Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Tonny Escort USA / Bydgoszcz | 2006-01-14 19:47:36 Witam!
Uprzedzam ze FAQ czytalem i rozne watki ale: Otóż od zawsze interesowała mnie motoryzacja amerykańska ale jak wiadomo teoretycznie bo żadnego amerykańca nie miałem itd. Jestem młody i gotowy do zajęcia się samochodem, do tego pierwszym własnym więc ciężka sprawa dla zielonego ![]() Kupiłem na szybko Escorta 1.9L GT 126HP '88 na wtrysku z LPG parownik z komputerem. Nienajgorsza mieszanka jak się okazuje bo bardzo ładnie i równo chodzi. Samochód mam od 3 dni i zdążyłem załatać wydech bo warczał jak diesel. Mój problem to benzyna. Na kanale zauważyłem, że zbiornik paliwa jest 'spocony' od benzyny gdyż gdzieś musi wydostawać się paliwo. Czuć jej zapach no i minimalnie wycieka. Nie wiem, może to ma jakiś wpływa na sprawę która przedstawie teraz. Amerykański silnik 1.9 nie ma swojego odpowiednika w Polsce jak widzę. Z pewnością różni się rozwiązaniami także poza silnikiem. 1.Problem tkwi w wolnych obrotach na benzynie. Silnik odpala bez problemów (no dziś musiałem trochę pokręcić bo -15 stopni), na obroty wchodzi bezproblemowo gdy wduszam gaz. Problem następuje gdy puszczam pedał a silnik schodzi do bardzo niskich obrotów (czasem cośtam pomuli może ale dużej różnicy nie ma między rozgrzanym a zimnym silnikiem) i gaśnie. Czytałem na forum w faq o silniczkach krokowych, poprzedni wlasciciel też mówił o jego wymianie. Ale z wyczytanych postów wnioskuje, że to steruje nie tylko jałowym obrotem. A problem jest z gaśnięciem a nie z utrzymaniem obrotów (wyższych niż jałowy). No ale po to właśnie piszę, żeby ktoś wyjaśnił coś więcej.... Na gazie momentalnie zdrowieje i równiutko pracuje. Proszę o jakiejś wskazówki bo nie spieszy mi się wydawać kupe forsy w autoryzowanym serwisie ![]() 2.Ogrzewanie. Też czytałem parę wątków. Z tego co zauważyłem to wyeliminuje problem z uszkodzonym wskaźnikiem temperatury bo jak pochodzi te 10-20 minut na luzie to wskaźnik pokazuje 70-90% skali czyli tyle ile być powinno. Ruszam i po krótkim dystansie temperatura spada do 1/4 skali. I tak przez cały czas na trasie. Chłodnica zakryta kartonem od Tatry Mocnej ;] choc i po jezdzie okazuje sie byc letnia a nie ciepla. Grzanie w kabinie działa, ale to nie taka temperatura jaka powinna być (wersja usa ma nagrzewnice na wydechu tuż przy silniku, powietrze ogrzewane jest spalinami). Zastanawia mnie też termostat, tylko gdyby to nawet był on to czy w wersji USA termostat ma inna budowe, nietypowy w europie czy coś? Na dzień dzisiejszy na temat tego samochodu wiem bardzo mało ale zaopatrzyłem się już za repair manual do tego rocznika ze Stanów. Bardzo proszę o informacje które mnie oświecą w w/w problemach, a także o 'kompatybilność' części silnika z europejskimi częściami. Czy pasują czy nie itd. Pozdrawiam. A propos czytalem ze podwozie escorta usa jest takie samo jak w mazdzie 323. Tylko o jakim roczniku usa mowimy? Z gory przepraszam za nadmiar pytan ![]() [ wiadomość edytowana przez: Tonny dnia 2006-01-14 21:15:49 ] |
fescort | 2006-01-16 12:11:50 Też mi się podobał escort z USA ale nowszy model,
ale bałem się że Polska to kraj za drogi na amerykany |
![]() rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2006-01-16 12:18:41 jesli chodzi o Temp silnika to najpewniej termostat... |
![]() Tonny Escort USA / Bydgoszcz | 2006-01-17 21:36:14 Dobra ale ten silnik 1.9 to 1.8 sierry tylko ze ma 82mm srednice. W kazdym razie kolega ma mondeo i tez mu zaczal gasnac na jalowym/sprzegle. Jak/co sprawdzic? |