Problem z dziwną usterką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie. Mam problem pierwszy od kąd mam espero tak poważny a zarazem błachy. Tydzień temu jadąc do pracy stanąłem na trasie, lampka silnika zwariowała bo migała jak głupia samochod strzleał i co naciskałem pedał gazu to on zamiast reagować w normalny sposób gasł. Trafił do mechanika. Okazało się że zawór recyklingu spalin. Zrobił to tydzień mialem spokoju. W piątek sytuacja sie powtorzyla z tym ze po odpaleniu wszedl na wysokie obroty 3,5 tys do 4 tys i trzymal tak z 10 minut. Potem znow lapmka silnika zwariowla obroty zaczely skakac miedzy 700 a 1300 z zachowanie tendencji do gasniecia przy naciskaniu gazu. zacholowalem go znow do tego mechanika i tu samochod po dopaleniu od piatku zachwouje sie normalenie usterki zlokalizowac nie mozna nie zapisala sie w sterowniku i co to moze byc??
  
 
Cytat:
2006-01-22 10:50:22, misiekwwa pisze:
Witajcie. Mam problem pierwszy od kąd mam espero tak poważny a zarazem błachy. Tydzień temu jadąc do pracy stanąłem na trasie, lampka silnika zwariowała bo migała jak głupia samochod strzleał i co naciskałem pedał gazu to on zamiast reagować w normalny sposób gasł. Trafił do mechanika. Okazało się że zawór recyklingu spalin. Zrobił to tydzień mialem spokoju. W piątek sytuacja sie powtorzyla z tym ze po odpaleniu wszedl na wysokie obroty 3,5 tys do 4 tys i trzymal tak z 10 minut. Potem znow lapmka silnika zwariowla obroty zaczely skakac miedzy 700 a 1300 z zachowanie tendencji do gasniecia przy naciskaniu gazu. zacholowalem go znow do tego mechanika i tu samochod po dopaleniu od piatku zachwouje sie normalenie usterki zlokalizowac nie mozna nie zapisala sie w sterowniku i co to moze byc??



Może to silniczek krokowy?
wyczyść i sprawdźpołączenia.
Poza tym ta migająca lampka... może coś nie tak z zasilaniem komputera?
  
 
Czy istniej cos takiego jak czujnik obrotow silnika taka niby cewka ( kolo z uzwojeniami a od tego odchodza dwa przewody ) podobno to jest przyczyna wystepownia u mnie tej usterki. Możliwe to??
  
 
Cytat:
2006-01-23 07:34:12, misiekwwa pisze:
Czy istniej cos takiego jak czujnik obrotow silnika taka niby cewka ( kolo z uzwojeniami a od tego odchodza dwa przewody ) podobno to jest przyczyna wystepownia u mnie tej usterki. Możliwe to??



Jest taka cewka w aparacie zapłonowym i rzeczywiście czasami jest ona sprawcą kłopotów.
Kosztuje ona około 30 zł, a wymiana jest dość prosta, jednak trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać. Ja wymieniłem własnoręcznie bez klopotów, mimo że robiłem to pierwszy raz.
  
 
ale czy to wlasnie przez nia moze samochod na trasie zgasnac albo naciskajac gaz strzleac i gasnac??
  
 
Witam.

Impulsy z tej cewki sterują modułem zapłonu i nie tylko. Również podają informację do komputera o położeniu wału korbowego no a jak ta cewka będzie uszkodzona to skąd komputer ma wiedzieć że silnik się kręci ?
Wniosek jest oczywisty: samochód może na trasie zgasnąć a co do strzelania to może być właśnie spowodowane wypadaniem zapłonów.
Ale czy u ciebie akurat ta cewka jest przyczyną kłopotów to tak do końca nie wiadomo (najprościej by było zmienić).