Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-21 16:40:23 Wydaje mi się choć nie jestem pewien, że na zimę to lepiej jest włożyć termostat o wyższej temperaturze otwarcia, a latem o niższej. Nie namawiam do przekładania w zależności od sezonu, bo jest z tym pewien kłopot ale wydaje mi się że wtedy by silnik pracował sprawniej. Zimą później by otwierał na duży obieg - więcej ciepła zatrzyma dla silnika, a latem wcześniej żeby nie przegrzać silnika. Raz koleś zmieniał i założył jakiś inny, bo o takim zakresie jak potrzebował akurat nie było i zanim mu się otworzył to już się załączał wentylator chłodnicy. Tak że latem chodził mu non stop. Zmienił na nominał i problem znikł.
Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2006-01-21 16:41:27 ] |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2006-01-21 17:32:39 a nie lepiej wsadzić taki jaki ma byc według instrukcji ?? ![]() |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-21 18:01:36 wsadzilem taki co w instrukcji i sie auto dlugo grzeje |
![]() organo MAZDA Nasielsk | 2006-01-21 18:58:04 o ile pamietam dobrze to identycznie jest w 1,6 8V 90KM
calkowicie zgadzam sie ze Slawko co termostatu to mysle ze roznica 4'C na silniku jest nieznaczna i co do grzenia to wiele sie niebedzie mialo. Ja bym proponowal jednak ten 88'C dlatego ze w lato bedzie to bardziej odczuwalne a silnik bedzie lepiej utrzymywal nizsza temp szczegolnie w ruchu mniejskim ............ |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-21 19:10:06
hmmmm. Nie weź mi tego za złe, ale Zwiazałem się od poczatku posiadania forda z FCP i chce pozostać wierny temu klubowi. Podoba mi sie tam i bardzo dobrze sie tam czuje. co do mojej wiedzy, to nie jestem i nigdy nie byłem mechanikiem samochodowym(no moze oprócz przepracowania 25 lat temu pół roku w warsztacie samochodowym ![]() Pozatym moja wiedza nie jest az taka duża i zarówno Tu jak i Tam(FCP) sa ludzie o zdecydowanie wiekszej wiedzy niz moja. To co wiem, to efekt mojej pracy i dociekliwości. Lubie wiedziec co mam i jak to sie je. Niestety czasami to kosztuje(niewiedza) ![]() |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-01-21 19:18:10
Oki. Rozumiem. Powodzenia w takim razie. Choć szczerze żałuję. |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-21 19:49:09
Dokładnie ci napisałem: jak włożysz o wyższej temperaturze to później się otworzy i w związku z tym będzie utrzymywał wyższą temperaturę silnika co jest korzystne zimą, ale za to bardzo niekorzystne latem. Dlatego optymalnym termostatem będzie taki jak orginalny. Temperatura otwarcia termostatu nie ma bezpośredniego wpływu na szybkość nagrzewania się silnika. Niektórzy żeby przyśpieszyć nagrzewanie zaniżają poziom płynu chłodzącego do minimum (albo nawet poniżej). Zauważyłem również że załączenie dmuchawy z ciepłym powietrzem podczas rozgrzewania się silnika znacznie ten proces wydłuża. Uzywanie dmuchawy z "ciepłym" powietrzem kiedy silnik ma temperature kilkunastu stopni nie daje kompletnie nic. Osobiście stosuję metodę zimnego nadmuchu na szybę co zapobiega parowaniu, a na ciepłe przełączam dopiero gdy woda w małym obiegu uzyska temperaturę powyżej 40 st.c. Mam zainstalowany termometr który mierzy temperaturę cieczy chłodzacej za parownikiem (mam LPG). |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-21 20:03:00
OT Dziekuję i nie ma co żałować. user, driver, dla mnie nie ma różnicy. Jak cos bedę wiedział to i tak napisze. Szkoda, że nie mozna bezpośrednio wklejać obrazków. Casami byłoby łatwiej. EOT |
akirus ESCORT Wieluń | 2006-01-21 20:14:09 sluchajcie ja jak zalozylem termostac 88stopni to temperatura przy mrozach trzymala sie na N a po wymianie na 92 stopnie trzyma sie miedzy O a R ![]() |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-21 20:18:21 glowny problem to to oprocz tego ze dlugo sie nagrzewa ale to juz niewazne tylko to ze np podczas jazdy wskaznik temp opada o polowe zaraz a nie powinien powinien czymac temp jak np jest na polowie a jak jade to polowa z polowy |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-21 20:24:51
ewidentnie masz padnięty termostat. Wymień najlepiej na oryginał(wiem, że kosztuje wiecej, ale przynajmniej ma wszystko co zaplanował konstruktor). sama wymiana to pikuś. Przynajmniej bedziesz pewien, że jedna rzecz wyeliminowałeś. |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-21 20:38:31 mam 4 miesiace orginalnego motorcrafta 88 stopni wiec to chyba nie termostat stary tez byl dobry tylko mial ten sam objaw
wiec go wymienilem i dalej to samo |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-21 20:46:53
hmmmm, cos jest nie tak, przydałby sie inny pomiar temp. silnika. Może sam czujnik, ale zapewne napiszesz, że tez wymieniałes. Jak szybko spada ta temperatura ![]() |
mmmmat combi slaskie | 2006-01-21 21:28:06 czujnik nie byl wymieniany mowa o czujniku od wskaznika w autku
|
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-21 21:32:26
|
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-01-21 21:44:49 ja po wymianie termostatu ( nie wiem jakie stopnie)
miałe też wachania temp ( wymieniłem od razu płyn) tydzien po wymnianie miałem wypadek . wiec sporo mnie sie zapomniało . po naprawie auta snowu sie troszke wachał , ale teraz jest ok poczekaj ok 2-3 tygodnie - powinno sie ustabilizować pozdrawiam |