| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piotrunio Essi 1,8 D - Vectra ... Koluszki | 2006-01-11 08:39:22 Panowie dieslowcy:
- Jakie powinno być ciśnienie w cylindrach ? - Co należy wyremontowac w przypadku za niskiego ciśnienia ? - Ile kosztuje: wymiana pierścieni, uszczelki pod głowicą, ewentualne planowanie głowicy, uszczelnienie - naprawa uszczelniaczy ? (czy coś jeszcze ?) + części . Oczywiście standardowo znowu nie zapalił. [ wiadomość edytowana przez: Piotrunio dnia 2006-01-11 08:39:45 ] |
Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2006-01-11 09:15:41
Ciśnienie wg gościa u którego sprawdzałem silnik to 30-32atm. Absolutne minimu dobrego zapalania to 29. Mój ma 26 a wczesniej miał 24. Robiłem całkowity remont głowicy (około 400zł) w skład którego wchodziło szlifowanie zaworów, gniazd zaworowych, planowanie itd. Pierścienie też zmieniłem bo jak już było to rozebrane to lepiej było je zmienić, koszt około 200zł (dokładnie nie pamiętam) założyłem pierścienie firmy Gates. Efekt ... tylko 2atm i dalej kłopoty z zapalaniem. Remont z prawdziwego zdarzenia to poza tym co zrobiłem jeszcze nowe tłoki i szlif cylindrów. Kosztów nie znam. |
Piotrunio Essi 1,8 D - Vectra ... Koluszki | 2006-01-11 09:58:09 O ja masakra. Najgorsze że niewiele Twój remont pomógł.
Ja mam ciśnienie 25/28/30/27. Więc wielka lipa. Czy może miec to wpływ na wyższe spalanie ? Mój pali 7,5 l / 100 km - nieważne czy miasto czy trasa
[ wiadomość edytowana przez: Piotrunio dnia 2006-01-11 10:07:34 ] |
Paczo NG | 2006-01-11 11:35:40 Remont silnika (szlif cylindrów , nowe tłoki , pierścienie), planowanie głowicy to ok. 2500 zł |
Piotrunio Essi 1,8 D - Vectra ... Koluszki | 2006-01-11 12:00:40 a może opłacałoby się kupić nowy (używany) silnik, np. TD z małym przebiegiem ?
|
IksEn Wrocław | 2006-01-11 12:48:37 Ciśnienie w nówkach silnikach to 34 mpa.
Ojciec robił remont starego silnika i kosztowało go to ok. 4000 jakieś 3 lata temu. Ja w czerwcu 2005 włożyłem mu "nowy" silnik. Koszt silnika (goły dieselek) 1500, koszt robocizny to około 1000 - 1200 zeta. Nie mam pojęcie ile mogą kosztować silniki TD. Spróbuj w Kepax |
sodax MK6 '92 1.6 16V Nowy Dwór Maz. / Sochaczew | 2006-01-11 12:49:40
Moim zdaniem jest to o wiele lepszy pomysł. Nie wiem jak w przypadku diesla, ale w benzyniaku ta opcja jest zdecydowanie bardziej opłacalna. |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2006-01-11 15:08:36 to akurat zalezy....mnie panewki komplet w tym glowne jakies wzmacniane kosztowaly 270 pln, szlif walu 100 pln, pierscienie mialem orginalne z GB RST za 60 funtow i to wsadzalem nominalne (kupilem w ciemno). No i zimmeringi jakies 3o pln chyba. Okazalo sie ze niemiec nie klamal, zero wzerek na cylindrach. Do tego tloki jak sa niepowypalane to trzeba dobrze wyczyscic i juz. Czyli mnie taki generalny wyszedl jakies 700 pln + uszczelka + plyny. Stad tez wnioskuje ze nie zawsze oplaca sie bardziej kupic uzywke bo nigdy nie wiesz co kupisz.... |
kaes Astra II 1.7 DTI Edi ... krotoszyn | 2006-01-11 23:11:17
Piotrunio o ile dobrze pamietam to zmieniałeś kąt wtrysku.Byc moze to ma znaczący wpływ na zuzycie paliwa. 7,5 kombi w miescie to jeszcze norma ale nie na trasie! Ps: Jaki masz przebieg? |
Piotrunio Essi 1,8 D - Vectra ... Koluszki | 2006-01-12 08:15:59 Analizując wszystkie posty .
Po 1 : nie zamierzam nim przejechać więcej niż 150 000 - 200 000 km. Po 2 : nie opłaca się robić mu remontu generalnego - wartość remontu to 1/2 wartości auta Po 3 : ryzyko z kupnem silnika jest duże, a koszty też wysokie - oglądałem silniki za 1500 - 2000 - D i TD nawet do 2500 + koszty pracy. Po 4 : chyba trzeba by go było spalić
Wymienie pierścienie na tłokach, oczywiście uszczelkę pod głowicą, jesli trzeba zplanuje mu głowice, może coś z uszczelniaczami i uszczelkę pod/na klawiaturze, możliwe że potrzebne bedzie popracowanie nad zaworami bo płytki mogą być juz powybijane i już, chyba że wyskoczy coś przy okazji ---- a i wracam do normalnego kąta wtrysku - no może troszeczkę przyśpiesze
Jak to zrobie dam info ile kosztowało. Pozdrawiam. |
Piotrunio Essi 1,8 D - Vectra ... Koluszki | 2006-01-16 08:18:54 Jeszcze na chwilkę chciałbym wrócić do tamatu.
Dzisiaj wstawiłem auto do magików i napisze później co i jak, ale czy : jest taka mozliwość że jeżeli poprzedni własciciel jeździł na oleju mineralnym, a ja zalałem go półsyntetykiem - że aż tak bardzo się rozszczelnił ? Miał przejechane jak go kupiłem 140 kkm. Raczej na 99 % właśnie tyle ![]() |
Piotrunio Essi 1,8 D - Vectra ... Koluszki | 2006-01-21 23:49:26 No i odebrałem auto. Poza tym że zdechła świeca żarowa paląc przy okazji bezpieczniki nie wspominam.
Rezultat: - 20 stopni na dworze - jedno grzanie świec i auto pali od ręki - 4-5 sekund kręcenia rozrusznikiem .
Co było robione: uszczelniacze, pieścienie geatz ( nie wiem jak się to pisze), uszczelka pod głowicą, simmering na wale, nowe świece żarowe, filtr paliwa + 1 l oleju i 1 l koncentratu. Koszt 700 zł - ale autko zopełnie jak nowe
Pozdrawiam. |