Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-12 22:21:54 Witam!
Zdaję sobie sprawę że takich wątków o tej porze roku jest bez liku. Mam pytanko do specjalistów od 1,4i. Czy ktoś się orientuje tak naprawdę które podzespoły sterowania silnikiem są odpowiedzialne za pracę zimnego silnika. Które czujniki i co rególują, co decyduje o tym kiedy silnik ma pracować na ssaniu? Mam silnik 8-zaworowy, ale część układów występuje taka sama jak w silniku 16-zaworowym. Czy w tym modelu występuje czujnik wyprzedzenia kąta zapłonu tak jak w 16-zaworowym? |
![]() art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-01-12 22:30:05 Z tego co wiem to wszedzie jest elektronika, jesli odpalasz to posluchaj czy pracuje pompa paliwa po przekreceniu na na drugie polozenie stacyjki, jesli tak to niepal odrazu tylko poczekaj az dopompuje paliwo -to slychac jesli tak jest i dopiero wtedy krec.
Ja pale na zimnym bez problemow bez sprzegla. Jesli nie to to elektryka, przeczysc styki, przewodow niewymienia bo szkoda kasy ale swiece mozesz na np motocrafty i powinno byc ok. ![]() |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-14 11:46:03 Zawsze przed rozruchem słucham czy pracuje pompa paliwa. Mało tego nawet po kilka razy włączam i wyłączam żeby przepompowało dokładnie. Dopiero wtedy uruchamiam rozrusznik.
Kable WN zmieniałem 3 miesiące temu, a świece mają pół roku NGK. Zgadzam się z tym że przydało by się przeczyścić lub przekonserwować złącza czujników, tylko których? O to mi włąśnie chodziło, żeby zlokalizować to nieszczęsne ogniwo które powoduje utrudniony rozruch zimnego silnika. Ponawiam więc pytanko: 1. Który z elementów układu sterowania silnikiem jest odpowiedzialny za pracę silnika na ssaniu? 2. Czy w wersji silnika 1,4i produkowanego do końca 94 roku występuje czujnik wyprzedzenia kąta zapłonu rodem z 16-zaworówki? To drugie pytanie zadaję dlatego, że znaczna większość elementów zewnętrznych silnika bardziej podpada pod wyposażenie 16-zaworówki niż modelu 8-zaworowego z silnikiem 1,6i produkowanych w latach przed 94 rokiem. |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2006-01-14 12:03:03 1.6 8V ma czujnik położenia wału korbowego. Wydaje mi się, że występuje on we wszystkich układach zapłonowych bazujących na elektronicznym module zapłonowym takim jak EDIS
Chyba, że myślimy o 2 różnych czujnikach ![]() [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-01-14 12:04:22 ] |
![]() art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-01-14 12:21:40
To jest właśnie błąd, ja na zimnym czekam tylko raz, raz dopmpuje -kręce rozrusznikiem. Jeśli pare razy go pompujesz to go poprostu zalewasz paliwem. Pompa dozuje dokładnie tyle ile jest potrzebne na rozruch zimnego silnika nawet w najgorszych warunkach -mróz np. Kiedy zalejesz go paliwem to musisz poczekac az sie rozpłynie np zaworami do wydechu i poźniej dopiero pali. W moim przypadku jest tak: 1. Zimny silnik -czekam raz aż dopompuje --> !!! w żadnym wypadku niedoadawaj gazu wogóle -na ciepłym także !!! 2. Ciepły silnik do 5 min czesto nieczekam do konca -chociaz powinienem. Niemam zadnych problemów z odpalaniem, ostatnio bylo -17 st. z samego rana, wiec dałem na luz przekreciłem kluczyk raz, zegary świecą, pompa dopompowała i ... palę i ... zapalił po 4 razie. pozdrawiam ![]() ps. Acha dodam jeszcze że wcześniej miałem podobne problemy, myślałem już ze niedaj boże tego tamtego, ale wszstko było i jest ok, powód czytaj wyżej -zalewanie silnika paliwem w czasie jego uruchamiania . [ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-01-14 12:27:19 ] |
![]() slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2006-01-14 12:42:33
hehe, podobne mam zdanie ![]() |
![]() art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-01-14 13:34:45
Sorry ze sie czepiam ale praktyka to cos zupelnie innego niz teoria. Wiem to z doswiadczenia bo przerabialem temat, wiele glupot czytam tutaj ale nic niekomentuje bo to niemoja sprawa, najczesciej problemy sa proste do rozwiazania tylko ludzie szukaja czegos wiecej i leca w koszty. Mozesz gdybac ze to ze tamto a na koncu w 80 % okazuje sie ze to jest taka wlasnie pierdoła. Niemam zamiaru sie z toba klócic, powiem tylko tyle ze z tą pompa tak własnie jest, bo przerobilem temat i nikt mi pierdol niebedzie wciskał. Na forum moze pisac kazdy ja, ty ale przynajmniej sie szanujmy. Niech kazdy wyrazi swoja opinie niewysmiewajac innych - i tyle !!! Kiedy zalejesz komore spalania paliwem to te paliwo gdzies musi ujsc, kiedy silnik pracuje lub kreci zawory ssace i wylotowe takze pracuja a jesli chodzi o sterownik to czesto najwieksi fachowcy niewiedza do konca co jest grane. Wiec darujmy sobie gdybanie, mialem kilka samochodow i wydawalem majatek na naprawy bo cos tam gdzies stuka itd. W wiekszosci przyapadkow to byly pierdoly. pozdrawiam ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ps. acha z tego co zrozumialem to kolega uważa że niemożna zalać komory spalania kiedy silnik wyposarzony jest we wtryskiwacze i układ sterujacy. ok ![]() [ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-01-14 13:42:41 ] |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-19 23:55:35
Sorki. Dopiero dziś wróciłem do tego postu i nie moge się powstrzymać: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Więc metoda ta, ma na celu zrzucenie paliwa, tak jak to robią samoloty w przypadku poważnej awarii i przed przymusowym lądowaniem... U mechanika w tym konkretnym wypadku. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() To tyle jeśli chodzi o żarty. Racja! Każdy moze wyrazić swoje zdanie i to szanujmy, ale w tym wypadku zgadzam się z teoria, że nie jest możliwe zalanie komór silnika podczas podpompowywania paliwa z prostych przyczyn: - układ zasilania w paliwo jest wyposażony w przewód którym nadwyżka paliwa wraca do zbiornika - zamknięte wtryskiwacze podczas podpompowywania, otwieraja się dopiero po odebraniu sygnału z czujnika prędkości wału Zakładając, że wszystkie elementy układanki są sprawne. Myslę, ze to podpompowywanie i tak niewiele daje, no może by wykluczało mozliwość cofania się paliwa z przewodów podczas postoju silnika, bo ciśnienie i tak większe nie będzie, nad tym czuwa regulator. Nadal nie mam pewności panowie co do obecności czujnika wyprzedzenia kąta zapłonu w moim silniku. Do kolegi mleko: pokaż mi palcem gdzie on się znajduje. Co do elementu odpowiedzialnego za prace na ssaniu to wiem że jest odpowiedzialny silnik krokowy tylko, że on jest elementem wykonawczym, a mi chodziło który czujnik decyduje kiedy mieszanka ma być wzbogacona, a kiedy praca na ssaniu może się zakończyć? Czyżby czujnik temperatury cieczy chłodzącej, a może sonda lambda... Sam juz nie wiem - podpowiedzcie. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2006-01-19 23:55:58 ] |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-01-20 00:24:19 sorki że podpinam sie ale czy w dieslach też jest jakiś sterownik który jak jest uszkodzony to pompa będzie chodziła cały czas? albo czy wogule pompa paliwa jak ma gdzieś zwarcie bądź uszk. to może mieć problemy z wolnymi obrotami. Diesel ale zasada mogłaby być taka sama. |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-20 18:36:24 Niestety na temat pracy pompy paliwa w dieslu się jednoznacznie nie wypowiem bo ten temat jest mi obcy, ale chyba jest zupełnie inaczej jak w silnikach benzynowych. W moim wypadku pompa paliwa ma za zadanie utrzymać (względnie) stałe ciśnienie w kolektorze zasilającym wtryskiwacze, a o ilości wtryskiwanego paliwa decyduje tylko czas otwarcia wtryskiwaczy. W dieslu to chyba ciśnienie wtryskiwanego paliwa ma decydujący wpływ na pracę silnika więc i układ sterujący pracą pompy pewnie działa inaczej.
A tak swoją drogą to podczas rozruchu silnika, po przekręceniu kluczyka pompa włącza się na ok. 1 s, następnie się wyłącza i rozpoczyna ponownie pracę z chwilą załączenia rozrusznika. Pytanie czy podczas pracy silnika pompa pracuje cały czas? Bo przecież nie ma czujnika ciśnienia paliwa który by decydował o tym czy pompa ma pracować czy też nie. Tak raczej jest napewno ponieważ spotkałem się z ofertą montażu dodatkowego przekaźnika który wyłącza pompę paliwa podczas pracy silnika na LPG. |
![]() zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2006-01-20 19:23:27
tak, pompa pracuje caly czas podczas pracy silnika, i dlatego trzeba miec benzynke przy jezdzie na LPG zeby nie zatrzec pompy... albo wlasnie zrobic jej odciecie po przelaczeniu na gaz |