MotoNews.pl
7 Czujnik położenia wału X20XEV (132256/0)
  

Czujnik położenia wału X20XEV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Auto mi szaleje, nie chce w ogóle odpadać, czy zimne czy ciepłe. Komp pokładowy zgłasza 0335,czyli czujnik wału korb. Sprawdzałem wtyczkę kilka razy, nic nie dało. Z miernikiem sprawdzilem wtyk od czujnika.. miedzy 1 i 2-nic, miedzy 2 i 3 jest 300 ohm? To normalne ? na forum znalazlem (dot. silnika 2,5),ze tlyko pomiedzy 1 i 2 powinno być przejście.
raz udało mi sie coś poruszać kablem w okolicy czujnika i chodziło normalnie,ale teraz znow zwariowalo, wiec sie tam i tak musze dobrać...moze kable przerwane tylko.
Jedna prośba do kogoś z miernikiem, żeby w opesi 2.0 16v sprawdził jak powinien mieć dobry czujnik (przejscia 1-2, 2-3, 1-3)
Druga, do kogoś kto wymieniał ten czujnik. od której strony sie do niego dobrać?

pozdro
Holbi

  
 
Qrde, mogę sprawdzić u siebie, tylko, gdzie szukać tego czujnika...
  
 
Cytat:
2006-01-21 21:52:20, brasil pisze:
Qrde, mogę sprawdzić u siebie, tylko, gdzie szukać tego czujnika...



zeby to sprawdzic, to znajdz taki kabel w twardej oslonie ktory biegnie nad plastikiem obudowy rozrzadu, tuz przy glowicy.leci z prawej od czujnika, do lewej i tam w okolicy przeplywomierza wchodzi w złączke,tu mozna wypiąć i pomierzyc.
procedura-wylaczony zaplon, rozpiac wtyk, i sprawdzic rezystancje miedzy 3 koncowkami we wtyczce.
Przy pomiarze dolne zastrzaski na wtyczce są szerzej rozstawione
Jakos tak..
widok.. ____
______|......|______
|......1......2.......3....|
--|__|---------|__|----

edycja.poprawilem widok zlaczki

[ wiadomość edytowana przez: Holbi dnia 2006-01-22 22:58:59 ]
  
 
Witam wszystkich !
Mam ten sam problem - auto nieche odpalic - zczytalem kody bledów i wskazuje na to ze musze wymienic czujnik polozenia walu. Ale przed tym chcialbym go pomierzyc - problem moj tkwi ze niebardzo wiedze wytczki, i prosilbym o podowiedz albo o jakas fotke. Bylbym naprawde bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam
  
 
Witam!
Miałem ten sam problem
izolowanie kabla nic nie dało- i razczej w żadnym wypadku nie da;/
Kupiłem czujnik ale okazało sie że nie jest do mojego auta (X2.0XEV)
miał inne numery.
Po jego zalożeniu było to samo (palący się chceck).
Zakupiłem odpowiedni i to samo tzn czujnik dobry ale musiałem podjechać na kompa skasować błędy. i teraz śmiga cacy
Jeden czujnik mi został- nowiutki - tylko raz założyłem i jak się okazało że to nie to to wyciągnąłem.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany to:
Jest orginalny GM. Numery w aukcji.

http://www.allegro.pl/item147035845_czujnik_polozenia_walu_opel.html

pozdro
  
 
Qrde, mogę sprawdzić u siebie, tylko, gdzie szukać tego czujnika...
dobrze byłoby żeby ktoś zamieścił zdjęcie całej komory silnika i pokazał gdzie co szukać. problem byłby z głowy.
nie posiadają ludzie aparatów?
  
 
ja mam to samo, miałem rzekomo walniety czujnik połozenia wałków wymieniłem nic nie dalo, zmierzylem czujnik wąłu, miał jakies na jednym 20 om zamiast chyba 500, wymieniłem (uzywany ale trzymał normę czyli na dwóch stykach nieskończoność i 500 om. Nic nie dalo, nie wiem co dalej robić?
  
 
hOLBI OD SIEBIE DO LUBLINA TO MASZ DALEKO ALE DLA MARCO11 JAK NIE MA U CIEBIE DOBRYCH ELEKTRONIKÓW TO ZAPRASZAM DO LUBLINA GOŚĆ NAZYWA SIĘ MAREK PĘCAK FIRMA 'MOTRONIC' MA WARSZTAT NA UL.ZEMBORZYCKIEJ, ZNA SIĘ NA RZECZY I PO WIZYCIE U NIEGO KOŃCZĄ SIĘ PROBLEMY Z ELEKTRONIKĄ.
  
 
zoomol dzieki za namiar, jak auto mi odpali to może jakoś dojade, chociaz jechanie 100km w tym stanie w jakim chodzi to koszmar, a może amsz nr tel zebym sie wczesniej umówił?
  
 
ciut odgrzewane, problem mialem prawie rok temu

Okazalo sie, ze przy zabawach z termostatem gdzies dziabnalem kabel od czujnika, ale ze myslalem ze padl calkiem to kupilem nowy.
Wymiana od razu ozywila auto, kodow nie kasowalem i po kilku dniach zniknely (cos ok 20-30 uruchomien bez bledow skasuje bledy z kompa).

Czujnik znajduje sie w x20xev po prawej stronie silnika (stojac przed autem) przy przedniej czesci silnika, jakies 15 cm ponizej termostatu.
Sam tego nie wymienialem bo nie mialem pomyslu jak sie tam dostac. Z tego co wiem to mechanicy dostali sie do niego odkrecajac te plastikowa oslone na pasek rozrzadu, i stamtad podobno jest dobry dostep.
A jak ktos nie wie gdzie jest gniazdo od czujnika walu korbowego, to podpowiem: na gornej czesci plastiku od pokrywy rozrzadu leca dwa grube przewody, jeden wchodzi w przednia czesc pokrywy na swiece. miedzy przodem silnika a czarna oslona z napisem Ecotec- to jest czujnik walka rozrzadu. tuz obok leci przewod w prawo do czujnika walu korbowego.
Czujnik walu korbowego ma zlaczke w okolicy silnika krokowego. jak ktos chce fotki to dajcie znac co chcecie dokladnie.
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie, chcę spróbowac wymienic kabel od czujnika wałków rozrzadu? czy jego sie kupuje czy można samemu zrobic?i gdzie on wchodzi?
  
 
czujnik walka rozrzadu jest o tyle sprytniejszy, że w niego wchodzi wtyczka, i na koncu kabla tez chyba jest wtyczka, wiec sam kabel teoretycznie mozna wymienic, o ile sie ma takei wtyczki.

dokad idzie, to trzeba po kabelku od koncowki nad glowica przesledzic i znalezc te kostke. nie widze tego ale zdaje mi sie, ze ona tez gdzies w okolicy silniczka krokowego sie znajdowala.
  
 
z tego co pamietam ale moge sie mylic to że wchodzi on w wiązke a czy ma gdzięs zakonczenie wtczką to nie widziałem,
Swój sprawdziłem wzrokowo i ma pęknietą gumową obejmę tuz przy wtyczce do czujnika, ale to chyba nie ma znaczenia?
Ciekawe czy można coś takiego kupic w sklepie?
  
 
wejdz czujniki

zobaczysz widok czujnika walka rozrzadu, widac na fotkach ze ma gniazdo, wiec musi miec kabel do niego wtyczke
  
 
tylko uwazajcie na te czujniki bo sa sobie nie rowne.
na opakowaniu oryginalu GM na napisane "made in germany", na tych z allegro jak pokaza w ogole opakowanie to jest "made in EU"... a dlaczego te nie dzialaja, albo dzialaja krotko, to mozecie przeczytac TU
  
 
Witam !
Zamieszczasm fotki gdzie mozna szukac czujnika wału:
Przewód biegnie od prawej dolnej strony silnika, dokladnie od miejsca gdzie jest zamocowana pompa wspomagania, do gory na gore bloku, wzdluz obudowy rozrzadu, i wpina sie od dolu w listwe na lewo od silnika (strzalka na fotce)

Fotka 1

Fotka 2

Pozdrawiam !

PS. MT-01 - czy ten czujnik co masz do sprzedania to jest do silnika X20XEV ?
  
 
chevy01 napisal:
MAM TYLKO JEDNO PYTANIE - TO CO????
Błąd czujnika wałka rozrządu (0340) pojawia sie czasem z błędem (0335) co jest powodowane uderzeniami zwrotnymi silnika. W celu wyeliminowania należy wgrać nową kalibrację o numerze 56SB00.


O co chodzi?
  
 
brawo Szeszel
udało ci sie pokazać gdzie ten czujnik jest, nie powinno być problemów ze znalezieniem.
  
 
Nie ma sprawy ja niestety musze czekac do poniedzialku na nowke i potem do roboty ciezko go torche wypiac bo malo miejsca jest, ale dasz rade, ale z bloku silnika to trzeba pompe od wspomagania odkrecac ;] no chyba ze macie jakis sposób zeby to zrobic bez nieruszania niczego

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-12-08 15:21:24, Szeszel pisze:
...no chyba ze macie jakis sposób zeby to zrobic bez nieruszania niczego Pozdrawiam



Niestety nie da się.
Ale możesz popuścić śruby pompy na tyle coby dłoń weszła z krótkim śrubokrętem. Zdajesie krzyżakowym. Trochę niewygodnie ale nie trzeba zdejmować całości. Czujnik jest przykręcony na 1 śrubkę.