MotoNews.pl
  

Woda i olej w puszcze filtra powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Dziś postanowilem zajrzec do puszki filltra powietrza. Po wyjeciu filtra ujzalem paskudny widok: na dnie tegoz pojemnika znajdowal sie olej, dziurki w dnie byly zapchane lisciami (a raczej ich szczatkami) od spodu auta widzialem ze pokrywa sprzegla (chyba) jest cala uwalona z oleju i kurzu, ale najgorsza byla ta gabka bedaca w lewym gornym rogu w takiej przegrodce od odmy, byla cala czarna i mocno nasaczona woda i lejem, chcialem ja wycisnac w rece ale przez palce mi "wyplynela" - rozpuscila sie
Wymylem wszystko, mam zamiar kupic filtr powietrza ale nie wiem jaki bo w instrukcji pisze ze to ma byc "Motorcraft EFT 106" ale nie wiem jakie oznaczenie powinien miec inny filtr.
Zastanawiam sie tez dlaczego byl tam olej, mam nadzieje ze tylko dlatego ze poprzedni uzytkownik nalal go za duzo albo cos zapchane. Oby nie pierscionki
  
 
Jak musiałem wymienić filtr paliwa to też nie wiedziałem jaki... Wszedłem do sklepu, sprzedawca spojrzał w katalog, spojrzał na półkę i powiedział: ma Pan do wyboru filtry od 20 do 80 zeta... I to wystarczy.
I dobrze mieć przy sobie to co wyjąłeś. W przypadku filtra powietrza to pryszcz, bo wyjęcie zajmuje 2-3 minuty.
pozdr!
  
 
Olej w filtrze może być z 3 powodów:
- zbyt wysoki poziom oleju (rzadko)
- przypchany system odpowietrzania skrzyni korbowej (czasami)
- początek końca silnika - przedmuchy (przeważnie)

Co do wody lub mixu typu masło w filtrze bez obaw, przy tej porze roku układ ma skłonność do wyłapywania wilgoci z otoczenia, która miesza się z gorącymi parami oleju znajdującym się w filtrze i pozostałych odcinkach układu.

P.S. zmierz przy czasie kompresję – ona prawdę ci powie



[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-01-16 09:49:21 ]
  
 
Cytat:
2006-01-16 09:48:29, mleko pisze:
- zbyt wysoki poziom oleju (rzadko)
- przypchany system odpowietrzania skrzyni korbowej (czasami)
- początek końca silnika - przedmuchy (przeważnie)



Pierwsze raczej wykluczam - zakładam, że kolega Karkol to świadomy kierowca.

Odnośnie drugiego - chyba jak jest przypchana odma to olej się nie dostanie do puszki filtra i wtedy albo wywala otworem na bagnet lub niestety przez uszczelniacze.

Odnośnie trzeciego - niestety najbardziej prawdopodobne to przedmuchy na cylindrach. Ciśnienie z komory spalania dostaje się do skrzyni korbowej i wywala olej odmą. Ten objaw może oznaczać kompletny remont silnika, ale nie konicznie. Czasami na skutek przegrzania silnika mogą być do wymiany np. tylko pierścienie na jednym cylindrze (tak miałem w kiedyś Poldku).
  
 
Cytat:
2006-01-16 10:02:46, sodax pisze:
Pierwsze raczej wykluczam - zakładam, że kolega Karkol to świadomy kierowca. Odnośnie drugiego - chyba jak jest przypchana odma to olej się nie dostanie do puszki filtra i wtedy albo wywala otworem na bagnet lub niestety przez uszczelniacze. Odnośnie trzeciego - niestety najbardziej prawdopodobne to przedmuchy na cylindrach. Ciśnienie z komory spalania dostaje się do skrzyni korbowej i wywala olej odmą. Ten objaw może oznaczać kompletny remont silnika, ale nie konicznie. Czasami na skutek przegrzania silnika mogą być do wymiany np. tylko pierścienie na jednym cylindrze (tak miałem w kiedyś Poldku).



Karkol pisze " mam nadzieje ze tylko dlatego ze poprzedni uzytkownik nalal go za duzo" to po 1
po 2 http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=98906&c=45&f=20&hq=dlaczego%20essi%20mi%20rzyga&start=20
  
 
ja mialem taki sam problem z olejem
wyczyscilem puszke odpowietrzenia skrzyni korbowej i problem znikl
cisnienie na garach mam srednio po 13.5
ale jak byla zapchana puszka musialem uzyc benzin podpalic zeby stary zlepiony olej sie wykryszyl i wypaliloj bylo przy tym pracy
grarulacje dla inż forda
  
 
Proponuje zapoznac sie z :: TYM :: postem.