MotoNews.pl
  

Napęd 4x4 w TIPO, TEMPRA. Jak to działa?Macie rysunki???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

orientuje się ktoś jak jest rozwiązane zawieszenie 4wd w Tipo i Tempra ? Ma ktoś może jakieś rysunki poglądowe?Czy budy (podwozia) się różnią poza wachaczami itp. ?
  
 
mozna z duzą pewnoscia powiedziec ze to 4wd jest takie samo jak w lanciach czy alfach Q4, napewno przy szukaniu info o tamtych samochodach (szczególnie lanciach) bedzie Ci łatwiej na coś trafić, schematy tego napedu do np delty są bardzo popularne w necie tzn łatwo znalesc
  
 
to zawieszenie bedzie bardziej podobne do dedry 4X4 niz do delty
a wiez mi ze sa roznice
  
 
Image Hosted by ImageShack.us">
jest to skan z drukowanego tekstu - lepiej nie moge .
  
 
Image Hosted by ImageShack.us">
  
 
Image Hosted by ImageShack.us">
  
 
Image Hosted by ImageShack.us">
  
 
Dzięki za wrzystkie odpowiedzi, mam teraz jakieś wyobrażenie na ten temat. Łatwiej w niemczech znaleźć Tepre 4x4 niż Tipo, nie wiem też jak bardzo różnią się płyty podłogowe ale chciałbym bardzo zrobić sobie przyjemność i 4x4 w moim Tipo. Jeszcze raz dzięki za odp
  
 
Mam dedre 2*4 i ma mocowania do napedu na 4.
montowanie napedów w tipo nie ma wiekszego sensu nawet jak ma mocowania w co wątpie.Musiałbyś kupić całe auto 4*4 dedre lub tempre i przekładać wszystko razem ze zbiornikiem paliwa i belką przednią.Tylko po co?
  
 
a po co ludzie wkladaja small blocka v8 do 126? albo przerabiaja corvette na motorowke?? just for fun... takie tipo 3 drzwiowe zrobione jak punto 1 w wersji "Grama 2" z 8v czy 16v turbo i napedami od Dedry byloby sliczne... tylko musi byc 3 drzwiowe tipo





[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-01-26 12:02:28 ]
  
 
u nas w kraju najczęściej przerabia się z napędu 4 na - jedną oś zazwyczaj ze wzglęów $$ .
w drugą strone wychodzi troche gożej -potrzebne są conajmniej dwa autka ,troche czasu -lub kasy .
i trzeba zaplanować siły na zamiary żeby nie skończyło się na dwóch trupach .

niva jest dobrym dawcą spodu .

przełożenia skrzyni do 8 w zależności od jej przeznaczenia ??
  
 
Wczoraj na warsztacie u znajomego miałem okazję oglądnąć Tepre 4x4. Faktycznie przeróbka nie będzie łatwa. Kolega blacharz/mechanik powiedział mi że podejmie się tego zadania ale koszty trochę mnie odstraszyły. Teraz mam innego plana: zrobie sobie zz tipo taką alfe 147 GTA (hehe). Mam silnik i skrzynie(manual) z A164 3.0 V6 i będę wsadzał do Tipo. Tutaj koszta są już mniejsze. Życzcie mi powodzenia!

PS. niestety mam Tipo 5d, ale Lancia hf integrale też jest 5d
  
 
powodzenia i rób foty na bieżąco hętnie obejże

  
 
Cytat:
2006-01-27 10:00:45, Krzaq pisze:
PS. niestety mam Tipo 5d, ale Lancia hf integrale też jest 5d


Jest tylko mała różnica w konstrukcji nadwozia ( sztywność skrętna ) . Widziałeś kiedyś Deltę Integrale z bliska ? A zwłaszcza jej progi ! - Mają przekrój ~3 razy większy niż w Tipo , czy innych kompaktach . Albo blachy mocujące kielichy amortyzatorów , ich mocowanie do podłużnic , same podłużnice ... itd.
Ratuje cię poza klatką wewnątrz kabiny i rozpórkami pomiędzy amorki - jeszcze tylko rama pomocnicza od spodu ...
Poza tym przy takiej mocy będzie mały problem z trakcją .
Jeździło np. w wyścigach na 400 m Ritmo z silnikiem o mocy ~260 KM ( są wydruki z hamowni ) ! Efekt : buda razem z zawieszeniem jest właśnie na Allegro do sprzedania , a właściciel szuka pomysłu - do czego przełożyć swój zespół napędowy !