Czujnik temp. który??? i czy tylko ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

ponieważ, zanim utworzyłem ten wątek, przestudiowałem pare postów, gdzie doczytałem, że za złe wskazania na desce rozdzielczej odpowiedzialny jest czuj. temp ( chyba ten z boku obudowy termostatu).

Ale od początku. Silnik nagrzewa mi się w miarę sprawnie (chyba, z fordami to nigdy nie wiadomo ) po ok 5-10 min z nawiewu leci ciepłe powietrze, ale wskazówka prawie ani drgnie, tzn białe pole pokonuje, po czym się zatrzymuje nawet spada do połowy białego pola ( za jednym zamachem pokonuje ok 50km), gdy stane w miescie w korku to ledwo podejdzie do nóżki N .

Czy w takim przypadku uszkodzeniu uległ czujnik?, jak go sprawdzić?, a może jeszcze termostat (choć wątpie bo ciepełko leci)

pzdr
Czester
  
 
Dokładnie, nie koniecznie uszkodzony czujnik oznacza nie działającą wskazówkę. Jak uszkodzony jest czujnik to wskazówka szaleje po prostu. Wskaźnik możesz bardzo łatwo sprawdzić. Odłącz kabelek od tego czujnika na termostacie i przyłóż go do masy, wskazówka od temperatury powinna pójść na maxa. Jeśli tak bedzie wymien czujnik. Kosztuje podróbka coś koło 20 zł.
  
 
czujnik i raczej tylko, ale który to niewiem bo jest trzy. Do kompa, wskazówki i wentylatora.
  
 
Cytat:
2006-01-11 11:36:39, hepos pisze:
Dokładnie, nie koniecznie uszkodzony czujnik oznacza nie działającą wskazówkę. Jak uszkodzony jest czujnik to wskazówka szaleje po prostu. Wskaźnik możesz bardzo łatwo sprawdzić. Odłącz kabelek od tego czujnika na termostacie i przyłóż go do masy, wskazówka od temperatury powinna pójść na maxa. Jeśli tak bedzie wymien czujnik. Kosztuje podróbka coś koło 20 zł.

A jak odłączysz czujnik, to powinna spaść na zero. Należy pamiętać, że nie zawsze podróbka jest idealna z orginałem (mam tak w 1,6Efi 11.90r i czujnik orginał ma 2xwiększą oporność niż podróbka), ale może tak tylko trafiłem... W książce obsługi są podane oporności przy określonych temperaturach dla danego czujnika-silnika. Można go sobie na tej podstawie wyskalować i mierząc rezystancję wiesz, jaką temp ma silnik...
  
 
Hejka !
Miałem to samo tylko że ja mam trochu inny silnik 1.6 i u mnie ten czujnik jest wkręcony tuż pod obudową (ja tak to widzę, bo czasem piszą że w obudowę termostatu)
Umiiejscowiony jest u mnie po prawej stronie, jak patrzysz na silnik z przodu to tuż pod termostatem jest wkręcony od przodu tak że klucz musisz włożyć odkecając wąż gumowy między kolektorem dolotowym a filtrem powietrza.
Ja stawiam na 100 że to czujnik wskaźnika na desce, kosztował mnie 24 zeta, a w Krakowie w Fortax'ie wymienił gościu za 2 dyszki.
Ale jak kolega Hepos pisał najlepiej sprawdzić...
Pozdrawiam.
  
 
A gdzie go kupiłeś za 24 zł ?? masz jakieś namiary czy to używkla ??
  
 
http://www.ford.sklep.pl/
  
 
jak by ktos chcial to umnie jakies 20zeta mozna poprzez allegro wystawie specjalnie
organo@wp.pl ewentualnie inne czesci he he najlepiej jak najdrozsze (wieksza przycinka)
  
 
Za 24 zeta kupiłem w Krakowie u Stachury.
pzdr
  
 
witam,

czas zakończyć temat.

Na początku wymieniłem ten czujnik, na niewiele się to zdało, więc zasłonilem chłodnice kartonem i od razu wskazówka skoczyła do góry. Jednak nie dawało mi to spokoju i postanowiłem wymienić termostat. Dziś wywaliłem karton zasłaniający chłodnice, i co się okazało wskazówka bez problemu wskakuje na połowę skali i tak stoi.

pzdr.
Czester