Zaciski od RS w MKVII 1.3 ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

mam (na razie pragnienie) zalozyc zaciski od RS w moim Escorcie 1.3 z ABSem. Zakladam ze aktualnie mam zaciski fabryczne i odpowiednie tarcze (240mm, wentylowane, grubosc 20mm). Jakie podchodza tarcze do RS? 260mm x 24mm? Czy ma znaczenie ze samochod ma ABS czy to jest wazne tylko jesli chodzi o klocki?

Np. znalazlem tu takie cudo:

http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,18827148,44657428174197,03,,pl-pln,167944,0.html

za 350 zl i szczerze mowiac nie mam pojecia czym sie roznia od

http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,18827148,44657428174197,03,,pl-pln,167937,0.html

oprocz ceny... Moze rozstaw srub mocujacych jest inny (moze byc?)? Moze to jakies inne "Brembo"??

No i pytanie najwazniejsze, czy to wszystko wlezie do 14 calowych felg? (Nie znam szerokosci felg, opony mam 185/60 - moze z tego da sie cos wywnioskowac).

Czy cos warto jeszcze ewentualnie zmieniac, regulowac w ukladzie hamulcowym, zeby wyciagnac pelne mozliwosci tych zaciskow?

Sorki za zasypanie pytaniami, ale calosc wychodzi dobre kilka stowek, wiec droga zabawa jak na moja kieszen, a nie chce potem sprzedawac wszystkiego hurtem na allegro.

Pozdrawiam i dzieki z gory za pomoc...

Kuba
  
 
Wejda Ci na 14" stalowe - bo alu 14" nie wejda.
Pasowac wszystko Ci bedzie - kazdy RS ma ABS.Hamulce beda lepsze,ale z drogiej strony czy przy 1,3 sa takowe potrzebne??
  
 
Powiedzmy ze mam hyzia na punkcie dobrego hamowania...

Ma ktos jakis pomysl czym te tarcze brembo sie roznia? Wyczytalem tu:

http://www.hamulce.net/Bremceny.htm

ze jest inna wysokosc calkowita w mondeo (47 mm) niz w RS (43,. moze to miec znaczenie...?


  
 
moim zdaniem dobre hamulce są przydatne niezależnie od mocy auta popieram więc chęć ich modernizacji, w swoim też zakładałem komplet od rs razem z tylną belką, tyle że miałem 1.6 mk6

seba nie opowiadaj bajek że alu nie wejdą, bo wszystko zależy jakie to będą alu.......
  
 
Cytat:
2006-01-24 23:05:39, micab pisze:
moim zdaniem dobre hamulce są przydatne niezależnie od mocy auta popieram więc chęć ich modernizacji, w swoim też zakładałem komplet od rs razem z tylną belką, tyle że miałem 1.6 mk6 seba nie opowiadaj bajek że alu nie wejdą, bo wszystko zależy jakie to będą alu.......



Chyba z puszki po piwie zrobione...
Jak przy stalowych mam z 2 mm (jak nie mniej) miejsca nad zaciskiem,a badz co badz stalowe sa ciensze niz alu.


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2006-01-24 23:22:09 ]
  
 
jak nie wiesz to się nie oddzywaj..........

wszystko zależy od wzoru felgi i ET.....

co z tego że masz 2mm luzu na stalakach ?? czego to dowodzi ??
  
 
Cytat:
2006-01-24 23:35:34, micab pisze:
jak nie wiesz to się nie oddzywaj.......... wszystko zależy od wzoru felgi i ET..... co z tego że masz 2mm luzu na stalakach ?? czego to dowodzi ??



A co ma do tego ET??
  
 
bardzo dużo ma.........bo im mniejsze ET tym większe prawdopodobieństwo że da sie założyć........jak ET będzie duże to będzie zacisk o ramiona ocierał......
  
 
Panowie nie kloccie sie tutaj, tylko wspomozcie wiedza. Peace.

BTW co to jest to ET?

Kuba
  
 
Cytat:
2006-01-24 23:44:55, micab pisze:
bardzo dużo ma.........bo im mniejsze ET tym większe prawdopodobieństwo że da sie założyć........jak ET będzie duże to będzie zacisk o ramiona ocierał......



Miales wsadzone 14" alusy majac hamowniki z RS??
  
 
owszem miałem.....

ET to tak całkowicie w skrócie mówiąc parametr który określa jak mocno felga będzie wystawać i mniejsze ET tym felga mocniej wystaje, im większe tym jest bardziej schowana w błotniku......
  
 
Znalazlem jakis post WilKa w ktorym pisze

Cytat:
Odsadzenie 3mm głębsze, trzeba dystans pod tarcze zakładać (zresztą NoSeK tak robił). Ale IMHO to i tak lepiej niż Focusową.



Rozumiem ze ten dystans sie zaklada pomiedzy sruby a tarcze i to powoduje, ze wlasciwa czesc hamujaca wpada tam gdzie ma wpadac pomiedzy klocki na zaciskach, czy tak?

Z tego wniosek bylby, ze o ile mi sie te 3 mm w felgach zmieszcza to nie powinno byc problemu. Ale ilosc miejsca to juz moge chyba tylko empirycznie sprawdzic...
  
 
Jak to zrobiles nie wiem - skoro mowisz,ale patrzac po tym jak mialem wsadzone 15"alu (majac zaciski juz z rs'a) i mam teraz zima 14" stalowe to nie wyobrazam sobie jak one moga sie tam zmiescic.Dla scislosci mowiac nad zaciskiem mialem cos innego na mysli niz ty (zaznaczylem to na fotce-tam sa zaciski zwykle i fel 15") stad zbedne bylo mi ET.

  
 
Cytat:
Rozumiem ze ten dystans sie zaklada pomiedzy sruby a tarcze



A raczej jedna srube, mocujaca tarcze do reszty piasty...
  
 
Cytat:
2006-01-25 00:28:45, kubaw pisze:
A raczej jedna srube, mocujaca tarcze do reszty piasty...


przy RSowych hamulcach nie zakładasz żadnego dystansu. Wilk mówił o dystansie jak się przekłada hamulce z mondeo V6.w Rsie nie ma takiego problemu
  
 
Ale jakbym mial zaciski RS, ale tarcze np. od mondeo (grubsze o 3,2 mm)?
  
 
Cytat:
2006-01-25 00:35:55, kubaw pisze:
Ale jakbym mial zaciski RS, ale tarcze np. od mondeo (grubsze o 3,2 mm)?


inne jest odsadzenie terczy od mondeo.. nie wiem czy to podejdzie.. a tak w ogóle to po co kombinować??? założ od Rsa i jest ok. nic nie trzeba rzeźbić.. wszystko pasuje..
  
 
Cytat:
2006-01-25 00:37:39, VinCe pisze:
inne jest odsadzenie terczy od mondeo.. nie wiem czy to podejdzie.. a tak w ogóle to po co kombinować??? założ od Rsa i jest ok. nic nie trzeba rzeźbić.. wszystko pasuje..


Jeden bol jest - do Mondeo kupisz ATE Powerdisk a do RSa nie...
  
 
To powiadacie Panowie, że wystarczy zaopatrzyć się w zaciski , tarcze i klocki od RS-a i włożyć je zamiast seryjnych, (np. w 1.6 16V).......będą pasowały otwory mocujące zaciski ?
I alusy R15 , 7", ET chyba 38- będą miały jeszcze luz koło zacisków ?

Słyszałem o takich kombinacjach ale może czas aby się nad tym pożądnie zastanowić....?
Duża różnica w hamowaniu w porównaniu ze sprawnym układem seryjnych hamulców 1.6 16V ?
  
 
W escortach z silnikiem 1,3 są zwykłe tarcze a od pojemności 1,6 montowane są tarcze wentylowane(chyba ).