Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() skeeba Omega B 2,5V6 Poznań | 2006-01-22 21:30:30 Ponawiam pytanie, mam nadzieję że tym razem w dobrym dziale.
Proszę o informację na temat zaworu nagrzewnicy - który króciec do czego ? |
![]() skeeba Omega B 2,5V6 Poznań | 2006-01-22 22:04:10
Jeśli się nie mylę w tym układzie przez nagrzewnice nic by nie płynęło, zasilanie i powrót nagrzewnicy zasilane z tego samego żródła - podłączone do zaworu |
![]() skeeba Omega B 2,5V6 Poznań | 2006-01-23 07:13:02 Myślę że ten zawór jest trójdrożny, tzn. ma jeden króciec wspólny i dwa przełączane - puszcza płyn na nagrzewnicę lub, no właśnie gdzie ? Spowrotem do silnika ? |
![]() skeeba Omega B 2,5V6 Poznań | 2006-01-25 21:23:14 Zimno Mi !! Bardzo słabo grzeje, podejżewałem zawór trójdrożny ale to nie to, miałem wymieniany silnik i może układ jest zapowietrzony ale nie wiem jak go odpowietrzyć. |
![]() abacus Omega25TD Kutno | 2006-08-21 00:31:53 Dziś zauważyłem że na kompie wyświetlił mi sie komunikat "za mało płynu chłodzącego"
Wypadam na zewnątrz a tu rzeczywiście zamiast 2 plam (od klimy) jest jeszcze trzecia największa - od wycieku.... ![]() Otwieram maskę i szczęśliwie zauważyłem jak płyn ucieks dość szybko z tego zaworku i ślicznie kapie na kawałek turbiny i wydech. Teraz pytanie: Czy zawór się jakoś rozszczelnił i czy to można wyjąć naprawić i włożyć spowrotem?? Widać jakby był rozbieralny - zatrzaski. Czy poprostu wymienić na nówkę (ciekawe ile kosztuje). Silnik X25TD numer części 13108575 lub 18 20 016 w/g EPC 3.01 Pozdrawiam. |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-08-21 08:38:11 Wszędzie są takie same. Oryginał ponad 100zł, a zamiennik już od 45zł, poszukaj uważnie w necie. |
![]() abacus Omega25TD Kutno | 2006-08-21 09:26:13 Z tego co zauważyłem to jest kilka rodzajów w zależności od wersji silnikowej. A dodatkowo auta z finlandi szwecji maja zupełnie inny. Jest to chyba związane z tym że potrzebują więcej ciepła.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-08-21 12:38:54 Zawór jest nienaprawialny. Musisz kupić nowy. Zrób tak: weź 2 sztuki żabek samoblokujących, ściśnij jeden i drugi wąż wchodzące do zaworu - to zapobiegnie wyciekowi płynu z układu, kleszczami ściśnij i przesuń obejmy z wężów, wyjmij zawór, spisz numery seryjne, zadzwoń do Opla, jeśli chcesz oryginał. Ja dałem 135pln za nowy. Nie wiem, jak jest z zamiennikiem, ale oryginał z salonu Opla jest już zmodyfikowany i usterka rozszczelnienia nie powinna już wystąpić, niestety te montowane seryjnie miały wadę i każdy wcześniej czy później padał...
Jak będziesz miał nowy, to składasz na odwrót. Mnie zajęło wyjęcie i włożenie po 5min., także sprawa jest banalna. Pozdrawiam Wojti |
![]() abacus Omega25TD Kutno | 2006-08-21 14:09:45 Dzięki za wyczerpująca odpowiedź. Tak zrobię. |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-08-21 15:00:07 Zapomniałem dodać, że jak chcesz jeździć w międzyczasie, to wystarczy kawałek rurki plastikowej, takiej jak do instalacji wodnej w domu, albo metalowej i połączyć oba węże. Dobrze żeby rurka była wolna od jakichś syfów, opiłków itp... Ja osobiście tak zrobiłem, bo w salonie nie mieli na stanie tego zaworu i musiałem czekać 3 dni, więc jeździłem na takim rozwiązaniu, nic się od tego nie dzieje złego.
Pozdrawiam Wojti |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-08-21 15:06:36
Ale Ci zazdroszczę , u mnie jest gorzej 30-60min jak nie więcej |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-08-21 15:14:21 Może w 2.5v6 masz gorszy dostęp, bo w 2.5TD zawór jest na wierzchu... |
![]() abacus Omega25TD Kutno | 2006-08-21 19:28:32
No ale tam jeszcze jest podłączony wezyk od podciśnienia czy on może nie być podłączony??? Ni wpłynie to na ogrzewanie lub chłodzenie?? Może w ogóle można ten zawór wywalić??? No ale to wtedy jest chyba cały czas jakby otwarta nagrzewnica i ciepło leci??? |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-08-22 10:47:33 Wywalić bez sensu, bo np. jak jest ciepło, włączysz klime, albo dasz nawiew na zimne, więc po co ma lecieć gorący płyn do nagrzewnicy, a tak go odcina i po problemie.
Wężyk na ten czas może być nie podłączony, nic mu nie będzie... |