Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2006-01-24 18:55:53
Z jednej strony masz rację. Może się tak stać. Ale z drugiej strony czasami to jedyne rozwiązanie, wrzucić 4 bieg i delikatnie puścić sprzęgło. Wiele razy odpalałem tak auta i nic się nie działo. |
![]() sim_on Sympatyk FEFK Ford Escort Kraków-Bronowice-Birmingham | 2006-01-24 18:58:42 potwierdam wszystko z umiarem ![]() ![]() |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-24 19:01:20
Przyznam, że jak nie ma innego wyjścia to stosuję tę niezawodna metodę i jak na razie (odpukać) spoko. Z tym ze zawsze jest to na krótkim dystansie dwójka delikatnie sprzęgło i rozrusznik. Zawsze odpala. Nie sądzę żeby metoda na popych była aż taka groźna. Przez okno widzę jak tu i tam zaciągają się różne marki, a ile wozów ma dzisiaj łańcuszki bo się kompletnie nie orientuję? |
![]() pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-01-24 19:26:22 mój ma ![]() ![]() |
![]() djdolar MONDEO MkI Klima i i ... wałbrzych | 2006-01-24 19:27:51
uwierz mi ze jest grozna wystarczy za mocno szarpnac i OVER a lancuszki maja BMW napewno chyba tez fiaty |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-01-24 19:28:20 Moj tez ma ![]() |
![]() PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2006-01-24 19:40:41
i sie nie chwal bo twoje lancuszki tez sie lubia zerwac |
Paczo NG | 2006-01-24 19:56:08 To w takim razie zero odpalania na pych i na hol , to nie dobrze bo czasami nie ma innego wyjscia a szczegolnie przy tych mrozach |
![]() MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2006-01-24 20:15:57 no ja ostatnio nie miałem wyjścia.. Albo na pych, albo zostaje 240 km od domu.. -20 C.. co byście wybrali na moim miejscu?
ps. słysząłem że to też zależy od tego jaki pasek, bo jak pasek jest w kwadratowymi zębami to podobno looz, gożej jak półokręgłe (ja mam takie)... |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-24 20:18:06
Dlaczego ??? Wszyscy piszą , że nie wolno, a ja sie pytam : dlaczego??? Proszę mi dokładnie wyjaśnić. |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-24 20:21:06 Nie jestem expertem od pasków, ale wydaje mi sie, że tylko półokrągłe, bo takie są zagłębienia na kołach, więc kwadratowy by się ślizgał. Chyba, że są jakieś inne koła - z kwadratowymi zagłębieniami... To wtedy tak. |
![]() misiolino Opel Signum prawie f ... Miasto Soli Wieliczka | 2006-01-24 20:22:28
koła przenoszą na rozrząd taką siłę że może przeskoczyć pasek o parę ząbków albo się urwać. w drugą stronę to tak nie działa bo nie am takiej siły, to tak w skrócie a dokadniej to proponuję książkę poczytać ![]() ![]() |
![]() ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-01-24 20:25:47 No wiadomo ale jak jesteś 100km od domu o 3 w nocy i masz rozładowany aku to co ?? Mnie już raz tir zaciągał ![]() |
![]() Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-01-24 20:26:49
Dalej nie rozumiem ![]() książke czytałem i niedoczytałem sie, aby koła przenosiły jakakolwiek siłę na rozrząd ![]() Na wał poprzez przełozenia w skrzyni i sprzegło to tak, ale na rozrząd ![]() Prosze o dokładniejsze wyjasnienia. |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-01-24 20:29:59 Ja też mam i sie nie chwalę. A co do zapalania na pych, nigdy tego nie robiłem. No może kilka razy siłą rozpędu jak mi przygasł na gazie - jak był regulowany. |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-01-24 20:41:03 Też raz nie miałęm wyjścia. Konsekwencje wszelkie znam. Oprócz tego choćby jeszcze katalizator. Ale delikatnie i z łebkiem na karku siem udało ![]() ![]() |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-24 20:42:27 No ale tak zeby było jasne: Przecież pasek rozrządu nie przenosi żadnej innej siły podczas zapychania, czy zaciągania niż podczas kręcenia przez rozrusznik. Może się mylę, ale jedyna różnica jest taka, że podczas zapalania tradycyjną metodą w tym procesie nie bierze udziału skrzynia biegów. Zgadza się, że nie można wykonywać jakichś drastycznych numerów typu zaciąganie na 1-szym biegu, ale metoda jednoczesnego zapychania z załączeniem rozrusznika jest bardzo skuteczna i moim zdaniem bezpieczna. Zaraz kiedy silnik się odzywa odcinam skrzynię sprzęgłem i po kłopocie. A pasek rozrządu przenosi cały czas to samo obciążenie - opór wałka rozrządu (lub 2-ch w przypadku kolegów którzy mają 16V). Wyprowadźcie mnie z błędu jak się mylę. |
jerico Sympatyk FEFK Mondeo MK5 Wojkowice | 2006-01-24 21:03:16
Zgadzam się. Nie wiedzę różnicy w przeniesieniu napędu/siły z rozgrusznika a z kół (przez skrzynię biegów), na wałek(i) rozrządu. Jak w jednym i drugim przypadku pasek otwiera te same zawory, które "trzymają" z tą samą siłą. A co do opisów/rad/zakazów w instrukcji to też raczej podchodze z dystansem. No bo co niby mają napisać: "wysiadł Ci akumlator to odpal na pych", logiczne jest ze piszą "natychmiast wezwij pomoc i odstaw auto na serwis" !!! |