Ogrzewanie nowa nagrzewnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

W marcu 2005r Oma przeslala grzac odpowiednio.

Wymienilem termostat na nowy. Brak poprawy. Ale zuwazylem ze jak puszcze wiatrak nagrzewnicy to przewod zasilajacy nagrzewnice gwaltownie ochladza się. Jak wylacze to znowu sie nagrzewa. Wywnioskowalem, ze nagrzewnica jest niedrozna.

W koncu 2 dni temu kupilem nowa nagrzewnice i ja wymienilem. Ogromnie sie zdziwilem kiedy stwierdzilem ze nie ma poprawy. Roznica jest tylko w tym ze przewod zasilajacy nagrzewnice jest goracy caly czas nawet jak pracuje wentylator.

Rozgrzalem silnik podczas jazdy do 90. Leci wtedy delikatnie cieple powietrze. Gdy postawilem ome na luzie i wlaczylem wiatrak na maxa to temp. silnika zmalala w ciagu 5 min w traki sposob ze wskazowka sie ledwo dzwigala i oczywiscie powietrze nawiewane do srodka stalo sie o wiele chlodniejsze.

Dokonalem inspekcji wiska - OK
Po wychlodzeniu silnika przewod zasilajacy chlodnice robi sie zimny czyli chyba termostat OK.

Co sie stalo z tym ogrzewaniem ?

RZ.



  
 
witam
mam podobna sprawe, jak wlacze ogrzewanie i nawiew na maxa to leci lekko cieple wrecz chlodne powietrze, jeszcze ni edoszlem co jest grane. pozdro
  
 
Może gdzieś łapie ci lewe powietrze? Zauważyłeś skoki temp na wskaźniku? Czasem gdzieś na chłodnicy, albo na złączkach jest mały przeciek.
 
 

Dodam jeszcze, że fura jest bez klimy!! Czyli ze srodka zawsze leci zimne. Zaworow przy nagrzewnicy zadnych nie znalazlem.
Dzis jeszcze wezme jeszcze jeden termostat z ver na szwecje co sie pozniej otwierają.


  
 
zanim kupisz nowy to sprawdź stary.
Zapal zimną brykę i czekaj do momentu aż przez chłodnicę popłynie ciepłe powietrze.
Zobacz na wskaźniku jaką masz temp i będziesz wiedział czy term. jest ok.
  
 
Wstawilem nowy termostat. tamten polroczny troszke za szybko otwieral sie lekko.

Teraz mam tak:

1. Jazda 10km po moiescie i wskazowka jest nad niebisekim polem i wąż zasilający chlodnice zimny czyli ok
2. Jak wlacze dmuchawe to na poczatku leci cieple ze 30sek potem coraz zimniejsz az do momentu kiedy wsazowka spadnie na koniec niebieskiego pola. Wtedy leci letnie.
3. Przewod zasilający nagrzewnice gorący powrotny nieco zimniejszy prawie nieodczuwalna roznica.

4. Przez otwory kolo pasazera leci nieco cieplejsze powietrze !!


Wniosek:

Nowy termopstat, Nowa nagrzewnica i dalej kaszana. Moze jak bym bym obrocil do wa-wy i nazad to czylirazezem 600km to bym przy -20 mial w bryce +18

Mam unikalną ver Omy na Afrykę.

ps.

Czy ktos wie po co jest ten silniczek elektryczny umocowany kolo zbiornika wyrownawczego. W ECP poisze Aditional Cooling Pump
(ver na Afryke i Australia)
ale po co skoro oma nigdy nie potrafi sie nagrzać. Moze to tak przerobic aby pompowala stale plyn do nagrzewnicy ?

RZ.




[ wiadomość edytowana przez: Jazzman dnia 2006-01-27 09:13:37 ]
  
 
miałem omege A a własciwie jeszcze mam tylko jezdzi u mnie w firmie i zawsze miała kłopoty zima z dogrzewaniem smieszny ale sprawdzony sposób to zasłonic kartonem połowe chłodnicy szybciej sie dogrzewa i ogrzewanie jej nie wychładza

2 sprawdz pompe wody jak sie zaciera łozysko to niema siły przepompowac całego obiegu i z tad tez moze sie brac niedogrzewanie wewnatrz (tez tak miałem a po wymianie pompy nie idzie usiedziec )

  
 
jakie są objawy zacierającej się pompy??
  
 
u mnie jest to samo - nowa pompa zawor zostal zredukowany jedynie co nagrzewnica nie jest nowa ale drozna napewno - jak widac nagminna usterka a ze auto duze to przy tych mrozach wychladza sie blyskawicznie wiec ogrzewanie musi miec jakas przyzwoita sprawnosc
  
 
Cześć wszystkim.
Mam problem, a mianowicie czy da się jakoś przedmuchać nagrzewnicę bez wyciągania jej. Sprawdzałem i jeden przewód jest gorący a drugi ledwo ciepły (dodam że podczas tych mrozów przestało grzać) próbowałem rozgrzałem bestię aż wentylator się zaczął załączać i nic lekko ciepło dmucha. Gazowałem prawie do zamknięcia prędkościomierza myśląc że może jakoś przedmucha ale nic.
Może macie jakieś metody?

Dzięki
pozdro
  
 
Mam ten sam problem. Mam ome 2000 16v i slabawo grzeje.
W poradach jest plukanie nagrzewnicy, ale tam jest opisana 2.5 v6 a tam jest chyba gdzie indziej pompa wody.

Czy w 2000 16v teaz trzeba wyciagac pompe, czy wystarczy wypiac gdzieś " węza " do nagrzewnicy bez rozbierania polowy auta >>> i ze szlaufa na niskim cisnieniu albo jakos inaczej to przeplukac ???
No i gdzie odpiac " wąz " wychodzacy z nagrzewnicy od drugiej strony >> przy chlodnicy ??


  
 
cholera, mam tak samo.
slabo grzeje.
pompa wody ok, termostat ok, ubytkow plynu nie ma, nie wiem jak nagrzewnica.
nie mam za bardzo ochoty wyciagac nagrzewnice (bo to trzeba cala polke rozebrac) wiec czekam do wiosny .
czy np. zapchany filtr kabiny moze miec na to wplyw ... ?
  
 
1. Nie trzeba wyciagać pompy potrzebny jest dostęp tylko do przewodów połączonych z nagrzewnicą. W jakimś poście bylo to dokładnie opisane jak nie w LOBie to szukajcie w OKP.
2. Jak macie wycieki to widać, to po stanie płynu w zbiorniku wyrównawczym. Powinien sie obniżać.
3. Czy macie gaz. Ważne jest w którym miejscu i w jaki sposób są podłączone przewody do parownika. Pomaga wstawienie zwężki na przewodzie łączącym układ chłodzenia z parownikiem. Parownik łączony jest zazwyczaj równolegle przed nagrzewnicą i płyn gorący może nie docierać do do nagrzewnicy.