MotoNews.pl
  

[s] wał bis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
więcej tutaj :
wał korbowy bis/126p/cc700

[ wiadomość edytowana przez: Porthos dnia 2006-01-25 23:38:09 ]
  
 
ile bys za niego chciał
  
 
Cytat:
wał korbowy bis fiat 126 126p cc700

przeciez wal z cc nie pasuje do malucha
  
 
Cytat:
2006-01-26 00:09:34, dziqus pisze:
przeciez wal z cc nie pasuje do malucha



Nie jestem pewien w 100% ale już widziałem ogłoszenia wału bisa jako wał do cc700 i na odwrót.

  
 
To jest wał z cienizny siedemsetnej i jest on podobny ale NIE taki sam jak z BISa, a co pasowności tegoż do maurycego, na jakiejś stronie było opisane co i jak trzeba stuningować żeby pasował.
  
 
a nie czasem od bisa
  
 
ok, znalazłem opis na stronie i wiem czym się różni wał cc od 126p.

Co do walu który wystawiam : wał jeździł w silniku maluchowskim, więc na pewno pasuje - jeździl w silniku 650ccm

[ wiadomość edytowana przez: Porthos dnia 2006-01-26 09:45:38 ]
  
 
Cytat:
2006-01-26 09:27:13, Malkers pisze:
a nie czasem od bisa



Wiesz co, weź sobie do ręki wał z BISa i porównaj jak wyglądają przeciwciężary. Specjalnie się pofatygowałem do sąsiedniego pokoju, obejrzałem przeciwciężar wału z BISa i wiem na pewno że na aukcji jest wał z cc. Co bynajmniej nie znaczy że nie pasuje do 126, o czym zresztą Porthos napisał, zresztą chyba lepiej się nadaje niż wał z BISa bo na oko oceniając ma cięższy przeciwciężar.
  
 
Cytat:
2006-01-26 10:25:14, Krzemowy pisze:
Wiesz co, weź sobie do ręki wał z BISa i porównaj jak wyglądają przeciwciężary. Specjalnie się pofatygowałem do sąsiedniego pokoju, obejrzałem przeciwciężar wału z BISa i wiem na pewno że na aukcji jest wał z cc. Co bynajmniej nie znaczy że nie pasuje do 126, o czym zresztą Porthos napisał, zresztą chyba lepiej się nadaje niż wał z BISa bo na oko oceniając ma cięższy przeciwciężar.



Krzemciu, teraz to walnołeś jakąś herezje - akurat przeciwwaga __musi być__ tej samej masy - ona jest po to aby zbalansować ciężar tłoków/korb, a te czy w cc czy bisie mają bardzo podobną jeżeli nie identyczną wage...jeżeli przy tej samej masie tłoków dasz cięższa czy lżejszą przeciwwagę to całe wyważenie idzie się je###
  
 
Cytat:
2006-01-26 10:41:57, Porthos pisze:
Krzemciu, teraz to walnołeś jakąś herezje - akurat przeciwwaga __musi być__ tej samej masy - ona jest po to aby zbalansować ciężar tłoków/korb, a te czy w cc czy bisie mają bardzo podobną jeżeli nie identyczną wage...jeżeli przy tej samej masie tłoków dasz cięższa czy lżejszą przeciwwagę to całe wyważenie idzie się je###



A porównywałeś kiedyś koło zamachowe BISa i CC(że o kołach pasowych nawet nie wspomnę)? Tak w ogólności - nie masa jest ważna ale jej moment bezwładności. Kurs fizyki się kłania.
  
 
Cytat:
jeżeli przy tej samej masie tłoków dasz cięższa czy lżejszą przeciwwagę to całe wyważenie idzie się je###


Niby tak tylko panowie z fsm tego nie wiedzieli (albo olali) i zmieniając pojemność z 600 na 650 zostawili ten sam wał przy większych ( cięższych ) tłokach. Tak samo mógłbyś powiedzieć że odelżając korby psujesz wyważenie układu, a jak wiadomo robi się to i jest ok. W maluchu poprostu (z założenia ) przeciwwaga jest za lekka nawet w 600 więc założenie wału z cięższą poprawi tylko wyrównoważenie
Cytat:
Tak w ogólności - nie masa jest ważna ale jej moment bezwładności. Kurs fizyki się kłania.


Ważne jest i jedno i drugie.
  
 
to w koncu od czego to jest wał..
  
 
Cytat:
2006-01-26 12:19:00, Malkers pisze:
to w koncu od czego to jest wał..



jeździł w maluchowskim silniku, nie ma śladów obrabiania panewki od strony rorządu (co miałboy miejsce w przypadku wału od cc700)

o wale cc : dostosowanie wału od cc700 do 126p

i wał z cc na allegro :

wał cc - porównaj fotke z pierwzzego linku z fotką z aukcji - troche się różnią
  
 
Po małej rozmowie z Krzemowym doszliśmy do wniosku że były różne warianty wału korbowego cc700/bis - z różnymi przeciwwagami..a rozbieżności wynikają z tego że jak wiadomo fabryka robiła mixy z częściami jeszcze przed sieciami GSM
  
 
Nawiązując do linka o przeróbce wału z cc...
Cytat:
kolejną przeróbką jak i problemem jest główna śruba która mocuje koło pasowe do wału. W fiacie 126p śruba ta ma gwint M25x1,25 i nie pasuje do wału korbowego z CC700 ponieważ skok gwintu jest inny M25x1,5 ponadto śruba z Fiata 126p ma wywiercony otwór o średnicy 10mm który służy do doprowadzenia oleju do wału. Celem przeróbki jest zakupienie orginalnej śruby głównej z CC700 M25x1,5 mocującej koło pasowe, i rozwiercenie w niej centralnie otworu o średnicy 10mm



Jest małe ale... śruba ze 126 ma skok 1.5 mm Komuś coś chyba nie wyszło
  
 
Ja mialem wal z CC i moge co nieco powiedziec,niejezdzilem na nim osobiscie bo plany mocnej 650 sie niesprawdzily i poszedl na sprzedaz ale pasuje on do malca,tylko ja mialem tez kolo z CC(niejestem pewien) a sruba do tego walu byla nowa i niewiem od czego bo kupilem to w kaplecie. Koles o nicku GARII sprzedal mi to...z hogi oczywiscie
  
 
wiecie moze czy na wał z cc 700 beda pasowąły panewki od maluszka??/
  
 
Wiemy
  
 
a powiecie