MotoNews.pl
  

Jak wyjąć akumulator z MK VII ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy akumulator jest jakoś przymocowany, czy powinno się go normalnie wyjmować ??? Czy można przekształcić te śrubki od przewodów na normalne klemy ??? Pomóżcie, bo na razie pali, ale kilka dni nie będę jeździł i pewnie zdechnie
  
 
Masz płaskie klemy chyna jak większość Essich. Swoją drogą wyjęcie akumulatora wymaga klucza 12 i 10 i trochę siły...
  
 
Cytat:
2006-01-23 11:22:17, Tomki pisze:
Masz płaskie klemy chyna jak większość Essich. Swoją drogą wyjęcie akumulatora wymaga klucza 12 i 10 i trochę siły...


Ale czy wystarczy zdjąć klemy, czy trzeba jeszcze odkręcać jakieś mocowanie akumulatora. Próbowałem go wyjąć i chyba coś trzyma, ale tam jest tak mało miejsca, że trudno byłoby coś majstrować
  
 
Luknij na duł akumulatorka tam powinna byś śróba która trzyma akumulator przyjżyj sie dobrz to napewno zobaczysz
  
 
Cytat:
2006-01-23 11:27:38, YaNeK1 pisze:
Luknij na duł akumulatorka tam powinna byś śróba która trzyma akumulator przyjżyj sie dobrz to napewno zobaczysz


Dzięki, wychodzę na mróż i będę szperał
  
 
tam jest taka balaszka ktora mocuje aku do 'reszty auta'.sa tam dwie srubki ósemki na kluczyk 13 ale mozna TYLKO to odkrecic grzechotką z przedłużką i nasadką 13.a poza tym to moim osobistym zdaniem to jest tam poprostu zaje....scie mało miejsca. konstrukcja która opisałem dotyczy 1.8td ale sadze ze w innych przypadkach jest podobnie
  
 
Jeśli akumulator ma prawidłowe wymiary (175mm wysokości),
to jedynym problemem jest odpowiednio długi klucz (ja mam własnej roboty ). Oczywiście trzeba się trochę bardziej nagimnastykować, niż w innych autach i jest to pewna wada, ale nie jest tragicznie.
  
 
Witam racja nie ma tragedii. Tez mam MK7 TDI i dzis wyjalem. Ma zna dole na plaskowniku 2x13 u mnie byly zamarzniete,zapieczone itd ale juz akumulatorek w domu ladnie siedzi i sie grzeje.Ja do piatku autka nie ruszam, zreszta chyba i tak sie nie da...pozdrawiam i powodzenia w zmaganiach
  
 
Koledzy maja racje klemy są przyczepione na śryby 10 a aku jest przykręcony na dwie 13 sprawa jest banalna żeby odkręcić to klucze podane wyżej i kupa siły bo jak u mnie przymarzł do blachy to myslałem ze z lakierem go oderwe. Pozdro

P.S. Fakt w essim MKVII i chyba poprzednich aku jest pod szyba i do tego zasłania zawias klapy. Pozdro
  
 
na dole akumulatora jest taka blacha kawalek kontowniczka on przyciska akumulator do reszty auta i podszybia wystarczy dwie srubki odkrecic i po klopocie a aku masz na plaskie klemy czy standardowe ?? bo jesli na plaskie to tak jak ja i przy kupnie nowej baterii niedaj sie naciagnac na aku z plaskimi klemami jest o okolo 50 pln drozszy a przejsciowka z plaskich klem na standardowe kosztuje 12 pln wiec lepiej kupic pojemniejszy aku standardowy i przejsciowke niz slabszy na plaskie klemy pozdrawiam
  
 
Dzięki wszystkim za porady, dałem już zlecenie na zrobienie przedłużonego klucza, mam nadzieję że jutro już go wyciągnę. Pozdrawiam, Eryk.