MotoNews.pl
  

Zawór nagrzewnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponawiam pytanie, mam nadzieję że tym razem w dobrym dziale.

Proszę o informację na temat zaworu nagrzewnicy - który króciec do czego ?
  
 
Jezeli chodzi Tobie o zawór który jest na dolocie do nagrzewnicy ( bo o innym mi nie wiadomo), to jest jeden wlot i dwa wyloty, wlot jest jeden wiec wiadomo jest on po jednej stronie sam, a wyloty dwa wiec górny ten blizej zaworu powietrza idzie na nagrzewnice a ten nizszy idzie do powrotu z nagrzewnicy, do cienkiego wejscia górnego podpinasz podcisnienie,ale to pewnie juz wiesz, ja osobiscie mam to ustrojstwo wywalone i w to miejsce podpiete ogrzewanie gazu
  
 
Cytat:
2006-01-22 21:56:16, Biznes pisze:
a wyloty dwa wiec górny ten blizej zaworu powietrza idzie na nagrzewnice a ten nizszy idzie do powrotu z nagrzewnicy




Jeśli się nie mylę w tym układzie przez nagrzewnice nic by nie płynęło, zasilanie i powrót nagrzewnicy zasilane z tego samego żródła - podłączone do zaworu
  
 
chodzi o to ze jezeli masz pokretło od reg. ciepłego powietrza ustawione na samym dole czyli na zimno, to zawor pod wpływem podcisnienia puszcza płyn na powrót nagrzewnicy, a jezeli przekrecisz na cieplejsze to odcinasz podcisnienie do zaworu i plynek zasowa tylko do nagrzewnicy.nie wiem czemu to ten zawór tam jest wstawiony bo i tak sterowanie ciepło zimno odbywa sie za pomoca klapki i powietrza które leci przez nagrzewnice lub nie,ale ja tego nie wymysliłem tylko jakis magik z OPLA
  
 
Myślę że ten zawór jest trójdrożny, tzn. ma jeden króciec wspólny i dwa przełączane - puszcza płyn na nagrzewnicę lub, no właśnie gdzie ? Spowrotem do silnika ?
  
 
Dokładnie tak jest zawór puszcza płyn na nagrzewnice lub spowrotem do silnika ,a powrót jest podpiety do powrotu z nagrzewnicy,
Ps. a czy Ty cos masz zamiar przerobic czy cos nawaliło?
  
 
Zimno Mi !! Bardzo słabo grzeje, podejżewałem zawór trójdrożny ale to nie to, miałem wymieniany silnik i może układ jest zapowietrzony ale nie wiem jak go odpowietrzyć.
  
 
Te układy same sie odpowietrzaja,a wadą moze byc np, zapchana nagrzewnica,niedomykajaca sie klapka reg. powietrza,lub masz cały czas podcisnienie na zaworze,oczywiscie przyjmujac ze masz dobry termostat i silnik czyma temperature
  
 
Urwał mi sie przewód podcisnienia od zaworu został jedynie kawałek o długości około 10cm wychodzący z zaworu i nichu.... nie wiem gdzie sie go podłącza???Gdzie jest dalsza częsć tego przewodu?Jak najszybciej z tym sie uporać?
  
 
Dziś zauważyłem że na kompie wyświetlił mi sie komunikat "za mało płynu chłodzącego"
Wypadam na zewnątrz a tu rzeczywiście zamiast 2 plam (od klimy) jest jeszcze trzecia największa - od wycieku.... oczywiście pod autem na ziemi.
Otwieram maskę i szczęśliwie zauważyłem jak płyn ucieks dość szybko z tego zaworku i ślicznie kapie na kawałek turbiny i wydech.
Teraz pytanie:
Czy zawór się jakoś rozszczelnił i czy to można wyjąć naprawić i włożyć spowrotem??
Widać jakby był rozbieralny - zatrzaski.
Czy poprostu wymienić na nówkę (ciekawe ile kosztuje).
Silnik X25TD numer części 13108575 lub 18 20 016 w/g EPC 3.01

Pozdrawiam.
  
 
Wszędzie są takie same. Oryginał ponad 100zł, a zamiennik już od 45zł, poszukaj uważnie w necie.
  
 
Z tego co zauważyłem to jest kilka rodzajów w zależności od wersji silnikowej. A dodatkowo auta z finlandi szwecji maja zupełnie inny. Jest to chyba związane z tym że potrzebują więcej ciepła.
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
  
 
Zawór jest nienaprawialny. Musisz kupić nowy. Zrób tak: weź 2 sztuki żabek samoblokujących, ściśnij jeden i drugi wąż wchodzące do zaworu - to zapobiegnie wyciekowi płynu z układu, kleszczami ściśnij i przesuń obejmy z wężów, wyjmij zawór, spisz numery seryjne, zadzwoń do Opla, jeśli chcesz oryginał. Ja dałem 135pln za nowy. Nie wiem, jak jest z zamiennikiem, ale oryginał z salonu Opla jest już zmodyfikowany i usterka rozszczelnienia nie powinna już wystąpić, niestety te montowane seryjnie miały wadę i każdy wcześniej czy później padał...
Jak będziesz miał nowy, to składasz na odwrót. Mnie zajęło wyjęcie i włożenie po 5min., także sprawa jest banalna.

Pozdrawiam
Wojti
  
 
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź. Tak zrobię.
  
 
Zapomniałem dodać, że jak chcesz jeździć w międzyczasie, to wystarczy kawałek rurki plastikowej, takiej jak do instalacji wodnej w domu, albo metalowej i połączyć oba węże. Dobrze żeby rurka była wolna od jakichś syfów, opiłków itp... Ja osobiście tak zrobiłem, bo w salonie nie mieli na stanie tego zaworu i musiałem czekać 3 dni, więc jeździłem na takim rozwiązaniu, nic się od tego nie dzieje złego.

Pozdrawiam
Wojti
  
 
Cytat:
Mnie zajęło wyjęcie i włożenie po 5min., także sprawa jest banalna.



Ale Ci zazdroszczę , u mnie jest gorzej 30-60min jak nie więcej
  
 
Może w 2.5v6 masz gorszy dostęp, bo w 2.5TD zawór jest na wierzchu...
  
 
Cytat:
Zapomniałem dodać, że jak chcesz jeździć w międzyczasie, to wystarczy kawałek rurki plastikowej, takiej jak do instalacji wodnej w domu, albo metalowej i połączyć oba węże. Dobrze żeby rurka była wolna od jakichś syfów, opiłków itp... Ja osobiście tak zrobiłem, bo w salonie nie mieli na stanie tego zaworu i musiałem czekać 3 dni, więc jeździłem na takim rozwiązaniu, nic się od tego nie dzieje złego.



No ale tam jeszcze jest podłączony wezyk od podciśnienia czy on może nie być podłączony??? Ni wpłynie to na ogrzewanie lub chłodzenie??
Może w ogóle można ten zawór wywalić???
No ale to wtedy jest chyba cały czas jakby otwarta nagrzewnica i ciepło leci???
  
 
Wywalić bez sensu, bo np. jak jest ciepło, włączysz klime, albo dasz nawiew na zimne, więc po co ma lecieć gorący płyn do nagrzewnicy, a tak go odcina i po problemie.
Wężyk na ten czas może być nie podłączony, nic mu nie będzie...
  
 
Cytat:
.nie wiem czemu to ten zawór tam jest wstawiony bo i tak sterowanie ciepło zimno odbywa sie za pomoca klapki i powietrza które leci przez nagrzewnice lub nie,ale ja tego nie wymysliłem tylko jakis magik z OPLA



Wiedzieli co robią - różnica w temperaturze powietrza wtłaczanego do kabiny z otwartym/niesprawnym zaworem a zamkniętym/sprawnym, zmierzona precyzyjnym termometrem wetkniętym w kratkę nawiewu u mnie wynosiła ok. 4-5 st. C
Może przy obecnych temperaturach nie ma to większego znaczenia, ale przy upałach powyżej 30st.C jest to zauważalne i to również przy korzystaniu z klimy.
Wynika to zapewne z nieszczelności domykania klapy wewnątrz nagrzewnicy, lub po prostu z obecności rozgrzanej prawie do 100st.C nagrzewnicy w bezpośrednim sąsiedztwie kanałów doprowadzających powietrze.

Cytat:
No ale tam jeszcze jest podłączony wezyk od podciśnienia czy on może nie być podłączony???




Musi być podłączony lub zaślepiony, bo stracisz podciśnienie w układzie przy zamkniętych regulatorach temperatury (jeśli masz klimę manualną) i nie będziesz mógł przestawiać kierunków nawiewu, włączać obiegu zamkniętego, ...