MotoNews.pl
8 Wymiana żarówek w tablicy zegarów w Corolli 1998 (132800/18)
  

Wymiana żarówek w tablicy zegarów w Corolli 1998

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś wie jak zdemontować tablicę zegarów w Corolce 1,4 z 1998 roku (to chyba jest E11?)
Z kilku żarówek zostały pewnie dwie i nocą jeżdżę na słuch i "na czuja" a nie na instrumenty.
  
 
witaj!
Robiłem to w następujący sposób:
krótki śrubokręt krzyżowy odkręca 2-3 śruby mocujące taką czarną plastikową osone "szafy". Osłona jest w kształcie obudowy zegarów i idealnie pasuje do kokpitu. W zwiazku z tym jest tam b. mało miejsca na manewry nią zwłaszcza przy zakładaniu.
Kiedy będziesz miał zdjętą tą osłonę, to zobaczysz kilka ( nie pamiętam ile) srubek które utrzymują cały zespół wskażników.
Po ich odkręceniu całe urządzenie można wyciągnąc.
Ja nie odpinałem przewodów i musiałem manewrowac czyli okręcac całe urządzenie dookoła aby ustawic je sobie "tylem do przodu".
Teraz przydadzą sie szczypce lub kombinerki z dłuższymi i wąskimi szczękami. Tymi kombinerkami przekręca się o 90 stopni białe elementy w których zamocowane są żarówki. Można z nich wyciągnąc żarówki. montaż w odwrotnej kolejności ale UWAGA, przy manewrowaniu "szafą" wskazówki np obrotomierza latają prawie dookoła i moga się ustawic po odwrotnej stronie ogranicznika . Tutaj trochę będzie gimnastyki z wstawieniem osłony zegarów ( tej czarnej) bo jest b. mało miejsca nad kierownicą . Trzeba zapamiętac jak się ją wyjmowało.
BTW Zarówki z feuwert. Nie mam abs a żarówka była a w sygnalizatorze niezapiętych pasów nie było.
pzdr
marek
  
 
Czemu nie odpinales przewodow ?? Chyba nie ma tam poprowadzonej linki predkosciomierza ?. Jakbys odpial te pare wtyczek to zegary by wyszly spokojnie na wolnosc i nie bylo by problemu z wymiana zarowek.
  
 
Serdeczne dzięki za to co już wyczytałem.
Jak się ociepli zrobię to tak jak podpowiadacie.
Chociaż nie mam nic przeciwko następnym sugestiom.
Cześć
  
 
Potwierdzam, ze nic nie trzeba odpinac. Robilem to dokladnie miesiac temu.
Dwie srubki na zewnatrz podtrzymujace zewnetrzna obudowe.
Przeciagnac obudowe ponad kierownica.
Nastepnie

Dwie identyczne sruby filipsa podtrzymuja zegary od dolu.
I mamy zegary w rece. Delikatnie wyciagnac, przewrocic do gory "nogami" , szcypce i wyciagamy zaroweczki.
I tak samo uwaga na wskazowki. Przy wymianie zarowek i trzymani do gory "nogami" zegarow. Wskazowki lubia poleciec w droga strone i bedzie roczarowanie gdy skrecimy bedzie ladnie swiecic a pretkosc ZERO

Wiec uwaga na wskazowki zegarowe.
Narzedzia :
Szczypce
śrubokret "philips" (krzyzak)
nowe zarówki.


PS Pytanie:

Wymienilem wszystkie na nowe i nie zauwazylem kontroliki od swiatel drogowych , sa Dlugie (pomiedzy kierunkowskazami), ale czy Corollka ma wskaznik swiatel drogowych?
  
 
Jeśli to jest model E11 (taki jak mój)
to nie, nie ma kontrolki świateł mijania, jest tylko brzęczyk który hałasuje po otwarciu drzwi kierowcy (przy włączonych światłach)

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź w sprawie "zegarów".


Cytat:
Wymienilem wszystkie na nowe i nie zauwazylem kontroliki od swiatel drogowych , sa Dlugie (pomiedzy kierunkowskazami), ale czy Corollka ma wskaznik swiatel drogowych?



[ wiadomość edytowana przez: truckdriver dnia 2006-02-03 20:50:54 ]
  
 
Nie ma kontrolki do swiatel mijania, poprostu po wlaczeniu swiatel wlacza sie podswietlenie zegarow i kontrolki nie potrzeba
  
 
ja odpinalem predkosciomierz, linka w komorze silnika ma laczenie ktor jest zabezpieczone sprezynujacym drucikiem. po odpieciu wychodzi calutka decha i nie trzeba nic kombinowac ze szczypcami, srubokretem krzyzowym zaltwiasz cala sprawe