MotoNews.pl
  

Łożysko oporowe.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam od pewnego czasu, podczas wciskania pedału sprzęgła na rozgrzanym silniku słychać u mnie w aucie pracę łożyska oporowego ( na zimnym silniku cisza). Mam w związku z tym pytanie z jakimi kosztami mam się liczyć jeśli chciałbym je wymienić a ponadto na co zwrócić uwagę podczas wymiany. Zastanawiam się też czy muszę je wymieniać jak najszybciej czy mogę jeszcze z tym pośmigać i się nie śpieszyć z drugiej strony nie chciałbym żadnych niespodzianek na trasie. Pozdrawiam Cezik.
  
 
jaki masz przebieg? wymień komplecik tarcze docisk i łożysko.
  
 
może to co napiszę będzie kontrowersyjne, ale jak zaczyna hałasować staram się "dojechać do końca"
zależy od przypadku, ale często daje radę jeszcze na 40-60 tys km... co innego jak się tarcza kończy
  
 
Mam przejechane 218 kkm no i właśnie jestem ciekaw ile jeszcze można na tym polatać? Z chęcią bym wymienił bo nie lubię jak mi w aucie coś szwankuje ale z drugiej strony ostatnio ciężko z gotówką i będę musiał z tym trochę pojeździć. 7gsi powiedz kiedy można wyczuć że to koniec jakie są objawy totalnego padnięcia tego łożyska i czy ono może unieruchomić auto?Swoją drogą nie lubię takich niespodzianek szczególnie w nocy w lesie przy -20 st.C.
  
 
Jezeli łozysko jest tak rozwiazane jak w vectrze B X18XE (a pewnie jest) to łożysko jest razem z wysprzeglikiem hydraulicznym.Koszt tego cacka to ok 600 zł z Sachsa.Sam zmieniałem w swojej Vectrze bo mi po prostu pedał uciekal w podłoge i pojawil sie wyciek płynu hamulcowego pod samochodem (sprzegło jest sterowane hydraulicznie płynem hamulcowym) .Oczywiscie w gre wchodzi wyciągniecie skrzyni biegów,co w przypadku Omegi jest o niebo łatwiejsze niz w Vectrze.Przy okazji lepiej wymienic kpl.sprzegła.
  
 
a czy w Vectrze nie wymienia sie sprzegła bez ściągania skrzyni?? ja w Asconie C20 NE właśnie tak zmieniałem.większośc poprzecznych Opli tak ma
  
 
witam

masz do wyboru skrzynie albo silnik jak w każdym , ale kolego pisząc o vectrze miał pewnie na myśli to że jest więcej roboty jeżeli chodzi o vike bo trzeba oprócz mocowania skrzyni ruszyć zawieszenie i opuścuić je a auto w góre żeby sobie zrobić miejsce na wyciągnięcie skrzyni w omie wał na bok sruby z silnika i od budy i już . Podobnierz niektóre wozy np Daweoo miały takie klapki przez które dało się wymienić sprzęgło bez wymontowywania skrzyni .


pozdro MB
  
 
Przecież Daewoo to Opel.przeczytaj mój poprzedni post
  
 
Cytat:
2006-01-22 20:14:10, Cezik pisze:
Witam od pewnego czasu, podczas wciskania pedału sprzęgła na rozgrzanym silniku słychać u mnie w aucie pracę łożyska oporowego ( na zimnym silniku cisza). Mam w związku z tym pytanie z jakimi kosztami mam się liczyć jeśli chciałbym je wymienić a ponadto na co zwrócić uwagę podczas wymiany. Zastanawiam się też czy muszę je wymieniać jak najszybciej czy mogę jeszcze z tym pośmigać i się nie śpieszyć z drugiej strony nie chciałbym żadnych niespodzianek na trasie. Pozdrawiam Cezik.



nie chciał bym Cię martwić, ale to wcale nie musi być łożysko oporowe...
Miałem podobnie i łudziłem się że to właśnie łożysko oporowe mi się posypało. Niestety, ale po wymianie kompletu sprzęgła (tarcza + docisk + łożysko) hałas wcale nie ustąpił. Pomogła dopiero... wymiana skrzyni biegów ("cudowna" skrzynia F-18...)
Początkowo było tak jak piszesz - tzn hałas na wciśniętym sprzęgle. Później doszły do tego problemy z wrzuceniem drugiego biegu, a gwoździem do trumny było to, że w końcu pojawiły się problemy z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu.
W sumie naprawa tego "hałasu" kosztowała mnie 3000 zł na które złożyły się:
- wymiana kompletu sprzęgła i łożyska + robocizna (jakieś 1400 zł w sumie o ile dobrze pamiętam)
- zakup używanej skrzyni biegów F-18 (1300 zł)
- wymiana skrzyni biegów (300 zł)

Także na Twoim miejscu, to jeszcze bym troche na tym pojeździł i zobaczył czy nie będziesz miał objawów podobnych do tego co mnie spotkało. Wtedy będziesz wiedział czy kupować łożysko, czy może jednak skrzynię biegów...


  
 
Podczas wciskania slychać ?

A jak:

1. Hrobocze podczas wciskania i potem jak wcisniete do oporu to cisza ?

2. Czy szumi przy wcisnietym a przy zwolnionym nie ?

3. Przy zwolnionym nie hrobocze ?

RZ.


  
 
Otóż- szumi przy wciśniętym a przy zwolnionym cisza... czy to coś zmienia i oczym to świadczy?
  
 
otóz wiele swiadczy. Jak masz wciśnięte sprzegło to wysprzeglony wałek kręci sie razem z łożyskiem oprowym a jak wyciśniete sprzegło to łożysko sie nie kręci... pozdrówa
  
 
Ja miałem dokładnie to samo. Koszt łożyska 50zł. Jeżeli trochę się orientujesz to dasz sobie z tym radę sam + potrzebny ktoś do założenia skrzyni. Ryzyko jeżdżenia bez naprawy jest - może dojść do sytuacji takiej że wyrwiesz sobie ząbki w słoneczku - wtedy koszt rośnie... jakbys potrzebowal wskazówek daj znac... tarcze sobie obejrzyj czy warto wymieniac i wtedy wymien bo inaczej niepotrzebnie wydasz pieniadze... zreszta sam widzisz jak mozna latwo wydac tysiace i nie miec efektu...
  
 

Tak na 90% to lozysko. Z drugiej zas strony slyszalem ze nalezy wymienic komplet (przynajmniej w japonczykach): tarcza docisk i lozysko. Nie wiem jak w Omedze ale w moim drugim Japończyku kosztowalo to 350pln + robota 150. Sprzeglo kupilem NKK via Internet gdzies w hurtowni w wa-wie. Moge na poniedzialek ustalic adress internetowy tej hurtowni.

RZ.
  
 
Cytat:
2006-01-26 22:03:43, leeyo1976 pisze:
Ja miałem dokładnie to samo. Koszt łożyska 50zł. Jeżeli trochę się orientujesz to dasz sobie z tym radę sam + potrzebny ktoś do założenia skrzyni.



za 50 zł to może w OmieA, ale w B trzeba jeszcze jedno zero dorzucić - chyba że sprzęgło nie jest hydrauliczne, ale wątpie



[ wiadomość edytowana przez: Grisza75 dnia 2006-01-28 08:50:28 ]
  
 
Cytat:
2006-01-28 08:47:39, Grisza75 pisze:
za 50 zł to może w OmieA, ale w B trzeba jeszcze jedno zero dorzucić - chyba że sprzęgło nie jest hydrauliczne, ale wątpie [ wiadomość edytowana przez: Grisza75 dnia 2006-01-28 08:50:28 ]


z tego co sie lekko orientowałem to koszt sprzęgła do 2.0 16 v to coś koło 500 pln wraz z łożyskiem
i niestety jest hudrauliczne
trzeba pilnować pozomu płynu hamulcowego bo to ten sam układ hydrauliczny w przeciwnym razie można zajechać pompe sprzęgła a ta coś ponad 1000