MotoNews.pl
  

Sonda lambda - masakra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i sie zaczelo. Ostatnio pisalem o problemach z autem. Okazalo sie, ze sonda lambda daje 5V napiecia... Wymienilismy sonde, i dalej jaja, ale po zrobieniu obejscia na sterownik od kompa (gubilo sie zasilanie) wszystko wrocilo do normy, z wyjatkiem jednej rzeczy. Otoz jak wiadomo sonda ma 4 przewody, 2 od grzalki, masa i sygnal lambdy. Z tego co wiem, masa lambdy idzie ze sterownika. I teraz jest problem. Pomiedzy masa i sygnalem napiecie zmienia sie 0-1V, czyli ok. Ale pomiedzy masa lambdy a masa autem jest ok. 4V. Dzieki temu bzdury pokazuja sie na sterowniku (II gen.) od gazu i...

Kto ma jakikolwiek pomysl co z tym zrobic? Na benzynie auto chodzi ok, ale na gazie nie bardzo...
  
 
A na forum juz kilka razy o tym pisalem - EEC sprawdza istnienie lambdy w ten sposob. Dlatego nalezy przy nieoryginalnej sondzie polaczyc jej mase z masa silnika.
  
 
Czekaj czekaj, mozesz jasniej, albo podac linka, bo nie znalazlem, przyznaje? Przeciez jesli zewrzesz mase do silnika, to robisz zwarcie na masie z ecc? Powiedz, ze sie myle. I dlaczego przy nieoryginalnej sadzie?

Sorry, jesli pytanie glupie, ale to dla mnie wazna sprawa
  
 
A jaką sondę wogóle kupiłeś????
  
 
W sumie to nie ja, tylko elektronik, ale z pewnoscia nie oryginal. 4przewody, z separowalna masa samochodu i sondy... Podobno taka jak ma byc
  
 
ja 5 miesiecy temu kupiłem zamiennik za 190 Pln (nowa 405) podłączyłem machnąłem 150 km i wszystko chodzi jak powinno - bez resetu kompa!!!
Sonda podobna do tej :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=80540289
A może u ciebie trzeba zrobić reset kompa (ale nie przez odłączenie akumlatora) a moze kupił ci używkę jakąś???
  
 
Nie, sonda jest nowa, adaptacja zrobiona. Tego nie robil laik, tylko gosc, ktory zna sie na rzeczy. Az mnie dziw bierze, ze nie moze sobie z tym poradzic...
  
 
jezeli mas laczysz z masa to jak mozesz zrobic zware?
Zrob jak toradek pisze i powinno latac bez bledow
  
 
Pewnie tak zrobie, ale przeciez jesli masz na masie auta 0V, na masie sondy 4V i polaczysz je ze soba, to powodujesz roznice potencjalow, zgadza sie? No i jeszcze jedno, jak jest fabrycznie?


[ wiadomość edytowana przez: niesztof dnia 2006-01-12 22:05:57 ]
  
 
Prosze niedowiarku Moja porada o sondzie.

Tak BTW to cienki ten elektronik skoro o tym nie wie, ze tak jest w Fordach, przy EEC.

A wlasnie oryginalna sonda ma mase kompa polaczana z masa silnika poprzez wydech.

Browarki przyjmuje w godzinach 15 - 18
  
 
Widzisz, gosc jest jednym z lepszych w moim miescie. Jesli popelnil taki blad jak piszesz, to az mnie zamurowalo. On sie wlasnie zarzekal, ze w eccIV jest separowalna sonda lambda... Kurde, jak sie pomylil, to ma przekopane.

A co do browarka, to powiedz tylko gdzie i kiedy
  
 
Cytat:
2006-01-12 22:24:20, niesztof pisze:
Widzisz, gosc jest jednym z lepszych w moim miescie. Jesli popelnil taki blad jak piszesz, to az mnie zamurowalo. On sie wlasnie zarzekal, ze w eccIV jest separowalna sonda lambda... Kurde, jak sie pomylil, to ma przekopane.


Nie pomylił sie. Tylko Ty masz skopana masę od EEC. Pozatym masa od sondy i tak łaczy sie z masa samochody, tylko kabelek jest długi i po drodze coś mu dolega.
Elektronik elektronikiem, nie musi się znać na problematyce forda.
  
 
Hmm, bazuje na wypowiedziach elektrita - raczej guru jezeli chodzi o elektronike samochodowa. I od niego wlasnie wiem, ze w EEC jest taki myk, ze sonda jest rozpoznawana po zwarciu masy sondy do masy silnika. W oryginalnej sondzie takowe zwarcie jest juz we wnetrzu.
  
 
Masy na ECC sa ok. chyba 3 lub 4 tam sa, wszystkie sprawdzone dzisiaj... Sterownik byl na wierzchu
  
 
Cytat:
2006-01-12 22:39:43, toradek pisze:
Hmm, bazuje na wypowiedziach elektrita - raczej guru jezeli chodzi o elektronike samochodowa. I od niego wlasnie wiem, ze w EEC jest taki myk, ze sonda jest rozpoznawana po zwarciu masy sondy do masy silnika. W oryginalnej sondzie takowe zwarcie jest juz we wnetrzu.


tez czytałem jego wypowiedzi, ale nie wydaje mi sie aby to była do końca prawda. Nie podważam jego wiedzy, ale w nowszych modelach to byłoby bez sensu, chociazby z tego wzgledy, że rura wydechowa jest połaczona z silnikiem tylko na połaczeniu z kolektorem ssacym, a jak wiesz to połaczenie jesli chodzi o mase jest watpliwej jakości. Pozatym, jesli to miałaby byc prawda, sonda byłaby trzykabelkowa. Nie po to jest w niej przewód masowy, żeby był , tylko własnie słuzy do połaczenia sondy z masa ECU.

Niech ktos pomierzy sonde oryginalną, czy ma połączenie kabelka masowego z obudowa.
  
 
he he taz mnialem problemy z lambda kupil tanszy zamiennik na allegro i pokazywal ok 5V po daniu masy problem znikl i jest prawidlowo od 0.1-0.9V
  
 
Wiesz co, wydaje mi sie, ze to odnosi sie tylko do sterownikow EECIV.

Ja majac EECV nie musialem robic tego myku, ale niesztof jest kolejna osoba z tym problemem i wydaje mi sie, ze taka jest prawda, jaka pisal elektrit.

Tak przy okazji to Ford zawze brylowal w dziwnych i nie do konca zrozumialych rozwiazaniach, wiec poczekajmy az niesztof dokona tej operacji i wtedy bedziemy mogli dalej dumac
  
 
Cytat:
2006-01-12 23:13:18, toradek pisze:
Wiesz co, wydaje mi sie, ze to odnosi sie tylko do sterownikow EECIV. Ja majac EECV nie musialem robic tego myku, ale niesztof jest kolejna osoba z tym problemem i wydaje mi sie, ze taka jest prawda, jaka pisal elektrit. Tak przy okazji to Ford zawze brylowal w dziwnych i nie do konca zrozumialych rozwiazaniach, wiec poczekajmy az niesztof dokona tej operacji i wtedy bedziemy mogli dalej dumac


Ja mam EEC IV i po wymianie sondy na uniwersalną nic nie musiałem robić. Jak zmierzysz mase na wtyczce przy sodzie, to powinno byc przejście pomiedzy kabelkiem od masy(jednej i drugiej) do karoserii.
  
 
taa, ford i jego rozwiazania... Jak tylko bede mial chwile to wpakuje sie pod auto i zobacze co i jak... W kazdym razie zapielismy tez inny sterownik od 1.6EFi i bylo dokladnie to samo... Pozyjemy, zobaczymy
  
 
Cytat:
2006-01-12 22:01:45, niesztof pisze:
jesli masz na masie auta 0V, na masie sondy 4V i polaczysz je ze soba, to powodujesz roznice potencjalow, zgadza sie?



mysle ze nei powodujesz roznicy potencjalow (bo ona sama sie powiedzmy zrobila poprzez elementy elektryczne i elektroniczne) tylko raczej powodujesz wyrownanie sie tych potencjalow. Jezeli masz slaba masa w jakims urzadzeniu (zalozny ze wlasnie w sadzie) to prad "szuka sobie przejscia" do masy. Zjawisko szczegolnie widoczne w starszych samochodach w tylnich lampach: przy wlaczonym stopie wlaczasz kierunkowskaz i swiatlo stopu zaczyna rowniez pulsowac -slaba masa tylnej lampy
Tak jest i z sada tyle ze nei pulsuje ci swiatlo a szaleje komputer