MotoNews.pl
9 Jak sprawdzić VISCO??? (130685/0)
  

Jak sprawdzić VISCO???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jak sprawdzić czy visco jest sprawne i czy dobrze sprawuje swą funkcje.... po wymianie glowicy temperaturka u mnie jest minimalanie ponad polową, auto sie nie grzeje ani nic jest wszystko ok uklad sie nie zapowietrza, plyny sie nie mieszaja, ale zastanawia mnie to dlaczego temp nie jest idealnie na sordeczku tylko te 3 mm poza srodkiem ??? Czy to wina termostatu ze jest na wyzsza temperature czy raczej Visco ??? Moje visco nawet przy nagrzanym silniku da sie zatrzymac reką, ale kreci sie !!!
  
 
A przed wymianą głowicy jak miałeś wskaźnik temperatury?
Czy wymieniałeś też termostat?

A sprawne VISCO przy rozgrzanym silniku daje się zatrzymać.
  
 
Wymienialem termostat i nie wiem do ilu on był stopni ani jakiej był firmy. Czy to moze mieć wplyw na to ze wskazowka ona jest nie 3 mm za srodkiem tylko jakos 1,5-2mm gora, a jest przeciez zima. Visco pracuje normalnie ale reka idzie go zatrzymac nie mowie za latwo.
  
 
To, że jest zima może wpływać tylko na to, że silnik troszkę dłużej dochodzi do swojej temperatury optymalnej/roboczej.
Termostat oczywiście może mieć wpływ na wskazanie temperatury, bo wystarczy, że temperatura jego otwarcia jest o 2 stopnie większa i już będziesz widział różnicę we wskazaniu.
Dla pocieszenia dadam, że u mnie temperatura jest ciągle 1~2mm poza środkiem i jest wszystko ok.


[ wiadomość edytowana przez: lukasz_xyz dnia 2006-01-10 14:26:34 ]
  
 
ja mam znowu 1-2.5 mm do połowy wskaźnika, też niewiem czemu..Ale nieczzego nie sprawdzałem,tylko wisco które zatrzymuje dotknięciem ręki. Myśle że nie masz sie czym martwić jeśli chodzi o sam wskaźnik,jeśli nie wsystępuj ą inne objawy.
  
 
inny objawow nie mam , autko po wymianie glowicy ostro idzie ... cichszy (zaworki wyregulowane) itd. a czy w BMW norma jest ze weze tak twardnieja ??? Moj mechanik twierdzi ze w BMW to tak jest ??
  
 
Węże twardnieją, to nic jeszcze nie znaczy.. no chyba, że twardnieją na "kamień"..

Sprawdź kiedyś na rozgrzanym silniku co się dzieje jak odkręcisz korek od zbiorniczka wyrównawczego. Nie powinno wyrzucić płynu.
  
 
Cytat:
Sprawdź kiedyś na rozgrzanym silniku co się dzieje jak odkręcisz korek od zbiorniczka wyrównawczego. Nie powinno wyrzucić płynu.



A to mnie zaskoczyłeś, nie spotkałem auta ze zbiorniczkiem wyrównawczym położonym na wysokości chłodnicy, które na rozgrzanym silniku nie wywalałoby płynu.

pozdr
Mariusz
e34 520 24v
  
 
jak powoli odkrecam to nie wywala plynu.... ale moze mam zatkany zaworek w korku ?? innej przyczyny bym nie widzial hehe pzdr...
  
 
Artur głowice wymieniałes na senatorskiej
  
 
nie,
  
 
No wlasnie Panowie, jak tojest z tymi wezami???
Uklad mam solidnie odpowietrzony a weze twarde. Nie to ze kamien, ale spotykalem mieksze w innych swoich autach. Obawiam sie czy mi glowica babli nie puszcza ale jak kolega zaraz po wymianie uszczelki tez tak ma.........

Czy u wszystkich tak jest w 2.0 24V?

  
 
Cytat:
2006-01-11 01:01:13, raffat pisze:
No wlasnie Panowie, jak tojest z tymi wezami??? Uklad mam solidnie odpowietrzony a weze twarde. Nie to ze kamien, ale spotykalem mieksze w innych swoich autach. Obawiam sie czy mi glowica babli nie puszcza ale jak kolega zaraz po wymianie uszczelki tez tak ma......... Czy u wszystkich tak jest w 2.0 24V?



Wydaje mi się, że tak powinno być. Sprawdzałem w swoich 5-ciu bejkach i wszystkie tak miały (żadna nie miała walniętej uszczelki). U moich kolegów j/w.

pozdr
Mariusz
e34 520 24v
  
 
No panowioe to tak jak mowil moj mechanik ze bejce tak maja .... sam robil kilkanascie i kazda miala twarde weze, a inne autka nie.. pzdr...
  
 
witam e36
w ostatnim AŚ napisali jak sprawdzić wisko
a mianowicie po rozgrzanym silniku wyłączyć silnik i sprubować ruszyć wisko ma niby siedzieć sztywno
u mnie lata jak wiatraczek bez oporu
A jak jest u was mi sie chyba szykuje wymiana przed latem
Pzdr
  
 
Cytat:
2006-04-06 13:45:39, marianz8 pisze:
witam e36 w ostatnim AŚ napisali jak sprawdzić wisko a mianowicie po rozgrzanym silniku wyłączyć silnik i sprubować ruszyć wisko ma niby siedzieć sztywno u mnie lata jak wiatraczek bez oporu A jak jest u was mi sie chyba szykuje wymiana przed latem Pzdr


matko Boska... A weź zjedź suwakiem na sam dół i poczytaj.
  
 
Marianz8 czy Ty wogóle czytałes ten wątek? W nim jest odpowiedz na twoje pytanie!
Czy uzyłes wyszukiwarki do znalezienia pokrewnych tematów czy ograniczyłes sie do wklejenia tresci z zablokowanego wątku?!

Brawo
  
 
to ze weze twardnieja to normalne bo w BMW i innych niemieckich uklad chlodzenia jest cisnieniowy. Przy rozgrzanym silniku i odkreconym korku powinno wyrzucac plyn, normalna rzecz. A co do wskaznika temperatury to zalezy jaki masz termostat, ja mam temp. otwierania chyba 82 albo 88 topni i wskazowka trzyma sie caly czas ok 1 - 0,5 mm ponizej polowy i jest wszystko ok. Nie ma co szukac dziury w calym.
  
 



dziwna teoria !!! Ja mam miękkie węże a po odkręceniu korka nic mi nie wypływa !!

Termostat zmieniłem w zimie wskazówka stoi w pionie mimo iż wentylator nawet na nagrznym silniku palcem zatrzymam, raz gdzies mi wypił trochę płynu myślałem że to uszczelka pod głowicą bo kopcił wodą i na trzecim tylindrze mam słabą kompresję 6 bar ale chyba przeszło bo jeżdzę nadal - trzeba jeździć i nie szukać dziury w całym .
  
 
no ja z ch...j nie widzę odpowiedzi na moje pytanie
może jestem ślepy
ale widzę tylko o twardych wężach i o wskazówce temp....
i za nic nie widzę pokrewnieństa z moim zapytaniem
zadam je jeszcze raz
rozgrzewamy silnik stop
gaisimy silnik stop
nic mnie nie obchodzą węże czy temperatura stop
czy da się u was przekręcić wisko?