MotoNews.pl
  

Do tych co maja termostat 92stopnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie konkretnie chodzi mi o zeteca 95 rok powiedzcie czy jest duza roznica bo mam nowy 88 stopni otwarcia i sie zastanawiam czy nie wsadzic na 92 stop ale czy te 4 stopnie daja naprawde coś czy w sumie prawie nic autko niby sie grzeje ale strsznie wolno

  
 
Wydaje mi się choć nie jestem pewien, że na zimę to lepiej jest włożyć termostat o wyższej temperaturze otwarcia, a latem o niższej. Nie namawiam do przekładania w zależności od sezonu, bo jest z tym pewien kłopot ale wydaje mi się że wtedy by silnik pracował sprawniej. Zimą później by otwierał na duży obieg - więcej ciepła zatrzyma dla silnika, a latem wcześniej żeby nie przegrzać silnika. Raz koleś zmieniał i założył jakiś inny, bo o takim zakresie jak potrzebował akurat nie było i zanim mu się otworzył to już się załączał wentylator chłodnicy. Tak że latem chodził mu non stop. Zmienił na nominał i problem znikł.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2006-01-21 16:41:27 ]
  
 
dzieki za odpowiedz ale chodzi mi o to ze jak ja mam 88 stopni a kupie 92 czy bedzie roznica bo chodzi mi o to wlasnie zeby szybciej sie grzal bo o wyzszej temp chyba nie ma juz niz92stop pytalem i nigdzie nie umialem znalesc jeden znalzalem 91 ale jakies smieszne firmy
  
 
a nie lepiej wsadzić taki jaki ma byc według instrukcji ??
  
 
wsadzilem taki co w instrukcji i sie auto dlugo grzeje
  
 
w/g instrukcjimoz byc i ten i ten.
Ja mam 92st. ale nie moge jednoznacznie odpowiedziec czy auto sie szybciej nagrzewa. Trudno mi to powiedziec, bo zanim zmieniłem to stary (88st.) był padniety i dośc długo jeździłem na padnietym(lato). po wymianie była kolosalna róźnica, ale wiadomo był dobry.
Moge tylko powiedziec co zauważyłem przez cztery pory roku:
silnik nagrzewa sie do wyższej temperatury
w lato w korkach czesciej załacza się wentylator(na trasie nigdy)
trzyma wyzszą temperature(niezaleznie od pory roku)


reasumujac. Sam termostat (jesli srawny), niezaleznie od tego na jaka jest temperature, nie sprawi, ze silnik nagrzeje sie szybciej. Pozwoli jedynie na utrzymanie silnika w wyzszej temperaturze(dla zeteka normalna temperatura jest w zakresie 90-115st., przegrzanie to 130st.
Skad to wziąłem? W zegarach elektronicznych jest taki test pokazujący temp. silnika. W podanym zakresie temp. wskazówka(czyli to co widzimy na co dzień) utrzymuje sie dokładnie po srodku skali, niezależnie jaka jest temp z podanego zakresu).

Uwaga!!! Ważna jest konstrukcja samego termostatu. Chodzi dokładnie o takie kółko blaszane na końcu termostatu. Jesli tego nie ma(wiele tanich zamienników tego nie ma) silnik bedzie nagrzewał sie wolniej.
  
 
Cytat:
2006-01-21 18:21:41, Slawko pisze:
Uwaga!!! Ważna jest konstrukcja samego termostatu. Chodzi dokładnie o takie kółko blaszane na końcu termostatu. Jesli tego nie ma(wiele tanich zamienników tego nie ma) silnik bedzie nagrzewał sie wolniej.



Zgadza się.

P.S. Sławko, czemu nie chcesz zostać Driverem? Twoja wiedza byłaby bardzo przydatna dla Klubu.
  
 
o ile pamietam dobrze to identycznie jest w 1,6 8V 90KM
calkowicie zgadzam sie ze Slawko
co termostatu to mysle ze roznica 4'C na silniku jest nieznaczna i co do grzenia to wiele sie niebedzie mialo.
Ja bym proponowal jednak ten 88'C dlatego ze w lato bedzie to bardziej odczuwalne a silnik bedzie lepiej utrzymywal nizsza temp szczegolnie w ruchu mniejskim ............
  
 
Cytat:
2006-01-21 18:27:14, WilK pisze:
Zgadza się. P.S. Sławko, czemu nie chcesz zostać Driverem? Twoja wiedza byłaby bardzo przydatna dla Klubu.


hmmmm. Nie weź mi tego za złe, ale
Zwiazałem się od poczatku posiadania forda z FCP i chce pozostać wierny temu klubowi. Podoba mi sie tam i bardzo dobrze sie tam czuje.

co do mojej wiedzy, to nie jestem i nigdy nie byłem mechanikiem samochodowym(no moze oprócz przepracowania 25 lat temu pół roku w warsztacie samochodowym )
Pozatym moja wiedza nie jest az taka duża i zarówno Tu jak i Tam(FCP) sa ludzie o zdecydowanie wiekszej wiedzy niz moja.
To co wiem, to efekt mojej pracy i dociekliwości. Lubie wiedziec co mam i jak to sie je. Niestety czasami to kosztuje(niewiedza)
  
 
Cytat:
2006-01-21 19:10:06, Slawko pisze:
hmmmm. Nie weź mi tego za złe, ale Zwiazałem się od poczatku posiadania forda z FCP i chce pozostać wierny temu klubowi. Podoba mi sie tam i bardzo dobrze sie tam czuje. co do mojej wiedzy, to nie jestem i nigdy nie byłem mechanikiem samochodowym(no moze oprócz przepracowania 25 lat temu pół roku w warsztacie samochodowym ) Pozatym moja wiedza nie jest az taka duża i zarówno Tu jak i Tam(FCP) sa ludzie o zdecydowanie wiekszej wiedzy niz moja. To co wiem, to efekt mojej pracy i dociekliwości. Lubie wiedziec co mam i jak to sie je. Niestety czasami to kosztuje(niewiedza)



Oki. Rozumiem. Powodzenia w takim razie. Choć szczerze żałuję.
  
 
Cytat:
2006-01-21 16:58:40, mmmmat pisze:
dzieki za odpowiedz ale chodzi mi o to ze jak ja mam 88 stopni a kupie 92 czy bedzie roznica bo chodzi mi o to wlasnie zeby szybciej sie grzal bo o wyzszej temp chyba nie ma juz niz92stop pytalem i nigdzie nie umialem znalesc jeden znalzalem 91 ale jakies smieszne firmy


Dokładnie ci napisałem: jak włożysz o wyższej temperaturze to później się otworzy i w związku z tym będzie utrzymywał wyższą temperaturę silnika co jest korzystne zimą, ale za to bardzo niekorzystne latem. Dlatego optymalnym termostatem będzie taki jak orginalny. Temperatura otwarcia termostatu nie ma bezpośredniego wpływu na szybkość nagrzewania się silnika. Niektórzy żeby przyśpieszyć nagrzewanie zaniżają poziom płynu chłodzącego do minimum (albo nawet poniżej).
Zauważyłem również że załączenie dmuchawy z ciepłym powietrzem podczas rozgrzewania się silnika znacznie ten proces wydłuża. Uzywanie dmuchawy z "ciepłym" powietrzem kiedy silnik ma temperature kilkunastu stopni nie daje kompletnie nic. Osobiście stosuję metodę zimnego nadmuchu na szybę co zapobiega parowaniu, a na ciepłe przełączam dopiero gdy woda w małym obiegu uzyska temperaturę powyżej 40 st.c. Mam zainstalowany termometr który mierzy temperaturę cieczy chłodzacej za parownikiem (mam LPG).
  
 
Cytat:
2006-01-21 19:18:10, WilK pisze:
Oki. Rozumiem. Powodzenia w takim razie. Choć szczerze żałuję.


OT
Dziekuję i nie ma co żałować. user, driver, dla mnie nie ma różnicy. Jak cos bedę wiedział to i tak napisze. Szkoda, że nie mozna bezpośrednio wklejać obrazków. Casami byłoby łatwiej.
EOT
  
 
sluchajcie ja jak zalozylem termostac 88stopni to temperatura przy mrozach trzymala sie na N a po wymianie na 92 stopnie trzyma sie miedzy O a R
  
 
glowny problem to to oprocz tego ze dlugo sie nagrzewa ale to juz niewazne tylko to ze np podczas jazdy wskaznik temp opada o polowe zaraz a nie powinien powinien czymac temp jak np jest na polowie a jak jade to polowa z polowy
  
 
Cytat:
2006-01-21 20:18:21, mmmmat pisze:
glowny problem to to oprocz tego ze dlugo sie nagrzewa ale to juz niewazne tylko to ze np podczas jazdy wskaznik temp opada o polowe zaraz a nie powinien powinien czymac temp jak np jest na polowie a jak jade to polowa z polowy


ewidentnie masz padnięty termostat. Wymień najlepiej na oryginał(wiem, że kosztuje wiecej, ale przynajmniej ma wszystko co zaplanował konstruktor). sama wymiana to pikuś. Przynajmniej bedziesz pewien, że jedna rzecz wyeliminowałeś.
  
 
mam 4 miesiace orginalnego motorcrafta 88 stopni wiec to chyba nie termostat stary tez byl dobry tylko mial ten sam objaw
wiec go wymienilem i dalej to samo
  
 
Cytat:
2006-01-21 20:38:31, mmmmat pisze:
mam 4 miesiace orginalnego motorcrafta 88 stopni wiec to chyba nie termostat stary tez byl dobry tylko mial ten sam objaw wiec go wymienilem i dalej to samo


hmmmm, cos jest nie tak, przydałby sie inny pomiar temp. silnika. Może sam czujnik, ale zapewne napiszesz, że tez wymieniałes. Jak szybko spada ta temperatura :
  
 
czujnik nie byl wymieniany mowa o czujniku od wskaznika w autku
  
 
Cytat:
2006-01-21 21:28:06, mmmmat pisze:
czujnik nie byl wymieniany mowa o czujniku od wskaznika w autku

tak
  
 
ja po wymianie termostatu ( nie wiem jakie stopnie)
miałe też wachania temp ( wymieniłem od razu płyn)
tydzien po wymnianie miałem wypadek . wiec sporo mnie sie zapomniało .
po naprawie auta snowu sie troszke wachał , ale teraz jest ok
poczekaj ok 2-3 tygodnie
- powinno sie ustabilizować
pozdrawiam