MotoNews.pl
11 Diesel-nierówna praca i obroty spadają poniżej wolnych,dymi (130576/45)
  

Diesel-nierówna praca i obroty spadają poniżej wolnych,dymi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witka, w tym tyg. duzo pytań. przy dojeździe do skrzyżowania zgasł, i od wtedy jak ma wyższe obroty to spadają poniżej wolnych(czasami za nisko i gaśnie) poczym wracają do wolnych. po kilku dniach objawy sie zwiększyły. Dymi i bardziej nierówno pracuje.
mk6 1.8 tdi.
  
 
Cytat:
2006-01-09 16:11:07, Kleszczak pisze:
Witka, w tym tyg. duzo pytań. przy dojeździe do skrzyżowania zgasł, i od wtedy jak ma wyższe obroty to spadają poniżej wolnych(czasami za nisko i gaśnie) poczym wracają do wolnych. po kilku dniach objawy sie zwiększyły. Dymi i bardziej nierówno pracuje. mk6 1.8 tdi.



Masz zepsuty silniczek krokowy. Miliony wątków o tym były poszukaj w archiwum

Aaaaa Panie Pan masz diesla hihi to w takim razie to co mi przychodzi na myśl to coś z kompresją, a po dodaniu gazu też szarpie czy się unormowuje ?
Jeśli po dodaniu gazu jest ok to sprawdziłbym końcówki wtrysków może leją i jak nie ma dodanego gazu to go przylewa .. to może być powód że gaśnie i dymi.


P.S. Kleszczak ta pierwsza część posta to był żart nie denerwuj się.
  
 
a to tak od razu by było?
  
 
Ja bym na dzień dobry wymienił wszystkie filtry. Co do braku ciśnienia, to moim zdaniem to jeden z czarniejszych scenariuszy. No i chyba brak kompresji byłby bardziej odczuwalny podczas uruchamiania zimnego silnika niż juz podczas pracy?

kiedyś miałem podobny problem z tym że w niedoładowanym dieslu, ojciec podkręcił mu obroty (podobno minimalnie) i problem znikł.
  
 
też już podkręciłem obroty ale nie znikneły problemy, a zapala rano bez żadnego ale.
  
 
Sprawdzić końcówki wtrysków i wyregulować obroty na pompie, ale nie przez podkręcanie tylko cały proces regulacji obrotów biegu jałowego przyspieszonego biegu jałowego itd. Istotne też jest na jaki kolor dymi - czarny za dużo paliwa, biały za dużo powietrza.
  
 
Witam. No to i ja się podepnę pod post z takim samym problemem.
Otóż rano gdy go odpalę (1.8D) i zaraz nie dodam gazu to mi zgaśnie, muszę troszkę pogazować i wtedy już chodzi. Chodzi ale nie stabilnie tak jakby się dusił czy coś takiego. Do tego wszystkiego strasznie kopci - biały dym.
Gdy trochę nim pojeżdże i się silnik zagrzeje to niby coś tam lepiej chodzi ale dalej to nie to. Co to może być ?????

Kolejny problem to ogrzewanie wewnątrz samochodu. Bardzo słabo grzeje a wskazówka temperatury silnika nic się nie podnosi.
Co to znów jest ????
  
 
Korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i wyszukiwarka Niedawno ten problem był rozwiązany , a jest trochę pisania.
  
 
Panowie a co z pompą wtryskową??? może to ona wiesza sie na listwie???
  
 
poszukałem, poczytałem troszkę ale w dalszym ciągu nic nie wiem dlaczego tak chodzi ten silniczek i jak to rozwiązać . Może znajdzie się dobra duszyczka i coś podpowie

Dziś zacząłem się bawić z termostatem............. i już mam dość, jak to dziadostwo wyciągnąć? boję się aby czegoś nie uszkodzić. Myślę, że ze dwa dni mi zejdą na naprawie
  
 
więc tak. Dymi na biało, po przeczyszczeniu tego regulatora na pompie (czerwony)zamontowany na pompie od góry. Objawy dymienia znikły ale czasami ma tak że po 2-3 min. w ciągu 1 sek. obroty stają się bardziej nieregularne i czasami dymi bardziej na biało.
Teraz mam pytanie czy:
1. czujnik temp. do kompa będzie zły?
2. falowanie obrotów może być spowodowane lewym powietrzem?
3. słychac regularne brzęczenie w okolicy filtra oleju,pod intercoolerem, za silnikiem nasłuchując z pod auta. Nic tam nie zauważyłem żeby było jakieś urządzenie.Jedynie Filtr oleju, i elementy mocowania silnika oraz zawieszenia.
  
 
Cytat:
2006-01-10 21:35:57, mackos pisze:
poszukałem, poczytałem troszkę ale w dalszym ciągu nic nie wiem dlaczego tak chodzi ten silniczek i jak to rozwiązać . Może znajdzie się dobra duszyczka i coś podpowie Dziś zacząłem się bawić z termostatem............. i już mam dość, jak to dziadostwo wyciągnąć? boję się aby czegoś nie uszkodzić. Myślę, że ze dwa dni mi zejdą na naprawie



a więc tak:
wymieniłem dziś termostat i klapa to samo, nie grzeje tylko leci letnie powietrze, wskazówka temperatury silnika się nie podnosi. Wymieniony termostat sprawdziłem i jak się okazuje jest dobry. Co może być przyczyną, że nie "działa" ogrzewanie???

@Kleszczak
jak czytam Twoje posty to normalnie mam wrażenie jakbyś opisywał moje autko Jak już rozwiążesz ten problem z dymieniem i nierówną pracą silnika daj znać, też sobie naprawię
  
 
falowanie obrotów napewno może być spowodowane zapowietrzonym układem zasilania
sam miałem z tym problemy i okazało się że jeden z węzyków był leciutko pęknięty i zaciągał powietrze (obroty momentalie potrafiły zejść do 600/min a normalnie mam ustawione nie cały tysiak)
  
 
Ja mam prawie dokladnie tak samo, z tym ze dodatkowo nie wlacza mi sie turbina na zadnych obrotach. Mechanik w serwisie diesla zdiagnozowal, ze to koncowka wtrysku. Poza tym, niestety w roczniku 98, uklad zasilania nie jest Boscha (prawdopodobnie Lucas'a) i w zwiazku z tym nie nalezy do najtrwalszych
  
 
no i problem sie nasilił, powietrze sie nie dostaje do układu bo rano miałbym problem z zapaleniem bo paliwo sie cofnie, wolne obroty zwiększyłem, ale z czasem i objawy sie nasiliły, obroty zaczeły bardziej falować, dymi na biało,i jak puszcze z biegu to spadają poniżej wolnych i wracają do poziomu, z tym że coraz niżej spadają, nie wiem co będzie za kilka dni, dodam że podczas jazdy nie odczówam żadnych zmian, przyśpieszenie git ani też nie widze zwiększonego dymienia. Tylko w pobliżu wolnych obrotów.
  
 
up zrobie bo naprawde objaw dziwny a ważny.
Dziś ustawiłem obroty wg. książki i efekt spadania obrotów jak spławik znikną,ale nadal nierówno pracuje, dymi, siłe ma normalną,podczas ustawiania obrotów silnik zminimalizował obroty i przestał dymić, zgasiłem, odpaliłem i efekt ponowny taki sam.duże falowanie, szarpie silnikiem.