| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
facet_ Omega B MV6 automat Katowice | 2006-01-25 19:42:00 w mojej mv6 w te mrozy 90 - 93 stopnie, a moze termostat nie pozwala na dluzszy obieg? |
profil-usunięty | 2006-01-26 14:04:40 Czy te dodatkowe pompki są tez montowane w prostszych wersjach silnikowych, np. 2.0 8V? Bo może i mnie też ten problem dotyczy? |
Arthuros Omega B 2.5V6 Warszawa | 2006-01-26 14:55:03 Jedna raczej napewno, ale głowy nie połozę, na podłóznicy pod zbiorniczkiem wyrównawczym |
fatboy MV6 Łódź | 2006-01-26 17:51:48
|
fatboy MV6 Łódź | 2006-01-26 17:59:09 Moze to być objaw zapowietrzenia układu ? Dzisiaj to samo ale nowe spostrzezenia ,mianowicie temperatura na 110st. w srodku zimno temp ustawiona na 24st. wiatrak chłodnicy chodzi pomki el tez w zbiorniczku przy wyzszych obrotach nie widac ruchu przelewajacej się wody. trzymam na 5000 obr przez chwile ok 10 sek i temperatura spada ponize 100st. i zaczyna leciec gorące powietrze z kratek obroty spowrotem na wolne i temp rośnie na 110 a z kratek zaczyna leciec coraz chłodniejsze powietrze ciekawe, co ?? no i gdzie tkwi problem ,ogladałem dzisiaj pompę wodna to taki potwór ze mógłby słuzyc za rozdrabniarkę do gałezi więc jest niezniszczalny poza tym płyn mi nie zamarzł ,jednak mam gdzies ubytek bo czasem widze plame i ubywa mi ok 1l na miesiąc. |
Twister31 Omega B Mrągowo | 2006-01-27 00:20:51 To sporo jak na 1 L, myślę że to zapowietrzenie, powietrze dostaje się tam gdzie jest nieszczelność. I masz rację że to jak sam doszedłeś do tego twierdząc że to zapowietrzenie gazując silnik, jak założyli mi gaz to przez 20 min mimo że temp była w okolicach 90 st wiało zimnem, jak gazowałem do 3-4 tys obr to wiało ciepłem, gazowniki w ten sposób odpowietrzali układ po kilku takich gazowaniach w końcu było ok |
fatboy MV6 Łódź | 2006-02-01 10:31:08 I wszystko jasne ! kilka przyczyn i takie zamieszanie .
Pojechałem niezwłocznie zamotować termostat. po rozebraniu kolektorów i zamontowaniu juz spowrotem termostatu i ponownym montazu czas na testy. grzeje autko temperaturka szybciutko na 95st , ale zczyna rosnąc i co się okazało uszczelka korka zbiorniczka była rozciągnieta i podwijała sia brak cisnienia płyn zaczął wyciekac ponieważ doszedła do wrzenia a temperatura pracy silnika moze być ponad 100st. Wyjąłem uszczelkę z korka całkowicie i dokręciłem, powiezchnie plasikowe okazały się wystarczająco szczelne temperatura nie przekracza 100 nawet przy duzym obciązeniu a jest to automat i chłodzi jeszcze olej ze skrzyni biegów.ma jeszcze niedziałająca pompkę cyrkulacyjną którą jadę naprawić lada moment myslę ze efekt będzie jeszcze lepszy i temperatura utrzyma się na stałym poziomie 95st. Ogrzewania nadal nie ma -podcisnienie jest w układzie tylko jakas elektronika przy klimatroniku niedziała, słayszałem o jakims oporniku ale jeszcze nie wiem co to za ustrojstwo . |
fatboy MV6 Łódź | 2006-02-01 10:42:32 ważne a zapomniałem, był zupełnie niedrozny przewód powrotu z ogrzewania kolektora ssącego -przepustnic. A brak termostatu to wazna sprawa termostat reguluje cyrkujacja płynu w całym obwodzie otwierając się zamyka inny obieg co w silniku V6 ma ogromne znaczenia bo to bardzo rozbudowany układ chłodzenia i wszystko musi działć włacznie z el.pompkami cyrkulacyjnymi zeby silnik był równomiernie chłodzony. Dla tego bez termostatu nie było ruchu w zbiorniczku płynu bo pompa tłoczyła płyn "gdzie chciała " |