MotoNews.pl
  

[126] Remont Silnika --> problemy ze smarowaniem klawiatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Ostatnio z lukaszem zabraliśmy się za składanie nowego silnika . Silnik po odpaleniu wydawał dziwne odgłosy , wyraźnie słyszane z dekla zaworów , dziś po zdjęciu pokrywy okazało się że wogóle do góry nie dochodzi olej , może ktoś spotkał sie z podobnym problemem , głowica zjechana 5mm , czy istnieje możliwość że rurka doprowadzająca olej do klawiatury jest za długa i zamyka dopływ oleju w bloku ewentualnie w klawiaturze (olej tam dopływa z boku rurki) , prosze o wszelkie sugestie na ten temat . pozdrawiam
  
 
pierwsza rzecz to długośc rurki, a potem trza klawiaturke rozebrać i zobaczyć czy kanaliki w osi klawiatury sa drożne, ja miałem zapchane te kanały i skonczyło sie na zatarciu zaworu
  
 
ale najpredzej to jak zjedliscie glowice to nie spasowaliscie tej rurki i tu jest bol
  
 
Olej ładuje z rurki ale tylko wtedy jak ten cycek co sie nakłada na rurke jest zdjęty , oczywiście dalej stuka;/


[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2006-01-16 17:44:55 ]
  
 
To musisz skrócić tą rurkę, mi przy głowicy -4mm po dokręceniu klawiatury rurka się wygięła i musiałem ją skrócić a u ciebie pewnie klawiatura tak dociska, że blokuje przepływ oleju.


[ wiadomość edytowana przez: -danio- dnia 2006-01-16 18:21:03 ]
  
 
Cytat:
2006-01-16 18:20:20, -danio- pisze:
To musisz skrócić tą rurkę, mi przy głowicy -4mm po dokręceniu klawiatury rurka się wygięła i musiałem ją skrócić a u ciebie pewnie klawiatura tak dociska, że blokuje przepływ oleju. [ wiadomość edytowana przez: -danio- dnia 2006-01-16 18:21:03 ]



obciołem ją z jednej strony o 3mm
  
 
ok pany , sparawa załatwiona trza było jeszcze pare razy głowice sciagnąć i załozyc i rozwikłalismy problem smarowania i stuków z motoru , smarowania nie było ponieważ rurka była za długa , co do stuków to przy stalowej uszczelce splanowanej głowicy tłok opierał sie o uszczelke ponieważ wymiar tłoka 77,6 a uszczelki 77,0 , pozdrawiam
  
 
W takich przypadkach zalecane jest stosowanie uszczelki a nie "uszczelki" pod głowicę za 5 zł, przykładowa uszczelka:
  
 
Krzemu do czego sa te podwojne otwory na bokach?w "uszczelce" ich chyba nimo...
  
 
Radosna twórczość Elringa. Zamiast wyciąć jeden podłużny otwór wycięli dwa okrągłe
  
 
a ta oslony popychaczy wystarczy skrocic na koncu zeby bylo ok ?? ja bede mial glowice 3 mm, wiec mysle ze po 1,5 mm z kazdej strony skroce. , nie bedzie problemu jeszcze z gumami ktore sa zalorzone??
 
 
Pomysl, jak skrocisz na koncach to nic ci nie da, bo odleglosc miedzy kolnierzami ktore dociskaja uszczelki pozostanie bez zmian. Poza tym przy 3mm nie musisz koniecznie skracac.
  
 
rozcinasz w połowie kupujesz silikon ,złączki do łączenia instalacji miedziancych i łączysz.Przy trzech mm nie musisz skracać. Wygląda to tak.





[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2006-01-27 14:17:55 ]
  
 
ja kiedyś to robiłem inaczej grzałęm palnikiem po środku wkładalem w imadło z jednej strony a z drugiej nakładałem nasadke i jebut młotkiem do imadła miałem przymocowany taki prowizoryczny ogranicznik co by zabardzo nie skrucić jedyna wada takiego rozwiazania to to że sie troszke marszczą te osłonki.ja przy głowie niżej o 5mm skracłem o 3mm osłonki.
  
 
czyli jednak tak jak stary mowil :] ok dzieki panowie, najpierw bedzie proba zlorzenia na nominalach, jak nie bedzie pasic to sie wtedy zaczne martwic co dalej.
 
 
Witam.Chyba mam podobny problem.Jeszcze nie sciagalem dekla zaworów ale zauważyłem ze pokrywa zaworów sie bardzo grzeje i jak zdejme korek paruje olej.Jeżeli nic nie bylo przerabiane jak sprawdzic czy klawiatura jest smarowana a jak juz to sprawdze i sie okaze ze nie jest jak to naprawic.Z góry dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam.