MotoNews.pl
  

Pomysł na kłopoty ze zbiornikiem LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Każdy przy montażu instalacji gazowej zastanawia się (albo i nie) gdzie zamontować zbiornik gazu, a potem żałuje. Ja osobiście mam zamontowany w miejscu gdzie kiedyś było koło zapasowe. To rozwiązanie ma plusy i minusy, bo niby bagażnik cały wolny, ale koło szwęda się tu i tam skutecznie zabierając wolną przestrzeń. Ostatecznie teraz nie wożę zapasu jak śmigam "w koło komina".
Pomyślałem sobie tak: Czy nie można by było zamontować mniejszego zbiornika na bene, powiedzmy 10 - 15 litrów zamiast 58, a w zaoszczędzonej przestrzeni zabudować zbiornik z gazem?
Zaraz wyjaśniam, że nie wiem czy to mozliwe, zgodne z prawem i jakie się z tym wiążą problemy i procedury. Tak że prosze nie krytykować mnie za sam pomysł na takie rozwiązanie, a raczej przedstawić konstruktywne za i przeciw. Ostatecznie zbiornik w kole nie jest taki zły, ale...
Pozdrawiam.
  
 
troszke nie na temat a co z zapasówkami w "sprayu" ?
Swoja drogą sam pozbył bym sie pokrowca z bagaznika
wiec sie podłączam
aha hyba właściciele kombi nie maja wyboru. tzn. co mi po zbiorniku "nie w kole" skoro po zabudowie zbiornika nie dostałbym sie do koła które jest oryginalnie w "schowku" ?



[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-01-21 20:18:56 ]
  
 
mysle ze by sie dało zwazywszy na to ze tata w fiacie doblo ma zamontowany zamiast koła zapasowego. a zapas w doblo jest pod autem, i zbiornik tez tam jest. wiec pewnie by sie dało zrobic to co mówisz, mogły by byc problemy z pływakiem od wskaznika paliwa od benzynki, ale ja sie nie znam tylko tak dywaguje.
  
 
zezwolili na montaz zbiornika lpg pod autem ?
  
 
A co mieli zezwalać albo nie? Moj ojciec miał kiedyś VW T4 z paką to butla była zamontowana z boku auta, za zewnątrz.
  
 
Powiedzmy ze byłby trwale zabudowany od spodu (to jest możliwe) z jednoczesnym dostępem do zaworu odcinającego spod tylnej kanapy.
Ostatecznie ze wskaźnika poziomu paliwa można zrezygnować, jeśli by to miało przynieść korzyść w postaci koło na swoim miejscu i wolny bagażnik.
Czy ktoś się orientuje czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne przez prawo?
Czy wolno zmienić zbiornik na mniejszy? Czy musi posiadać legalizacje, homologacje itp?
  
 
homologacje pewnie musi miec(jak wszystko) tylko kto to sprawdza
  
 
Z tego co się oriętuję to można montować zbiornik pod autem, bo jak wiadomo RENAULT np. ma koło zapasowe pod autem. TYlko trzeba dopłacić stówke i wszystko jest nawet zgodne z prawem...
  
 
Ja nie miałem kłopotów z wyborem miejsca...Zdecydowałem że w kole zapasowym i teraz nie żałuje tej decyzji.W poprzednim aucie miałem za siedzeniami to była totalna kicha....
  
 
pomysł ciekawy, ale dużo roboty chyba by było i kosztów.
taniej i szybciej założyć "w koło" i kupić w tesco za 15zł "opone w spray'u albo w jakims warsztacie wlać takie cuś do opony co pływa tam zawsze i dziury zakleja
  
 
Tak wiem, że są rozwiazania które nazywam półśrodki, bo choć czasami pomagaja to jednoznacznie problemu nie rozwiązują.
Kombinuje tak z tymi zbiornikami, bo wkurza mnie to, że mam taki wielki zbiornik jak cysterna, a tylko raz jeden był do pełna natankowany, a tu co i rusz słysze:
- trzeba mieć paliwo w zbiorniku, żeby pompka na sucho nie chodziła
- trzeba mieć najlepiej pół zbiornika żeby w duże mrozy nie zamarzło
No i jak bym miał taki mały zbiornik to bym sobie raz po raz do pełna zatankował, a nie wlewam 10 L i wskażnik ledwo co się od dna odbija.
Dalej! Kto wie które autko ma najmniejszy zbiornik? Żeby można go było zaadoptować do Escorta.
A jeśli chodzi o wskaźnik poziomu to nie jest przypadkiem zintegrowany z zespołem pompy? Rozbierał to ktoś?
  
 
Odgrzeje nieco temat i zapytam wprost.
Spotkał się ktoś kiedyś ze zbiornikiem spawanym na wymiar np. z nierdzewki? Czy takie zbiorniki można stosować bez jakiejś homologacji, zezwolenia itp? No i najważniejsze czy ewentualnie samochód z takim zbiornikiem przejdzie przegląd rejestracyjny?
Może ma ktoś znajomego w stacji diag. albo sam się orientuje i podpowie coś na ten temat.
  
 
Zbiornik musi miec atest i homologacje na cisnienie rozrywajace trzykrotnie wieksze od cisnienia panujacego - o ile dobrze pamietam Spawanie wlasnego zbiornika jest niedozwolone bez przejscia bardzo drogich badan technicznych.
  
 
Toradek,ale chodzilo pewnie o zbiornik do beny ,a moze nie ...
A plywak jest z pompa zintegrowany .
  
 
Pomysl ciekawy ale nic nie da. Zbiornik LPG ma przekroj okragly, inaczej cieezko bylo by spelnic wymagania dotyczace wytrzymalosci na cisnienie. Zbiorniki paliwa sa bardziej plaskie. Geometrucznie w miejsce powiedzmy 50 litrowego splaszczonego zbiornika wstawisz moze...20 litrow wiec mniej niz w toroidalny w miejsce po kole. Sa zbiorniki LPG skladajace sie z kilku mniejszych walcow polaczonych tworzac cos w rodzaju kilku parowek na talerzu ale sa potwornie drogie. Temat nie do ugryzienia z ekonomicznego punktu widzenia -> mozna sobie dac spokoj
  
 
Jeśli chodzi o homologacje itp
to mam tu coś takiego:

Dlaczego nie wolno montować zbiorników gazowych pod spodem samochodu?

Przepisy na temat montażu instalacji gazowych ściśle określają jakie wymagania musi spełniać mocowanie zbiornika i jaka odległość musi być zachowana od jezdni do elementów instalacji jeśli nie są one obudowane podwoziem pojazdu. Tak więc mocowanie musi spełniać surowe normy i należało by posiadać dokument, że mocowanie to spełniało takie wymagania (wraz z obliczeniami) opinię taką może wydać ITS po przeprowadzeniu badań i zapoznaniu się z cyklem produkcji mocowania zbiornika (czy zapewnia on zgodność z elementem przedstawionym do badań). Mocowanie takie nie mogło by być uniwersalne (różne możliwości mocowania pod podwoziem). Wszystko to jest bardzo kosztowne na poszczególny model. I można się tego podjąć w przypadku zapewnienia dużej ilości zamówień. Wykonany jest stelaż do mocowania zbiornika toroidalnego w miejscu koła zapasowego w Polonezie Traku i za dodatkową dopłatą takie mocowanie można zamontować pod spodem. Jeżeli chodzi o inne modele, należy informować odbiorcę, że nie ma fabrycznego (ATESTOWANNEGO) mocowania zbiornika pod podwoziem do tego modelu.

LINK
  
 
hmm wiec jakim cudem zamontowano zbiornik w doblo?? skoro niemozna pod podwoziem w innym aucie jak truck?? dodam ze samochód był fabrycznie (zamówiony w salonie) z instalacja gazowa, wiec nie robił to pan kazio.
  
 
Tzn wynika z tego że jest gotowy stelaż do trucka.
Natomiast jeśli chodzi o inne samochody to nie jest to niemożliwe
chodzi tylko koszta i atesty itp, indywidualnie do każdego modelu
jesli dobrze zrozumiałem
widocznie doblo miał też takie atesty robione
dla pewności może kiedyś sprawdz
  
 
ale co ja mam sprawdzac? i gdzie?? tata ma załozony gaz wbity w dowód i nas to rybka czy ma atest czy nie, za to bedzie odpowiadał ten co go montował.
  
 
Cytat:
2006-01-31 21:05:05, fryszard pisze:
ale co ja mam sprawdzac? i gdzie?? tata ma załozony gaz wbity w dowód i nas to rybka czy ma atest czy nie, za to bedzie odpowiadał ten co go montował.



żartowałem oczywiście
bo atest napewno ma

ale dla własnego bezpieczeństwa..