MotoNews.pl
  

Pytanie o KLATKE do znawcow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam maly dylemat z rurami bezszwowymi na klatke znalazlem rure ale jest problem bo wedlug zalacznika J jak czytalem podaja fi 45mm scianka 2.5mm znalazlem taka ale fi 43mm z scianka 3.2mm i co z tym fantem robic robic z tego czy dalej dzwonic szukac zeby mi to przywiezli do serwisu
pomozecie?
dzieki
jesli cos powielilem to niech mod skasuje


[ wiadomość edytowana przez: CHRYS66 dnia 2006-01-20 19:55:32 ]
  
 
jest taka rura bodajże 48 na 2.6 i z tego robi Ireco to czeskie rury ale w centrostalu powinieneś dostac.
  
 
zalacznik K opisuje:

Cytat:
a)Pałąk, całkowicie dowolnej konstrukcji musi być zdolny do wytrzymania minimalnej siły
pokazanej w artykule 275.15.2.3 - 740KG
b) Rury i wzmocnienia muszą mieć średnicę minimum 1 3/8 cala(3.5cm) i minimum 0.090
cala (2mm) grubości ścianki.
Materiał powinien z chromu molibdenowego SAEW 4130 lub
SAE 4125 (lub równoważnika w DIN, NF, itd.).



oraz w rodziale 8. KLATKI

Cytat:
8.3 Specyfikacje materiałów.
Specyfikacje używanych rur:
Materiał, minimum: stal węglowa, ciągniona na zimno
Minimalna wytrzymałość na rozciąganie: 350N/mm2
Minimalne wymiary (mm): 38x2.5 lub 40x2.
Wymiary te są dozwolonymi wartościami minimalnymi. Dozwolona jest tylko stal.
Wybierając jakość stali, trzeba zwrócić uwagę na własności wydłużenia i spawalnoci.



a wiec wydaje mi sie ze nie bedziesz mial problemu

Ale potwierdzenia szukaj u kolegow ktorzy temat klatki juz przerobili.

Załacznik K , ktory jak by nie bylo jest jednym z podstawowych dokumentow dla naszej pasji, i w 2006 roku nic nie mowi o zmianach w grubosci minimalnej.

Zal J dla RSMP , rzeczywiscie okresla minimalne wymary dla pałaka glownego, przedniego i bocznych na poziomie:


Załacznik K na 2006 mowi jasno:




chyba to wyjasni sprawe

  
 
Ogólnie rury bezszwowe to sa "gazówki" czyli rury do instalacji gazywych, proponuje pojeździc jeszcze po hurtowniach stali i powęszyć, mozliwe że znajdzie sie odpowiednia rurka.
  
 
no ja mam taka gazrurke w bagazniku ale nie sadze zeby sie na klatke nadawala...
  
 
Jezeli chcesz pozniej tym autem startowac w jakiejkolwiek dyscyplinie rangi mistrzostw polski, to proponowałbym szukać dalej odpowiedniej rury. Jak przyjedziesz na BK z rurą 43 to po prostu go nie przejdziesz.
  
 
Nie musi szukać akurat takiej rury jak napisał ale przynajmniej taką czyli nie mniejszej średnicy i nie mniejsza grubość ścianki.
  
 
powtarzam, ze jezeli chcesz startowac, to rura musi być DOKŁADNIE taka jak w zał J. Główny 45 lub 50 i reszta 38 lub 40.
  
 
tak ale jest jeszcze zalacznik "K" FIA ktory znalazlem w necie i tam jest dokladnie podane co napisal Qba to juz jestem glupi
  
 
To co piszesz Mitrok to zupełnie nielogiczne podejście do tematu oczywiście rozgrywa sie jeszcze sprawa apropo wagi samochodu ale nawet w tym co Qba wkleił pisze minimalne wymiary i minimalne wymagania więc jeśli masz klate z lepszych rur to spełniasz tym samym ich wymagania a to że ci klata więcej waży to już twoja sprawa gożej by było jeśliby ci mniej ważyła, a to że ktoś sobie ubzdurał że akurat musi byc 45x2.5 jak poprosze Irka to robi mi z 48x2.6 i może mi powiesz ze takiej klaty mi niedopuszcza????
  
 
panowie. Temat jest prosty. Stawiasz auto na BK-1 i masz miec je zgodne z przepisami dyscypliny w ktorej startujesz. Przepisy szczegółowe danej dyscypliny mówią jasno. Masz mieć auto (w tym przypadku klatke) zgodne z zał. J. A zał. J DOKŁADNIE precyzuje grubość rur, a nie podaje minimalne albo maxymalne wartości.
Mowisz o zał. K. Zał. K mówi ogolnie o klatkach, zał. J precyzuje przepisy do konkretnej dyscypliny.
To jest hierarchia przepisów. Tak samo w przepisach szczegółowych. Jak masz w zał. J napisane ze coś tam, a w przepisach szczegółowych masz uszczegółowienie danego tematu to obowiązuje Cie uszczegółowiony przepis. Przykład MPRC: homologacja mowi o minimalnej wadze korbowodu, a przepis szczegółowy mowi ze korbowód jest dowolny.
  
 
Załącznik J podaje minimalne wymiary rur. Wydaje mi sie że jeżeli chodziło by o podanie dokładnej średnicy to nie było by tu tego słowa. Nie jestem do końca pewien (musiał bym pogadać z kumplem) ale Ireco robi czesto z rur 48x2,6 mm.
  
 
hm to juz nie kumam pogubilem sie mam samochod praktycznie historyczny 1970r. i jesli zrobie kaltke wg.zalacznika K ktory niby mnie obowiazuje
1.1 FIA stworzyla przepisy zalacznika K, zeby samochody historyczne mogly byc uzywane do zawodow
czesc cytatu
  
 
Ja myślę że powinno to wyglądać tak jak napisałem ale z praktycznego punktu widzenia to bardzo możliwe że tak jest jak mówi Mitrok bo on chyba ma doświadczenie w kwestii przechodzenia BT, natomiast już kilka razy byłem świadkiem jak na BT komisarz zachowywał się w stosunku do kierowców i ich bolidów jak zdechły zawszony przeciwny rajdoom gliniarz, zawsze w takiej sytuacji mam wrażenie że ci sędziewie -komisarze sami sobie robią koło tyłka, szkoda gadać goście co powinni kultywować ten sport robić tak aby było bezpiecznie i przyjemnie są tacy że sie odechciewa jechać...
  
 
jak zrobie klatke wg zalacznika FIA "K" i nie przejdzie moj zabytek BT to pomozecie zagrysc tego komisarza?
  
 
Panowie, klasa [b]HISTORYCZNA[b], do ktorej mniemam CHRYS66 auto przygotowuje...mniej lub wiecej , opiera sie na dzien dzisiejszy ( tj. dokladnie od 1.01.2006 ) na Załaczniku K , ktory podaje TYLKO minimalne wymiary, ktore widnieja na przywolanym prze ze mnie wycinku Rozdzialu 8 , zał K . akt faktem ze druga szkołą jest stosowanie sie do : popierwsze ksiazki HOMOLOGACYJNEj samochodu , a po drugie Załącznika J z danego ROKU ( i tu rok - okres homologacji samochodu ) ( i nawet zal K to opisuje ). Czyli w przypadku Chrysa66 , bedzie to powiedzmy rok 71( okres homologacji ), gdy załacznik J dla Fiata 850 Special chrysa66 , przyjmiemy jako zalacznik z roku 71 ( ale to precyzuje juz zal K ) , to
Zał K opisuje ustosunkowanie sie do J z epoki:


a zal J z epoki mowi nam:






  
 
dziekuje bardzo Qba za oswiecenie juz wiem na czym stoje Klozet cars <1200kg fi 38 x 2,6 czyli przy 43X3,2 powinienem miec czyste sumienie
dziekuje bardzo
  
 
Co do historyków się nie wypowiem, bo nie mam z tym kontaktu. Wypowiadam się a propo BK1 z RSMP/MPRC i PPZM bo na nich jestem od 5 lat.
Ale żeby nie było dzisiaj się będę widzieć z sędziami technicznymi wieczorem i jeszcze raz zapytam. Jak sie dowiem to powiem

  
 
dzieki bede czekal na twoje info w sprawie zalacznika K fiat 850 specjal 1973 rok