| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MAD_M Opel Omega A Stalowa Wola | 2006-01-19 09:53:18 Może mi ktoś powiedziec który z przewodów gumowych nagrzewnicy ma byc zapięty do wlotu a który do wylotu, bo sam juz zgłupiałem - płyn siura z jednego i drugiego
|
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2006-01-19 12:47:44 nie wiem jak w Omie ale chyba nie ma roznicy czy bedzie plynela woda z jednej czy 2 strony, i tak doplynie w jedno miejsce ![]() |
![]() MAD_M Opel Omega A Stalowa Wola | 2006-01-19 12:55:38 chyba jednak ma znaczenie bo na nagrzewnicy pisze "wlot" i wylot" tylko nie wiem który wąż jest z pompy a który powrotny. Czy to ten bliżej bloku czy ten od plastikowego rozdzielacza.
Może jakiś szanowny kolega podniesie maskę swojej Omegi i obluka jak to ma iść? [ wiadomość edytowana przez: MAD_M dnia 2006-01-19 13:02:13 ] |
omegafan LOB SYMPATYK Omega włocławek | 2006-01-19 13:51:06 wlotem do nagrzewnicy jest z regóły dolny krócieć
pozdrawiam |
![]() MAD_M Opel Omega A Stalowa Wola | 2006-01-19 14:47:54 Po raz trzeci piszę że przy nagrzewnicy wiem - nie wiem który jest który przy silniku |
draakhul LOB SYMPATYK A CARAVAN Białystok | 2006-01-19 15:05:19
Z reguły czy zawsze? Bo jeśli tak, to u mnie jest odwrotnie. Może gazownik wpinajac reduktor pomylił przewody. Czy może to być przyczyną słabego grzania? |
draakhul LOB SYMPATYK A CARAVAN Białystok | 2006-01-19 15:24:06 Tylko że w ogrzewnictwie wynika to z grawitacyjnej zasady działania ogrzewania, a w aucie jest pompa. |
draakhul LOB SYMPATYK A CARAVAN Białystok | 2006-01-19 18:30:41
Mi nie udało się dokopać do tych informacji, ale może gdzieś są. |
![]() MAD_M Opel Omega A Stalowa Wola | 2006-01-20 09:30:16 Wlotem NIE MOŻE byc górny bo za chiny ludowe nie odpowietrzyłaby sie nagrzewnica a tak powietrze jest nad płynem czyli przy otworze wylotowym i i jest możliwośc jego wypchniecia.
Ale ale ja dalej nie wiem co z tymi wężami wiec jeszcze inaczej zapytam - w która strone pompa tłoczy płyn?? Zasysa go z bloku czy wtłacza? |
autoseba Jeep Wrocław | 2006-01-20 09:49:55 Pompa zasysa płyn z bloku.
Jak podłączysz możesz w prosty sposób sprawdzic czy jest dobrze : - odpalasz silnik - włączasz ogrzewanie na maksa - i sprawdzasz który wąż robi się cieplejszy , to jest właśnie wlot - sprawdzasz czy dobrze podłączyjeś |
Prowo LOB WETERAN ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2006-01-20 16:30:07 Edit: (Tu były pytania dot. kolejności napełniania układu i podnoszenia się poziomu płynu i związku tego z oznaczeniami króćców oraz odpowietrzaniem - ale w gruncie rzeczy aż tak mnie to nie interesuje. )
----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec [ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2006-01-20 16:54:43 ] |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2006-01-20 16:55:46
Tu sie w tym przypadku dla tego silnika mylisz.Pompa wciaga plyn tymi wszystkimi kruccami malymi i duzymi do siebie i tloczy do bloku.Dlatego waz na bloku z tylu jest zasilaniem cieplego plynu a ten do pompy powrotem.Krotkie uzasadnienie argumentu.A no Lopatki z ktorej strony sa w tej pompie ?Od strony obudowy pompy a nie silnika.troche fizyki i hydrodynamiki i wiadomo Pozdr.[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-01-20 16:59:25 ] |
draakhul LOB SYMPATYK A CARAVAN Białystok | 2006-01-20 17:20:31 No dobrze, ale jak jest w końcu z podłączeniem tych przewodów do nagrzewnicy? Czy to, gdzie który idzie ma znaczenie czy nie? |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2006-01-20 17:37:55 A tego to niewiem.U ojca w rekordzie jak siadalo ogrzewanie to sie odwracalo podlaczenie wezy i znow dzialalo |
wodniak Opel Omega B Kwidzyn | 2006-01-21 13:51:25 Chłodzenie._Nie zapominajmy o korku przy chłodnicy!!!
Układ chłodzenia składa się z pompy obiegowej, termostatu, chłodnicy z opadowym przepływem płynu i wentylatora włanczanego sprzęgłem wiskozowym.Korek wlewu jest zaopatrzony w dwa zawory; nadciśnieniowy i podciśnieniowy.Pierwszy zawór utrzymuje w układzie nadciśnienie1,0...1,3bara, co powoduje,że temperatura wrzenia płynu jest podwyższona do 125C.Drugi zawór otwiera połączenie układu z atmosferą przy podciśnieniu 0,06...0,10 bara, aby podczas schładzania silnika nie następowało zaciskanie się przewodów elastycznych. W temperaturze płynu chłodzącego nie przekraczajacej 92C termostat pozostaje zamknięty i pompa przetłacza płyn w małym obiegu. Kiedy temperatura wzrasta, termostat zaczyna się otwierać płyn zaczyna docierać do chłodnicy. Jeżeli temperatura płynu rośnie dalej, włancza się do pracy wentylator, który wymusza zwiększony przepływ powietrza przez chłodnicę. Omega-1986-1994 |
draakhul LOB SYMPATYK A CARAVAN Białystok | 2006-01-21 15:11:40 Wszystko prawda, ale jak to się ma do tematu (nie)działającej nagrzewnicy? |
draakhul LOB SYMPATYK A CARAVAN Białystok | 2006-01-23 17:24:53
Dzisiaj stwierdziłem empirycznie, że zamiana przewodów nie wpływa na wydajność nagrzewnicy w mojej omci. |