Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-01-12 20:52:45 A na forum juz kilka razy o tym pisalem - EEC sprawdza istnienie lambdy w ten sposob. Dlatego nalezy przy nieoryginalnej sondzie polaczyc jej mase z masa silnika. |
![]() Arolahti Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Pszczyna | 2006-01-12 21:06:51 A jaką sondę wogóle kupiłeś???? |
niesztof Ford Escort Opole | 2006-01-12 21:12:03 W sumie to nie ja, tylko elektronik, ale z pewnoscia nie oryginal. 4przewody, z separowalna masa samochodu i sondy... Podobno taka jak ma byc |
![]() Arolahti Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Pszczyna | 2006-01-12 21:31:44 ja 5 miesiecy temu kupiłem zamiennik za 190 Pln (nowa 405) podłączyłem machnąłem 150 km i wszystko chodzi jak powinno - bez resetu kompa!!!
Sonda podobna do tej : http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=80540289 A może u ciebie trzeba zrobić reset kompa (ale nie przez odłączenie akumlatora) a moze kupił ci używkę jakąś??? |
![]() borys KOMBIca Konin | 2006-01-12 21:59:04 jezeli mas laczysz z masa to jak mozesz zrobic zware?
Zrob jak toradek pisze i powinno latac bez bledow |
![]() toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-01-12 22:17:27 Prosze niedowiarku Moja porada o sondzie.
Tak BTW to cienki ten elektronik skoro o tym nie wie, ze tak jest w Fordach, przy EEC. A wlasnie oryginalna sonda ma mase kompa polaczana z masa silnika poprzez wydech. Browarki przyjmuje w godzinach 15 - 18 ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-01-12 22:39:43 Hmm, bazuje na wypowiedziach elektrita - raczej guru jezeli chodzi o elektronike samochodowa. I od niego wlasnie wiem, ze w EEC jest taki myk, ze sonda jest rozpoznawana po zwarciu masy sondy do masy silnika. W oryginalnej sondzie takowe zwarcie jest juz we wnetrzu. |
niesztof Ford Escort Opole | 2006-01-12 22:40:20 Masy na ECC sa ok. chyba 3 lub 4 tam sa, wszystkie sprawdzone dzisiaj... Sterownik byl na wierzchu |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-12 23:09:47
tez czytałem jego wypowiedzi, ale nie wydaje mi sie aby to była do końca prawda. Nie podważam jego wiedzy, ale w nowszych modelach to byłoby bez sensu, chociazby z tego wzgledy, że rura wydechowa jest połaczona z silnikiem tylko na połaczeniu z kolektorem ssacym, a jak wiesz to połaczenie jesli chodzi o mase jest watpliwej jakości. Pozatym, jesli to miałaby byc prawda, sonda byłaby trzykabelkowa. Nie po to jest w niej przewód masowy, żeby był , tylko własnie słuzy do połaczenia sondy z masa ECU. Niech ktos pomierzy sonde oryginalną, czy ma połączenie kabelka masowego z obudowa. |
![]() organo MAZDA Nasielsk | 2006-01-12 23:12:52 he he taz mnialem problemy z lambda kupil tanszy zamiennik na allegro i pokazywal ok 5V po daniu masy problem znikl i jest prawidlowo od 0.1-0.9V |
![]() toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-01-12 23:13:18 Wiesz co, wydaje mi sie, ze to odnosi sie tylko do sterownikow EECIV.
Ja majac EECV nie musialem robic tego myku, ale niesztof jest kolejna osoba z tym problemem i wydaje mi sie, ze taka jest prawda, jaka pisal elektrit. Tak przy okazji to Ford zawze brylowal w dziwnych i nie do konca zrozumialych rozwiazaniach, wiec poczekajmy az niesztof dokona tej operacji i wtedy bedziemy mogli dalej dumac ![]() |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-12 23:18:53
Ja mam EEC IV i po wymianie sondy na uniwersalną nic nie musiałem robić. Jak zmierzysz mase na wtyczce przy sodzie, to powinno byc przejście pomiedzy kabelkiem od masy(jednej i drugiej) do karoserii. |
niesztof Ford Escort Opole | 2006-01-12 23:32:09 taa, ford i jego rozwiazania... Jak tylko bede mial chwile to wpakuje sie pod auto i zobacze co i jak... W kazdym razie zapielismy tez inny sterownik od 1.6EFi i bylo dokladnie to samo... Pozyjemy, zobaczymy |
![]() borys KOMBIca Konin | 2006-01-13 00:04:38
mysle ze nei powodujesz roznicy potencjalow (bo ona sama sie powiedzmy zrobila poprzez elementy elektryczne i elektroniczne) tylko raczej powodujesz wyrownanie sie tych potencjalow. Jezeli masz slaba masa w jakims urzadzeniu (zalozny ze wlasnie w sadzie) to prad "szuka sobie przejscia" do masy. Zjawisko szczegolnie widoczne w starszych samochodach w tylnich lampach: przy wlaczonym stopie wlaczasz kierunkowskaz i swiatlo stopu zaczyna rowniez pulsowac -slaba masa tylnej lampy Tak jest i z sada tyle ze nei pulsuje ci swiatlo a szaleje komputer ![]() |