MotoNews.pl
4 VW - auto z niemiec - niezbedne dokumenty do rejetracji (131398/0)
  

VW - auto z niemiec - niezbedne dokumenty do rejetracji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Własnie zakupilem VW golf 1,8 (1990) edycja madison, przed zakupem zrobilem rozpoznanie co potrzene jest do rejestracji tj. umowa kupna (Kaufvertrag), dowod rejestracyjny (Fahrzeugschein) i karta pojazdu (Fahrzeugbrief) i to wszytk otrzeba przetlumaczyc u tlumacza przysiegłego.
Przyjechalem do domu i kumpel mowi mi ze potrzebny jest jakis druk formatu A4 co w naglowku ma Abmeldung. Z kolei ten od ktorego kupilem powiedzial mi ze ten druk byl wymagany do pazdzienika 2005 a ze teraz wystarczy pieczec na briefie w tabelce "Raum fur die Eintragung von Stillegungen"(raum=miejsce, eintragung=wpis, stillegung=unieruchomienie, do kupy tego nie potrafie poskladac gdyz nie znam niemieckiego). Przedostania pieczec w tej tabelce (pole wiederinbetriebnahme) jest z data zgodna z data zarejestrowania samochodu przez ostaniego wlasciciela z niemiec z 1 strony karty pojazdu i dowodu rej, no i po niej jest kolejna z data pozniejsza w polu Stillegung (czyli wydaje mi sie ze tego dnia zostal wyrejestrowany/unieruchomiony?

Jezeli ktos z was ostanio czynnie zajmowal sie rejestrowaniem auta z niemiec i wie dokladnie co i jak to prosze o pomoc i wyjasnienie.

Z autka jestem zadowolony jest w idealnym stanie mechanicznym przyspieszenie nieziemskie az sie zastanawiam jak moglem wydac 1600zł na kapitalke silnika w 125p zamiast odrazu nie kupic golfa.


Pozdrawiam

  
 
na ostatniej stronie 5 Faurzeugbrief ( dużego brifu)powinien być stempel zdata wyrejestrowania i znaczek u mnie jest okrągły
na małym brife( tym dowodzie rejestracyjnym) jest podobnie stempel i znaczekna odwrocie i tekst ktory jest poniżej ten mały briff przy rejestracjii zabieraja i został mi tulko ten duży
na du zym jest na str 5

1 stempel

Fahrzeug gemaB $27 Abs.% StVZO
endgultig aus dem Verkerhr gezogen
(tłumaczenie pojazd ostatecznie wycofanyz ruchu)

2 stempel pieczątka naczelnika obok data wyrejestrowania i znaczek

ja miałem dwa brify i umowę

pozniejsza w polu Stillegung (czyli wydaje mi sie ze tego dnia zostal wyrejestrowany/unieruchomiony?

zgadza sie tzn wymeldowanie
tylkoże ja miałem zrejestrowany i w tym miejscu nie mam o wymeldowniu tylko to co napisałem powyżej i chyba to obowiązuje to co ty masz tzn że jest wyrejestrowany ale nie wiem czy ostatecznie nie masz tego potwierdzenia ze znaczkami.

może coś ci rozjaśniłem
Ale nich się ktoś jeszcze wypowie w tym temacie


  
 
Ja jakis miesiac temu przechodzilem ta cala procedure,kupilem w niemczech tez Golfika 4 GTI 2,3 i zalatwialem wszyustko samemu. Pytanie pierwsze,wjechales tym autem do polski na kolach czy laweta bo jesli na kolach to powinienes miec czerwone blachy a wydaja je dopiero jak auto zostanie wyrejestrowane(wystarczy adnotacja,lub pieczatka z data z urzedu w brifie)i oplaci sie tymczasowe ubezpieczenie,zadnego osobnego papieru o wymeldowaniu w urzedzie w polsce ni epotrzeba do zarejestrowania czy oplaty akcyzy. Zeby zarejestrowac potrzeba:
-Brif oryg+ tlumaczenie
-Karta pojazdu oryg+tlumaczenie
-Umowa lub faktora oryg+tlumaczenie
-Wnosek z izby celnej o zaplaceniu akcyzy,na stronie urzedu celnego wroclawia wszystko jest ladnie opisane i sa druki do pobrania.(http://www.icwroclaw.pl/?action=9)
-Znaczki skarbowe 11zl+5zl dolaczone do wniosku
-Oplacony Vat-24 w skarbowce
-Dowod wplaty na oplate recyklingowa 500zl
-Znaczki skarbowe po zlotowce od dokumentu dolaczonego do wniosku o wydanie dowodu rejestracyjnego
-tlumaczenia tlumacza przysieglego w izbie celnej nieraz nie potzrebuja jezeli autko z niemiec ale w skarbowce i urzedzie rejestracyjnym potzreba.
Nie wiem czy o wszytstkim pamietalem ale jakos tak to wygladalo,w razie pytan piszcie