MotoNews.pl
  

Pokrywa obudowy wałka rozrządu-moment i kolejność

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oma A 2.0 stary dekiel nieżebrowany.
Dwa questy:

1. Czy ktoś mógłby podać mi jakim momentem dokręcić pokrywę zaworów(nie mylić z głowicą), żeby nie rozpłaszczyć uszczelki "korkowej"?

2. W jaki sposób dokręcać?Znalazłem dwie szkoły
a) "na ślimaka"
8-4-1-5
7-3-2-6
b) "na krzyżaka"
8-1-3-5
6-4-2-7


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-01-16 10:42:30 ]
  
 
Ja przykręcałem "na krzyżaka". Jeśli chodzi o momenty, to pomimo stosowania książkowych 8 Nm uszczelka korkowa rozplaskała się. Następną założyłem gumową i jest super.
  
 
Cytat:
2006-01-16 12:24:03, draakhul pisze:
Następną założyłem gumową i jest super.



Gdzie to dają i za ile - ja wiżu tylko "korek"
  
 
Dają u nas w Białymstoku w Pro-Eko, za 16 zeta. Podobno (podkreślam to słowo) to jest uszczelka do ropniaków, ale pasuje bezbłędnie.
  
 
Chcesz powiedzieć że jest to uszczelka od silnika Omegi 2,3D ????
Czy możesz to jakoś zweryfikować i potwierdzić?
  
 
Tak mi powiedział facet w tym sklepie. Sam nie miałem w ogóle do czynienia z omegą ropniakiem, więc nie mogę potwierdzić. Faktem pozostaje jednak, że pasuje jak ulał. I moim zdaniem daje lepsze uszczelnienie.
  
 
5 6 Kolejność dokręcania pokrywy wałka rozrządu,gdzie 8 i 7 to
1 2 śruby od str. chłodnicy.Dobrze jest posmarować uszczelkę.
4 3 (korkowa czy gumowa) silikonem wysokotemperaturowym
8 7 (czerwonym) obustronnie.Co do momentu dokręcania śrub
zaleca się dokręcać momentem 8Nm,dwa razy w koło,czyli
najpierw ok. 6 Nm ,a póżniej 8Nm.
Pozdrawiam

  
 
Dzięki Ci dobry człowiecze za info.
A teraz przyznam się z czego ten wątek.
Ano z tego, że z pod uszczelki zaczęło lecieć - proste nie
Najpierw po mału, potem mocniej jak z zarzynanego prosiaka.

Się rzuciłem z kasą i nabyłem w pobliskim sklepie (aaaale przepłaciłem bez LOB-rabatu to głowa boli )
Wymieniłem, przejechałem 20km i straciłem cały olej znów
Wypchnęło! ki diabeł-myślę - przykręcone średnio mocno - dało się jescze docisnąć - uszczelka przy przykręcaniu nie wypłynęła.

Odkręciłem korek do wlewu oleju - syknęło jak z butelki wody gazowanej.KI DIABEŁ!
Dopiero Thomi sprowadził mnie na ziemie i pokazał mały wężyk idący od pokrywy do dolotu - wszystko było zalepione szlamem.Zero odpowietrzenia.

Swoją droga to niezłe przedmuchy w tym silniczku się zrobiły

Jeszcze trochę to skarpa i do Wisły tyle że w Wawie trochę daleko, we Włocławku to sport ekstremalny i popularny - przynajmniej za mojej kadencji. Hej Master! Bosto jeszcze leży przy bulwarach ?


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-01-18 15:55:54 ]
  
 
Cytat:
2006-01-18 14:25:15, draakhul pisze:
Faktem pozostaje jednak, że pasuje jak ulał. I moim zdaniem daje lepsze uszczelnienie.


Nie czaje tematu.Chyba potrzebujemy kogoś trzeciego do rozwikłania sprawy.
Co tu ma niby pasować?
Uszczelka pokrywy do Omegi A 86-94 2.0i benzyna


Uszczelka pokrywy do Omegi A 86-94 2.3D diesel
  
 
Sołtys
Tak czytam ten wątek i czytam i wiedziałem że tak będzie.
Nikt Ci nie napisal że chodzi tu o silnik diesla ale 1.7
  
 
Oto uszczelka silnika 1.7D
  
 
Fajno dowcipnisie , ale o jaki model/silnik/rocznik mam pytać np. w IC?
  
 
Pytaj o silnik 1.7 diesel Isuzu,montowany np. w Astrach F,Vectrach A.Rocznikowo to mniej więcej 88-95 tak + -,zresztą nieistotny rocznik,tylko silnik.
  
 
I Kadetach E ?

Czy jak już dorwę tą gumówkę to zachować te same momenty i kolejność dokręcania co dla korka?


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-01-19 11:30:45 ]
  
 
Ja tam gumówke dociskałem na czuja, bez klucza dynamometrycznego. I jest OK.
  
 
Definitywna odpowiedź z Call Center InterCars - NIe mają w ofercie gumowych w ogóle - only korek

Ej Warszawiaki - sprawdźcie przy okazji w waszych ulubionych sklepikach czy coś takiego nie występuje.

Jeździć na tym mrozie to samobójstwo - temostat chyba mi się wcale nie otworzył przez 25 km
  
 
Wbrałem się do IC przy okazji innych spraw i wśród młodych szczawi sprzedających towar trafiłem na starszego jegomościa, który zęby przez 40lat zjadł na sprzedaży części do aut. I wyszło tak.

1. 1,7D to NIE silnik ISUZU tzn.owszem jest taki ale uszczelka do niego wg katalogów producentów jest jeszcze bardziej porypana niż do 2,3D i nijak nie przypomina do C20NE

2. Natomiast owszem jest silnik 1,7D w tych Astrach,Vectrach i Kadziach itp. nie pomnę jak on go nazwał ale zdążyłem tyko dostrzec oznaczenie OHC(!?)-czyli jak w C20NE i kod uszczelki oraz kształt jes ten sam - czyli jest to ta sama uszczelka korkowa do diesla.

3. Wg sprzedawcy gumówka nie jest gumówką tzn. i tak jest to korek mielony i prasowany powleczony lub domieszany gumą i nie obrażając wszystkich używających gumówki jej wyższość nad korkową jest symboliczna i dla tego IC nie ma w ofercie takich wynalazków

4. Najlepiej dorwać korkową z aluminiowymi dystansami wtopionymi w otwory pod śruby i wtedy się nie zgniecie.

Te szystkie mądrości uczenie wykładał mi tenże sprzedawca wokół zgromadzonej i zachwyconej małej grupki kupujących. Przy czym popierał wypowiedzi stosownymi książkowym katalogami od producentów więc nie śmiałem oponować nie będąc ekstra w temacie.

A i jeszcze jedno - przy okazji moich zakupów do innego auta wyszło że internetowy cennik i katalog IC pisali informatycy a nie mechanicy i zawiera sporo błędów w rodzajach,opisach i cenach(!).
Gdybym trafił na młodego szczawia jednego,drugiego,trzeciego z którym omawiałem problem przez telefon to kupił bym nie to co trzeba i jeszcze przepłacił.

Także szukając towaru przez cennik internetowy IC warto sprawdzić gdzie indziej czy parametry/kody itp się zgadzają.

Uff i to by było na tyle.
  
 
Sołtys, a ta gumowa-niegumowa, o której ci mądry człowiek opowiadał to jaki ma kolor? Bo moja gumowa jest czerwona.
  
 
Co wy sie upieracie na te gumowe? jak se chcecie w gumie pojeździć to szukajcie pomocy u tirówek
Uszczelki korkowe stosuje sie od lat i gdyby nie były udane to by ich sie nie uzywało.. Owszem trzeba zachowac odpowiednie warunki no ale to tak jest ze wszystkim..
Ja osobiście zawsze przekręcałem az do momentu kiedy pokazał mi ja sie "to robi" zaprzyjaźniony mechanik..
Z wyczuciem
Uszczelka nie moze sie wyciskać ona ma siedzieć na swoim miejscu.. Najlepiej zastosować silikon.. wtedy nie dokrecamy zbyt mocno.. ale czekamy na zaschniecie..
Pozdraiwam!