MotoNews.pl
  

D.T. GAS, BRC czy KME ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Aktualnie poszukuję instalacji do swojego nabytku.
Samochód Fiat Marea 1.6 16V, kolektor częściowo plastikowy - czyli sekwencja. Fundusze mocno ograniczone (miała być druga generacja zanim okazało się że kolektor plastikowy).

Jak narazie mam trzy propozycje:
D.T. GAS 500s - 3200.-
BRC - 3500.-
KME (polski sterownik, włoski reduktor) - 3000.-

Z racji ceny wypada na KME, do 500s przekonują mnie z racji podgrzewanej listwy (co to tak naprawdę daje ?). Co z tego brać i ewentualnie czego przypilnować ? A może coś innego (dobrze a taniej) ?

Może ktoś zna jakiegoś dobrego i niedrogiego gazownika w Łodzi lub najbliższej okolicy ?

Pozdr
MarkS
  
 
Witam.
polecam raczej KME ale kompletny i z naszym reduktorem i mapowaniem na benzynie i na gazie.
  
 
druga opcja kupic na szrocie kolektor ssacy od brawy brawo tam bylt metalowe ok150pln i instalacjia 2 generacji lesz z wyzszej polki calkowity koszt przerobki ok 1800zl
  
 
WITAM,
polecam P. Jarosława Łaczkowskiego,
zakład znajduje się przy drodze ze Zgierza do Aleksandrowa, gość zna się na rzeczy, a nie jak większość gazowników stwarza pozory.
tel: 501-702-210
sam teraz jeżdżę do niego jak się coś dzieje z moją KME

Pozdrawiam - Cinalek
  
 
Opcję zmiany kolektora rozważałem ale w ASO twierdzą że kolektory nie są takie same i oprócz tego trzeba wymienić przepustnicę.

Pozdr
MarkS
  
 
Osobiście polecam BRC. Sam w Omedze B 2,0 16 V mam taką instalację (BRC Sequent 24) i naprawdę jest warta polecenia. Na twoim miejscu nie pchał bym się w instalki typu KME, które są częsciowo na polskich podzespołach. BRC to włoskie i dobre urządzenie watre polecenia. Sam niedawno zakładałem gaz i orientowałem się tak samo w cenach i różnicy między instalacjami. Zaoszczędzisz 500 zł ale będziesz żałował bo samochód nie będzie chodził jak powinien. Po za tym na BRC masz 2 lata gwarancji!!! W jeździe nie ma wielkiej różnicy między jazdą na benzynie czy gazie. Zastanów się dobrze bo 500 zł przy takiej kwocie to nie jest już tak dużo.
Pozdrawiam.
  
 
Ponizej polecałem zakład, który daje 2 lata gwarancji na KME, a cena w tej chwili to 3200PLN.

CINALEK
  
 
mozna zalozyc kolektor dorabiany pod dany silnik koszt 350pln
  
 
Dzwoniłem już do tego zakładu, po negocjacjach cena trochę lepsza

Co do wymiany kolektora na dorabiany, mówili że przy nim są problemy z którymś z czujników bo kształt kolektora w środku nie jest taki jak oryginalnego i "powstają zawirowania" kóre ogłupiają czujnik.

Pozdr
  
 
Cytat:
2006-01-11 08:26:16, croma1 pisze:
Witam. polecam raczej KME ale kompletny i z naszym reduktorem i mapowaniem na benzynie i na gazie.


Witam,
Też mam Fiata na KME i jeździ ok. Prawie nie ma różnicy między Pb i LPG tylko musi być precyzyjnie założona i skalibrowana. Też twierdze, że Diego musi być kompletne z naszym reduktorem, ja miałem z włoskim i niestety musiałem zmienić na KME.
  
 
Witam. Osobiscie mam doswiadczenie z samochodami na gaz od 92r jezdzilem praktycznie na kazdej generacji. Moja opinia co do typu instalacji sprowadza sie do wlasciwie jednego zdania. 99% pozytywnych wrazen w jezdzie na danej instalacji zalezy od GAZOWNIKA !!!! Myslicie ze to spłycenie wszystkich problemow do jednego winnego ale niestety taka jest prawda. W poznaniu znam jednego dobrego gazownika ale jego wiedza skonczyla sie na etapie gaznikow. Aktualnie mam dwie instalacje DT GAS w AstrzeII i Matizie. W tym pierwszym aucie nie bylo problemow zadnych a w Matim wrecz przeciwnie. Sam skalibrowalem sobie samochod wydalem 70zl na kabel do gazu i powiem szczerze nie zaluje. Po konsultacjach z kolega IS155 poszlo jak po masle i teraz chodzi naprawde wysmienicie pali pol litra gazu wiecej na 100km przy dynamicznej jezdzie w miescie, na trasie uzyskalem ostatnio 6.2l gazu przy 110km/ha problem dziury o ktorym rozpisywal sie kolega Gregor_SW zniknal !!!! Ja osobiscie polecam skupic uwage nie tyle na typie instalacji co na gazownika u ktorego bedziecie montowac instalke.Jezeli szanuje swoja prace to zrobi dobrze kazda instalke. Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow LPG
  
 
MarkS

Każda z wymienionych przez Ciebie instalacji jest dobra,ważnym jest aby została prawidłowo założona i skalibrowana,oczywiście ważną rzeczą jest również cena bo i droga instalacja nie będzie dawać satysfakcji z jazdy jeśli się spartoli coś przy montażu i kalibracji.Dalej masz nie rostrzygniętą kwestię i w dalszym ciągu wybór należy do Ciebie.
  
 
Ok dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Tylko dalej nie wiem co daje podgrzewana listwa w D.T. GAS. Czy warto wydać 200 pln więcej niż za KME ?
Czy chodzi o to że dzięki podgrzewanej listwie gaz dochodzący do wtryskiwaczy ma szybciej odpowiednią temp. co daje możliwość wcześniejszego przełączenia na gaz (oszczędność) czy o coś zupełnie innego ?

No i jeszcze kwestia dobrych fachowców od D.T. w Łodzi. Czy ich przedstawiciel na Drewnowskiej wie co robi czy nie bardzo ?

Pozdr
  
 
W gazie zawarty jest nawaniacz w postaci oleistej zawiesiny.Częściowo ta oleina wytrąca się w reduktorze,część wyłapuje filtr fazy lotnej ale jednak część dociera do listwy wtryskiwaczy.Wyobrażmy sobie jak pracują precyzyjne elementy w gęstej zawiesinie nawaniacza,dlatego też system musi osiągnąć odpowiednią temperaturę aby sprawnie pracował a jego częścią składową jest również listwa wtryskiwaczy.Jeśli nawet w listwie zalegnie oleina to pod wpływem wyższej temperatury ruch wtryskiwaczy nie powinien być spowalniany przez tę oleinę.Koniec wykładu.Pozdrowienia.