| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2006-01-12 14:00:27 Mam problem z taką cariną 1,6 (4A-FE) + LPG.
Przy schodzeniu z obrotów w okolicy 2500 a 1700 słychać delikatne klekotanie jakby zaworów. Na wyższych obrotach nie słychać i niższych też nie. Podobnie jest jak się utrzymuje obtoty w tym przedziale. Zaworki świeżo po regulacji przebieg auta 190 tys - 100%. Jak sądzicie co może być przyczyną?? |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2006-01-13 07:46:27 Klekot jest ewidentnie słyszalny z głowicy po stronie wlewu oleju i dokładnie przypomina źle wyregulowane zaworki, metaliczny "dobry diesel poprostu".
Panowie czyżby cari po 190 tyś dała d..y? [ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2006-01-13 08:10:08 ] |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2006-01-13 08:44:10
Pałeczki do pomiaru luzu na panewkach. Też bym chciał takie To się chyba wtyka między panewkę a wał/wałek rozrządu/jeszcze co innego i skręca wszystko do kupy. Następnie znowu rozkręcasz i patrzysz na wzornik ile się rozpłaszczyło.
Przynajmniej tak mi się wydaje że to tak działa
Pozdro. |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-01-13 12:05:15 Mysle Kryspinku ze zawory masz zle wyregulowane i luzy ktore mozesz juz miec nie skasujessz sama zamiana miejscami plytek i trzeba chyba dokupic jakies w ASO.
Moze po prostu ktos Ci ich fizycznie nie regulowal, dostrzegles jakas roznice w dzwieku pracy silnika po regulacji ? Loogash a czy nie moga walic, dudnic same korby, sworznie itp. ?
Jesli panewki sa juz faktycznie zjarane to chyba na ostrzejszych zakretach i mocnym hamowaniu powinna sie zaswiecic kontrolka oleju mam racje ? ![]() [ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2006-01-13 12:10:44 ] |
looqasch T E L E T U B I Ś ![]() .... | 2006-01-13 12:28:03
Dokładnie tak
Mogą ale w Toyotach to się raczej nie zdarza, prędzej panewki
W Toyotach pompy oleju są na tyle wydajne, że aby taki przypadek miał miejsce to panewki musiały by być już konkretnie zjechane. W moim obecnym silniku poszły panewki (prze głupotę ) i jest czasem wyraźne stukanie. Ale lampka tam się ani razu nie zaświeciła (tylko trochę późno gaśnie). Nawet się nie zaświeci jak trzymam na hamulcu i powoli sprzęgło puszczam a silnik jest na granicy zgaśnięcia |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-01-13 12:58:30
A same tłoki albo sworznie na tychże tłokach ? |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2006-01-13 13:01:48 [
Regulacji dokonywał sam mistrz ceremonii kolega mechanik z ASO ze mną jako pilnym uczniem zgłębiania tajemnic toyoty - 100% na trzeźwo .
Poszło 12 nawych płyteczek. A no i dwa zawory były podparte
Luzy są 100% prawidłowe bo po regulacji liczyłem, stuki znikną nie zniknęły. Pokrywa zaworów jeszcze raz poszła na bok i luzy zostały pomierzone ponownie. Są na 100% dobrze. Czy pod wpływem podpartych zaworów mógł się wysiepać wałek?? |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-01-13 13:10:09 Kiedys pisales o ubogiej mieszance....
Ile Ci LPG pali wogole carinka ? |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2006-01-13 13:13:30 Kiedyś faktycznie przed regulacją przesadziłem z ubogością, stąd też rozjechały się zaworki.
Teraz wciąga ponad 11 litrów w mieście. Jest co najwyżej za bogata. Silnik poza tym chodzi bez zarzutu pod względem dynamiki i kultury pracy (nie drży) |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-01-13 13:17:44
Własnie i oby to nie tylko zaworki mysle ze idąc tym tokiem nalezy wykluczyc dół silnika i panewki, korby odłoży na bok i dokładnie zdiagnozowa i sprawdzic góre silnika. |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2006-01-13 13:29:23 Generalnie zawory były regulowane wcześniej przy 100 tyś. Przy 151 tyś założony był LPG. przy 187 były regulowane zawory. Na ubogiej mieszance zrobiłem gdzieś około 1000 km, z tym że nie takiej iż sonda stała na ubociej. Sonda hulała elegancko z tym że z tendenją na ubogiej.. Teraz jest 189 kkm z hakiem.
Nie sądze żeby uboga mieszanka miała wpływ na dół silnika i panewki. A poza tym klekot jest ewidentnie słyszalny z głowicy i jest zaiste metaliczny. [ wiadomość edytowana przez: Kryspin dnia 2006-01-13 13:30:31 ] |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-01-13 14:46:56
Wiec zaiste powiadam Ci warto zdiagnozowac gore i wszystko co dookola zaworow siedzi
Przynajmniej ja bym tak zrobil ale warto poczekac jeszcze na przeora KAFI-ego i zasięgnąc jego rady jako ze czlek ten wiedze ma niezbadaną
pozdrowka |
looqasch T E L E T U B I Ś ![]() .... | 2006-01-13 20:51:03 Tak wymyśliłem:
1. Luzy na prowadniku zaworu 2. Płytka ma mniejszą średnicę i krzywka wału podpycha ją na bok 3. Luzy na wałku rozrządu |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2006-01-13 21:33:42
Ad. 1. Nie klekota tylko olej zżera. Ad. 2. Nie podejrzewam nawet fachoffca o tak masakryczną partaninę. Chociaż.... polak potrafi
Ad. 3. Raczej nie. Wałek jest cały czas naprężony i nie ma martwych punktów. Może być jeszcze luźny, rozciągnięty albo przesunięty o ząb pasek rozrządu. Pozdro. |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-01-13 21:49:48
Jesli to prawda to powinien zdiagnozowac na 100% usterke i powiedziec co sie dzieje. ![]() |
Kafi TOYOTA SPEC Mazowieckie | 2006-01-13 23:30:05 Uboga mieszanka nawet po 10 km. może zasiać zniszczenie!!!!
Piszesz że zawory się podparły więc wypaliło się gniazdo. Co do góry jeśli focoffiec regulwał zawory zobaczył by pewnie wydarty wałek rozrządu jeszcze jedno może wałek mieć luz osiowy (wybite panewki wału rozrządu) na skutek np. złego smarowania lub lichego oleju. Płytki raczej nie!! wybite gniazda też wykluczył bym. może rozrząd śmignoł o 1 ząb Może są luzy między kołami zębatymi wałów rozrządu Ale sprawdź dobrze panewki! |