MODUŁ ZAPŁONOWY 1.6 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,mam problema moze ktos pomoze,w Regacie 1.6 z 85 roku padl mi modul zaplonowy MAGNETI MARELLI DIGI PLEX MED 416A,znalazlem praktycznie taki sam z tym ze oznaczenie nieco sie różni pisze; DIGI PLEX 2 MED 434A,zastanawiam sie czy jest mozliwosc ze sie nada,wtyczka chyba jest taka sama ,wizualnie tez to samo i tez do fiata,jesli ktos wie coś na ten temat,to prosze o pomoc;
  
 
Cytat:
2006-01-17 20:44:46, krzych105 pisze:
w Regacie 1.6 z 85 roku padl mi modul zaplonowy MAGNETI MARELLI DIGI PLEX MED 416A,znalazlem (...) DIGI PLEX 2 MED 434A....

Podłącz to się sprawdzi czy pasuje - prawdopodobnie elektrycznie jest kompatybilny inna może być mapa zapłonu . Nie ma nad czym dumać 1 wtyczka 1 rurka i masa-potem jazda.
  
 
moze zadziala ale nie bedzie dziala tak jak powinien tyn med 434a to digiplex z uno/ritmo/fiorino 1.5 cat i to jest digiplex 2 a ty szukasz digiplex med 416a a to jest digiplex 1 (ritmo 85s/regata 85s 1.5)

zamienniki lepsze i gorsze
med 403a- uno e.s. (903)
med 404a- ritmo e.s. (1.1)
med 405a- regata e.s. (1.3)
med 414a- ritmo e.s (1.1) restyling

med 410a- y10 turbo (1050 na tym mozesz turbic 1.5 ma zakres na - )
  
 
Pytanie podobnego rodzaju do znawców tematu : jakie jest napięcie sterujące wtryskiwaczem przy jednopunkcie Bosch Monotronic ?
Konkretnie : od dłuższego czasu walczę bezskutecznie z awarią elektryki swojego Ritma 90 s.i.e . Po sprawdzeniu wszystkich możliwych elementów pozostały mi dwa , których zdiagnozować nie potrafię : moduł sterujący wtryskiem ( i zapłonem ) ,oraz wtryskiwacz . Nie wiem czy wtryskiwacza sam nie uszkodziłem . Zaciął się w pozycji otwartej i po włączeniu pompy paliwa leje bez przerwy . Ewentualnie może ktoś ma pomysł , czym da się go zastąpić ( oryginał General Motors ) , lub ma w okolicy Krakowa taki wynalazek pochodzący np. z Ritma / Regaty 90s.i.e , Delty 1,6 ? A już ideałem byłoby , gdyby miał i chciał pożyczyć dla sprawdzenia moduł sterujący wtryskiem . Jeśli mój padł - to i tak będę musiał go kupić .
  
 
Kurde, przez to że ktos moderowal ten watek odpowiedz poszla w kosmos. Sorry schab - obij miche najpierw temu kto byl za to odpowiedzialny.
  
 
Dobra, juz mi przeszło .
Cytat:
jakie jest napięcie sterujące wtryskiwaczem przy jednopunkcie Bosch Monotronic ?


Zasadniczo nalezy wyjaśnić, że napięcie zasilania wtryskiwacza jest stałe i wynosi 12V i jest doprowadzone do niego bez pośrednictwa komputera. Wtryskiwacz sterowany jest bowiem masą - komputer masuje wtryskiwacz i z taką częstotliwością jak to wykonuje, tak samo dokładnie często otwiera się iglica wtryskiwacza.
Więc wyjasniając wstepnie - z chwilą przekręcenia kluczyka w stacyjce, na jednym z pinów złacza wtryskiwacza powinno pojawić się napięcie 12V. Jeśli go nie ma, to nie nie jest tym bardziej wina komputera, ale przerwy w obwodzie (kabelku lub przepalony bezpiecznik).
Po drugie - chcąc sprawdzić prawidowe działanie komputera, tzn, czy masuje wtryskiwacz z odpowiednią częstotliwością to nalezy użyć do tego odpowiednich narzedzi - będzie to chyba oscyloskop (nie bijcie, jeśli źle podałem, nie jestem elektrykiem ani elektronikiem).
Jeszcze coś - najważniejszym sygnałem, który musi dotrzeć do pierwszego (nr "1') pinu komputera, aby w ogóle zaczął on prawidowo masować wtryskiwacz jest sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej - sprawdź ten kabelek, czy się gdzieś nie przerwał.
I na tym się moja pomoc w tym problemie raczej kończy.
Cytat:
Nie wiem czy wtryskiwacza sam nie uszkodziłem . Zaciął się w pozycji otwartej i po włączeniu pompy paliwa leje bez przerwy . Ewentualnie może ktoś ma pomysł , czym da się go zastąpić ( oryginał General Motors )


Od tipo 1.6 dohc lub bardzo możliwe że nawet od dużo bardziej pospolitej wersji 1.6 ohc - bo i ta wersja jest na monomotronicu boscha. Nie chcę zagwarantowac, że zadziała napewno, ale moim zdaniem powinien wtryskiwacz zadziałać (w końcu to tylko zasilanie i masa, za którą odpowiada komputer) jeśli się tylko będzie dawał zamontować do Twojego modelu. Natomiast dużo większa niepewność z komputerem jeśli chciałbyś go z tego modelu podmienić - za duże szanse, ze nie będzie działał w ogóle (sam to przerabiałem - a podmieniałem z uno 1.0 do uno 1.0, tyle że różniące się 5 latami w czasie produkcji i paroma cyferkami na komputerze).
  
 
Mroziu ! Dzięki ci o panie ! Pocieszyłeś mnie tymi 12V . Bo sprawdzałem wtryskiwacz właśnie w ten sposób , że podpiąłem go na krótko ( nie na stałe , tylko dotykając na chwilę ) . Więc odpadł wariant zniszczenia go wyższym napięciem .
Natomiast to co znalazłem po rozebraniu całego aparatu wtryskowego - wystawia jak najgorsze świadectwo naszym paliwom . Wszechobecna korozja i to nie paprochy , bo te zatrzymał filtr , tylko głębokie kratery w aluminiowym korpusie , więc być może wnętrze wtryskiwacza też lekko nadgryzło ...
Sam wtryskiwacz od któregoś Uno widziałem na fotografii na Alegro i wizualnie wyglądał niemal identycznie .