MotoNews.pl
  

SILNIKI różnice między 125p a polonezem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie dotyczace silnikow fiata 125p
czym sie różni silnik od fiata ile ma koni itp. itd
od silnika poloneza,(ktory leprzy, mocniejszy i mniej awaryjny)

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2006-01-16 15:15:24 ]
  
 
Silnik fiatowski (115c) ma rozrząd na łańcuszku a polonezowski na pasku, silników polonezowskich sa 2 typy AA, AB, jeden z nich jest teoretyczne mocniejszy o kilka km, czy jest to odczuwalne - watpie, w tych sillnikach najewiecej zalezy od ich poprawnego zlozenia - warto poprawic fabryke, w silniku fiatowskim byl montowany gaznik podcisnieniowy dopiero pozniej mechaniczny taki jak w polonezie , generalni ten mechaniczny jest lepszy. a 125p z silnikiem poldka ma inna chlodnice - roznica korka wlwwowego i inne rozwiazanie wentylatora w 115c wentylator dzoala caly czas, a w AA lub AB uruchamiany jest gdy wymaga tego temperatura silnika, pytanie ktory lepszy?? - wg mnie nie ma to znaczenia, wazne ktory w lepszym stanie.

A moc silnika 115c to 75km
Poloneeza 75 a wzomcnionego 83, wersje caro caro plus na wtysku mialy chyba 86,88 km mechanicznych.

Ps, poszukaj rowniez w wyszukiwarce.
  
 
jest jeszcze pare róznic: kolektor ssacy polonezowski jest "skuteczniej" ogrzewany ciecza chłodzacą, silnik poldka ma mniejsze kanały ssace zarrówno w głowicy jak i w kolektorze, rowniez kolektor wydechowy jest inny, dwururka tez, zawory w silniku poloneza maja "pełnowymiarowe" uszczelniacze, układ smarowania rozni sie brakiem filtra odsrodkowego natomiast ma filtr pełnoprzepływowy zamiast bocznikowego, puszka filtra powietrza posiada termostat zamiast dzwigni recznej zmiany rodzaju zasysanego powietrza jak w 115c, troszke inaczej wyglada system odprowadzania gazów ze skrzyni korbowej

na pewno o czyms zapomniałem...
  
 
aparat zapłonowy - fiat stykowy - poldonez elektronik z modułem, inne sprenżyny zaworów w głowicy , odwrócona główka rozrusznika,inne krzywki na wałku nierządu , można tak w nieskończoność ...
  
 
Cytat:
2006-01-16 20:21:16, Blady pisze:
aparat zapłonowy - fiat stykowy - poldonez elektronik z modułem,


co lepsze?? i czemu??


[ wiadomość edytowana przez: goorek dnia 2006-01-16 20:50:52 ]
  
 
stykowy prostszy - mniej awaryjny , za to elektronik daje mocniejszą i stabilniejszą iskre , układ zapłonu bogatszy o modół- kolejna pierdoła która się może w kancie zepsuć , a jak może to na pewno sie zepsuje za to czasy na kanty i poldki mamy zacne , jak kupiłem wczoraj elektonika nówke za 60zł z kabelkiem kopułką i palcem cewke za 15zł modół za 10
więc ceny powalające , a nowe , wiadomo zepsuje się poźniej
stykowy był nowy na allegro i poszedł za 56zł , cewki po 10 widziałem .
osobiście wole elektronika

  
 
bo polonez bezstykowy i dzieki modulowi daje mocniejsza iskrę
  
 
koszt przerobki panowie??
  
 
Cytat:
2006-01-16 21:23:32, goorek pisze:
koszt przerobki panowie??



aparat kolo 50zł + moduł nowy koło 50zł..+ zielony kabel do modułu kolo 10zł...nie wiem co jeszcze potrzeba bo mi to zakładał elektryk.

edit: cos chyba potaniały te moduły


[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2006-01-16 21:33:45 ]
  
 
kopulka i palec zostaje takie same??
  
 
Cytat:
2006-01-16 21:36:31, goorek pisze:
kopulka i palec zostaje takie same??



palec masz na aparacie kopulke kup se nowa
  
 
Goorek, zakladaj elektronika, przerywacz stykowy to archaizm. Bedzie lepiej palil na zimno, lepiej chodzil na LPG, przy spadku napiecia w instalacji bedzie dzialal tak jak na pelnych 12V. Teoretycznie samochod jest nawet mocniejszy bo nie ma efektu ze np. 1/100 zaplonow zwyczajnie nie zadziala. Juz w latach 70-tych zalacznik J pozwalal na zalozenie modulu elektronicznego nawet w odpowiedniku dzisiejszej grupy "N" - czyli bylo oczywiste ze zmuszac zawodnikow do "meki" z tradycyjnym przerywaczem to sadyzm Zreszta Twoja Vectra ma wlasnie chyba taki zaplon - elektronik z rozdzielaczem.
  
 
koniu chodzi mi o to ze walsnie zainwestowalem w nowki sztuki palec kopulka kable itp i czy podejdzie to do bezstykowego.

yapko w vectrze mam wlasnie tak jak mowisz i nawet jak akku ledwo zipie to auto odpala.

chyba mnie przekonujecie powoli
  
 
To czym się różnią zależy też w oczywisty sposób od rocznika.
Pierwsze polonezy miały Normalny mechaniczny aparat, filtr powietrza z ręcznym przełączaniem zima/lato. póżniej jak mówią koledzy elektronik i termostat, jeszcze później nie miały wyjścia na pompę paliwową (wtrysk) i hydrauliczną regulacje zaworów (unikać jak ognia !!!!)
W Poldkach występowały też silniki 1,3 Bardzo rzadki, i 1,6 dość częsty w późniejszych modelach.
  
 
Cytat:
koniu chodzi mi o to ze walsnie zainwestowalem w nowki sztuki palec kopulka kable itp i czy podejdzie to do bezstykowego.


kopułka tak , kable tak , palec na 90 %tak , u mnie działa

Szukaj nowego aparatu na allegro , wszystkie części o których pisałem na początku to nówki sztuki nieużywki z allegro.
  
 
Wszystko spasuje(kable, kopółka, palec), przekładaj najszybciej jak możesz.
Ja na wiosne 2005 założylem elektronika (aparat kupiłem za 9,99 na allegro). Modul dostałem gdzieś kiedys za para złotych (APE 05).
Cewke mialem 4226 bodajże. Bo cewka musi byc inna.
Pisałem o tym kiedys ale gdzie sie to podzialo to nie wiem.
CHodzi do dziś, potrafi utrzymywac np. 800 obrotów czego stykowy niepotrafił za chiny....
I jeszcze jedno.
Zanim to wszystko podepniesz, to moduł, kable, i inne pierdoły popsykaj takim środkiem przeciwwilgociowym.
Wtedy wyeliminujesz ryzyko nieodpalania po deszczu.
Ja tak zrobilem od razu i wszystko gra.
Polecam elektroniczny układ zapłonowy plonez/df!
Pozdrawiam!
  
 
Mnie rowniexz przekonaliscie


Marcinie ...
  
 
Cytat:
Mnie rowniexz przekonaliscie


sprzedam Ci w jakiejś extra promocyjnej cenie tego elektronika co siedzi teraz u mnie , z nowym palcem i kopułką , jak tylko paczke z nowym dostane , moduł też mam w piwnicy , tylko cewke se skołuj
  
 
Cytat:
2006-01-16 14:31:50, CarvMachine pisze:
inne rozwiazanie wentylatora w 115c wentylator dziala caly czas, a w AA lub AB uruchamiany jest gdy wymaga tego temperatura silnika, pytanie ktory lepszy??


przy prawidłowo działającym sprzęgle elektromagnetycznym wentylator w 115C włącza się przy odpowiedniej temperaturze tak jak wentylator elektryczny w polonezie, natomiast to o czym piszesz dotyczy silnika 116C
  
 
Cytat:
2006-01-17 16:26:29, Samael pisze:
przy prawidłowo działającym sprzęgle elektromagnetycznym wentylator w 115C włącza się przy odpowiedniej temperaturze tak jak wentylator elektryczny w polonezie, natomiast to o czym piszesz dotyczy silnika 116C



Wydaje mi sie ze nie masz racji, u mnie nie ma sprzegla elektromagnetycznego a nic nigdy nie bylo gzebane.