i troszke szybciej wybija sie zawieszenie! Sprawdzone na sobie! Pozdro
  
 
Cytat:
2006-01-09 12:39:40, FAROW pisze:
troszke szybciej wybija sie zawieszenie!


E tam, przesadzona teoria.
  
 
Dzieki za odpowiedzi !!
A ile takie nakretki kosztują bo potrzeba ich az 16..
I ile kosztuja jakies zabezpieczenia do alu. Gdzie to wszystko mozna kupic i jakie wymiary mam podac?? Chodzi mi o rozmiar gwintu itd.
POZDRO.
  
 
Teoria wcale nie jest przesadzona! Nie mowie o jakims drastycznym wybijaniu w ciagu miesiaca powiedzmy bo profil 50 to jeszcze nic masakrycznego! Ale przyznac musisz ze bardziej zawiecha cierpi niz na 75 czy 80 powiedzmy!
Gwint masz 1,25 a reszta juz zalezy od felgi! Pomierz sobie stożek dokładnie! Albo weź fele do sklepu! A jak chcesz zabżyć i kupic porządne a nie jakieś badziewiarstwo! Np. McGard
  
 
nawet na profilu 75 wywalisz zaraz zawieszenie jak bedziesz sie wpier** we wszystkie dziury na drodze!! jakos watpie czy az tak masakrycznie zuzywa sie odrazu zawieszenie!! i jak chcesz to sobie zakladaj profil 80!! gwarantuje, ze bedzie to pieknie wygladalo jezdzenie na takich balonach!!
  
 
A czy powiedziałem że drastycznie?!?! Powiedziałem że przyspiesza! I szybciej przepier****** na takiej dziurze oponke 50 niz 80 i szybciej wywalisz na nich zawieche na nizszym profilu i szybciej skrzywisz fele! Troche fizyki przyjacielu! :]
  
 
Cytat:
2006-01-09 13:17:18, FAROW pisze:
Ale przyznac musisz ze bardziej zawiecha cierpi niz na 75 czy 80 powiedzmy!


Ale to są różnice rzędu paru procent dosłownie. Wszystko zależy jeszcze (a może nawet głównie) od sposobu eksploatacji.
  
 
ale taka oponka na feldze 15" jest szersza niz na 13", wiec miejsze szanse, ze wpadniesz w tą dziure
  
 
Cytat:
2006-01-09 13:14:01, scanik pisze:
Dzieki za odpowiedzi !! A ile takie nakretki kosztują bo potrzeba ich az 16.. I ile kosztuja jakies zabezpieczenia do alu. Gdzie to wszystko mozna kupic i jakie wymiary mam podac?? Chodzi mi o rozmiar gwintu itd. POZDRO.



zwykle nakretki do alu

przykladowe zabezpieczenie

A do fordowskich alu nakretka 10zl/szt

Na allgropelno tego
  
 
W moim escorcie byly takie oryginalnie zamontowane - mk7 cabrio ghia. Jak przkaladalem na zimowe stalowe 14 to mialem porownanie. Czuc mniejszy komfort zdecydowanie. Co do zawieszenia sie nie wypowiem ale generalnie na okraglo sie cos waliło - mysle jednak ze niekoniecznie wina kół a raczej mało wytrzymalej konstrukcji.
Spalanie bez zmian, tak samo przyspieszenie (nie mierzylem Gtekiem ani niczym takim tylko subiektywnie nie czuc róznicy).
Ja bym zmieniał od razu, wyglad sie poprawi i na zakretach się dobrze trzyma (escort lepiej sobie w zakretach radzil niz moje terazniejsze auto a mam 16''). Pozdro
  
 
DZIEKI ZA WSZYSTKIE RADY !!
  
 
Też uważam że 15" z takimi oponkami to same zalety, wady są tak skromne że nie ma co ich wywlekać, w porównaniu do zalet.