MotoNews.pl
  

Drazniąca sprawa czym sie róznia efi od zetec od DOHC ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witka jak w temacie.
czym sie różnia owe silniki? - ZETEC z trasą powietza przy silniku , EFI z trasą powietrza nad silnikiem wreszcie DOHC
dodam ze różnice jaka widać gołym okiem jest sposób doprowadzenia powietrza z filtra do gaźnika .
jak z mocami silników ?

-------------------------------------------------------------------------
co wreszcie w kwestii prawa jeśli chodzi o zmiane silnika ,a OC
przeciez sa kombiaki 1,3 i 1,8
wiem że silniki 1,3 i 1,8 to nie ta bajka (nie o różnice miedzy nimi mi chodzi) ale gdyby ktoś zamieniłz 1,3 na 1,8 to moooooocy przybywaj a róznice oc w kieszeni
  
 
zetec do DOHC, 1.6 16v 90ps, 1.8 16v 105ps, 1.8 16v 130 ps, montowane w mk5/6 i na początku w mk7 miały powietrze doprowadzone przez spłaszczoną rurkę nad pokrywą zaworów, w późniejszych mk7 montowany był zetec e czyli to samo tyle że inaczej powietrze doprowadzone i inny kolektor dolotowy, 1.6 16v 90ps 1.8 16v 115ps, oczywiście wszystkie te silniki mają wtrysk a nie gaźnik
  
 
tak ten gażnik to cos co wszedzie i zawsze bylo gaznikiem
- jak to sie fachowo nazywa ?
czyli mój motor to zetec - e ??
znacznie różni sie od zetec'a ? czy tylko dolotem do "wtrysku"
wobec tego komp to IV czy V ?
( rocznik 97)
  
 
plastykowy kolektor dolotowy w starszych zetec-ach aluminiowy
  
 
no ja mam plastykowy
a co z tym kompem ?
  
 
EEC V zwany czasem PCM
  
 
Cytat:
2006-01-22 11:14:50, WilK pisze:
EEC V zwany czasem PCM



Przykro mi bardzo, ale zetec do 09-99 miał montowany EEC IV dopiero w momencie jak zaczeli stosować elektroniczne zegary to wmontowali EEC V(wymóg zegarów ).
W lepszej sytuacji są właściciele 1.3 Endura E . Ci mieli juz EEC V (szczęściaże )
  
 
Mnie tym bardziej przykro, ale dlaczego np. Tomkx onegdaj w swoim MkVII, jak i Fever posiadają właśnie PCMy. A są to autka z Zetecami-E sprzed 99r.
  
 
hm wiec tak po czym poznac jaki mam komp ?
i co rózne jest w V i IV ??
  
 
Najszybciej jak wyciągniesz i obejrzysz. Jest w prawym nadkolu.
  
 
Tak wygląda EEC-IV z '97 roku:
  
 
Cytat:
2006-01-22 11:25:23, WilK pisze:
Mnie tym bardziej przykro, ale dlaczego np. Tomkx onegdaj w swoim MkVII, jak i Fever posiadają właśnie PCMy. A są to autka z Zetecami-E sprzed 99r.


nie chce się kłócić ani podważać Waszych zdań, ale wszystkie sterowniki ford nazywa PCM (power control module- czy jakos tak) niezależnie w którym aucie i z którego rocznika. Dopiero te PCM'y dziela sie na EEC jakies tam itp.

Cytat:
2006-01-22 11:33:39, le-mar pisze:
hm wiec tak po czym poznac jaki mam komp ? i co rózne jest w V i IV ??

poznasz jak przeczytasz co jest na nim napisane. Dokładnie tak jak to napisał Wilk.
Czym sie róźnią? cała konstrukcją elektronoczną.


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2006-01-22 13:32:28 ]
  
 
Cytat:
2006-01-22 12:40:52, Kielek pisze:
Tak wygląda EEC-IV z '97 roku:


tak samo wyglada EEC V tylko z ta różnicą, że ma napisane w tym samym miejscu EEC V . Pozatym z reguły ma inna łączówke(więcej pinów-104, zamiast 60 )
  
 
a jak sie to ma do pracy /zywotności silników?
bo generalnie o to mi chodziło
  
 
Cytat:
2006-01-22 15:16:47, le-mar pisze:
a jak sie to ma do pracy /zywotności silników? bo generalnie o to mi chodziło


teoretycznie EEC V jest szybsze i ma nowsze oprogramowanie, ale jak to się ma do pracy/żywotności to nie wiem.
Wiem tylko że EEC V można bez problemu podłączyc pod kompa(za niewielkie pieniądze i "w domu") oraz bezproblemowo się programuje(tu już potrzeba odpowiednie narzedzia).
Ja bym chetnie wymienił(koszt to: samo PCM oraz ok 150zł przeprogramowanie immo)
  
 
Wszystkim i niczym.

DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
EFI - elektroniczny wtrysk paliwa
ZETEC - linia silników

Ciężko o różnice pomiędzy tymi oznaczeniami, gdyż oznaczają one co innego.

Mój silnik to ZETEC, EFI i DOHC w jednym.