Sonda lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak padnie sonda lambda to często wzrasta zużycie paliwa nawet o 50%. A jak się ma rzecz do gazu też wzrasta zużycie? Podobno moja sonda daje fałszywe dane co skutkowało że auto gasło lub rozpaczliwie szukało wolnych obrotów po wrzuceniu na luz. Nie wiem czy opłaca się ruszać to maleństwo a wzrostu zużycia gazu nie zauważyłem.
  
 
Cytat:
2006-01-18 07:30:35, godin pisze:
jak padnie sonda lambda to często wzrasta zużycie paliwa nawet o 50%. A jak się ma rzecz do gazu też wzrasta zużycie? Podobno moja sonda daje fałszywe dane co skutkowało że auto gasło lub rozpaczliwie szukało wolnych obrotów po wrzuceniu na luz. Nie wiem czy opłaca się ruszać to maleństwo a wzrostu zużycia gazu nie zauważyłem.



oczywiscie ze sonda lambda ma znaczacy wplyw na ilosc spalanego paliwa, i calkiem mozliwy jest wzrost o 50% zuzycia szczegolnie zima, takze wolne obroty zalezne sa od sondy, jedz na warsztat niech podepna sie pod ta sonde i ja sprawdza koszt nie duzy a pewnosc bedziesz mial
  
 
Dodam tylko, że w przypadku LPG i inst. II gen. sonda jest podstawowym elementem "sterującym" pracą całej instalacji. Jak sonda padnie (albo się kończy) to oprócz wzrostu spalania może powodować obniżenie dynamiki i spadek mocy.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-01-18 08:33:54 ]
  
 
Cytat:
2006-01-18 08:33:23, Danek pisze:
Dodam tylko, że w przypadku LPG i inst. II gen. sonda jest podstawowym elementem "sterującym" pracą całej instalacji. Jak sonda padnie (albo się kończy) to oprócz wzrostu spalania może powodować obniżenie dynamiki i spadek mocy. [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-01-18 08:33:54 ]



No jak padnie to wiem jaki jest objaw a jak się "kończy" to jak to rozpoznać?
  
 
Cytat:
2006-01-18 08:39:24, Kamil_H pisze:
No jak padnie to wiem jaki jest objaw a jak się "kończy" to jak to rozpoznać?



moze byc zauwazalna nierowna praca na wolnych obrotach, nieosiaganie pelnej mocy i wzrost zuzycia paliwa, powodem moze byc "konczenie" sie sondy lub przebicie ktoregos przewodu do masy, najlepiej obejrzec dokladnie sonde i sprawdzic jej przebieg oscyloskopem o ile tka to urzadzenie fachowo sie nazywa
  
 
Jeśli nie ma żadnych przebić, to podstawowym objawem (przy sprawnej reszczie układów), jest wyraźne spowolnienie wskazań i/lub "wieszanie" się sondy w jakimś losowo wybranym punkcie, np. 0,4V i "ani drgnie", sonda jest elementem niestabilnym (ogniwo chemiczne) i jej wskazania zawsze muszą się wachać, jej siła elektromotoryczna jest uzależniona od stosunku spaliny/tlen, a ten jak wiadomo nigdy nie jest stały i zmienia się bardzo szybko (przy LPG jeszcze szybciej niż na benie, stąd m.in. konieczność stosowania emulatorów).