MotoNews.pl
  

Rezystancja cewki włącznika elekromagnetycznego rozrusznika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Chciałbym zapytać czy ktoś moze zmierzył lub jest w stanie zmierzyć rezystnacje cewki włącznika elekromagnetycznego rozrusznika. Odwrotnie niż większość użytkowników mam kłopoty z odpaleniem zimnego silnika. Tj jak jest mróz po przekręceni kluczyka rozrusznik nie startuje lampki LEKKO przygasają, po kilku sekundach trzymania kluczyka w pozycji rozruch lamki przygasają mocno, startuje rozrusznik (kręci normalnie i szybko) i silnik odpala w siągu max 2 sekund. wniosek: sam rozrusznik jest ok, cos jest nie tak z włącznikiem elektromagnetycznym albo akumulatorem (ma 3 tygodnie) aa i jeszcze coś czas 'oczekiwania" na start rozrusznika jest wprost proporcjonalny do mrozu, w plusowej temp startuje od razu.
  
 
Widze ze nikt nie zna rezystancji tej cewki.A moze chociaz ktoś wie czy da się kupić sama cewke/ sam wyłącznik elektromagnetyczny, czy da się w ogóle wymienic sama cewke? ile moze kosztować cewka/ cały wyłącznik bo nie mam ochoty wymieniać całego rozrusznika.
  
 
Zastanów się sam - czy cewka moze być uszkodzona elektrycznie tak by reagować na temperaturę? Według mnie w mechanice cewki masz wodę lub stary wyschnięty smar. Po podaniu napięcia prąd podgrzewa całość i jest OK'. Rozbierz, wyczyść, nasmaruj olejem syntetycznym. Polecam syntetyczny olej do łańcuchów rowerowych "finischline" (zielony). Nie wysycha i jest przeznaczony do dużych obciążeń.