| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-01-18 08:33:23 Dodam tylko, że w przypadku LPG i inst. II gen. sonda jest podstawowym elementem "sterującym" pracą całej instalacji. Jak sonda padnie (albo się kończy) to oprócz wzrostu spalania może powodować obniżenie dynamiki i spadek mocy.
[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-01-18 08:33:54 ] |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-01-18 08:39:24
No jak padnie to wiem jaki jest objaw a jak się "kończy" to jak to rozpoznać? |
fend18 gorzow | 2006-01-18 09:16:29
moze byc zauwazalna nierowna praca na wolnych obrotach, nieosiaganie pelnej mocy i wzrost zuzycia paliwa, powodem moze byc "konczenie" sie sondy lub przebicie ktoregos przewodu do masy, najlepiej obejrzec dokladnie sonde i sprawdzic jej przebieg oscyloskopem o ile tka to urzadzenie fachowo sie nazywa |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-01-18 11:02:20 Jeśli nie ma żadnych przebić, to podstawowym objawem (przy sprawnej reszczie układów), jest wyraźne spowolnienie wskazań i/lub "wieszanie" się sondy w jakimś losowo wybranym punkcie, np. 0,4V i "ani drgnie", sonda jest elementem niestabilnym (ogniwo chemiczne) i jej wskazania zawsze muszą się wachać, jej siła elektromotoryczna jest uzależniona od stosunku spaliny/tlen, a ten jak wiadomo nigdy nie jest stały i zmienia się bardzo szybko (przy LPG jeszcze szybciej niż na benie, stąd m.in. konieczność stosowania emulatorów). |