MotoNews.pl
  

Zrób to sam Miedziana uszczelka do 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Zostałem poproszony o zamieszczenie opisu dotyczącego wykonania uszczelki miedzianej pod głowice do Fiata 126.

Jakiś czas temu (dokładnie rok) wpadłem na pomysł zrobienia takiej uszczelki. Pomysł wypalił. Uszczelka okazała sie bardzo porządanym przedmiotem przez wielu posiadaczy 126 .

Zaczeła sie sprzedaż i... znalazła sie konkurencja

Teraz już niesprzedaje takich uszczelek więc moge zdradzić jak to zrobić. Oto jak ja to robiłem:

Po pierwsze należałoby znaleźć sklep który jest w większości miast, zajmujacy sie asortymentem miedzianym do instalacji grzewczych itp. W takim sklepie (który w moim mieście nazywa się Świat miedzi) można kupić dwa rodzaje blachy miedzianej:
-gróbość 0,57
-gróbość 0,3... i troche
Blacha ta jest sprzedawana na metry z rolki (wymiary 60 pare cm i 36cm). Ja kupowałem w zależności od zapotrzebowamia po kilka kawałków 22cm na 36cm (jeden taki kawałek starcza na 3 uszczelki) w cenie po około 6/8zł za kawałek.

Jak juz mamy tą blache to bierzemy wiertarke i otwornicą robimy 2 otwory zgodnie z wzorem orginalnej uszczelki (mogą a nawet lepiej jak by były mniejsze od orginalnych o około 1,5mm). Po wycięciu otworów zakładamy na wiertarke listkową nasadke papieru ściernego (najlepiej o średnicy 80mm) i kilka razy polerujemy otwór uszczelki do usyskania idealnej średnicy .

Jak mamy zrobione dwa otwory główne wystarczy przyłożyć orginalną uszczelke i odrysowąć gwoździem kontur uszczelki oraz otwory na szpilki. Otwory można wywiercić odpowiedniej szerokości wiertłem i.... gotowe

Uszczelke można wykonać pod różne pojemności. Wystarczy przenieść odpowiednią srednice cylindra na uszczelke.

Mam nadziej że opisałem to w miare zrozumiale. jeżeli bedzie miał ktoś jakieś pytania prosze pisać, na pewno odpowiem.
  
 
ale ześ nowosci napisał
  
 
no jak dla mnie fajne info. wiec po co dymy robisz ???
ja juz dla siebie kupilem, ale nastepna to juz sobie bede sam robil.
dzieki Paluchto
 
 

jakie dymy?
tylko napisałem ze to zadna nowośc . to już sie do dymu kwalifikuje
  
 
jakos ja tak twoja wypowiedz odebralem. moze nie ze dymy, ale na zasadzie po ch to piszesz jak wszyscy to wiedza.
 
 
wszyscy wiedzą a dla ciebie fajne info. jak wszyscy wiedzą to po co ten post??
dobra koniec OT.

ktos ma jakies pytania??
  
 
Cytat:
2006-01-26 23:37:46, bizer_trikolor pisze:
wszyscy wiedzą a dla ciebie fajne info. jak wszyscy wiedzą to po co ten post?? dobra koniec OT. ktos ma jakies pytania??



A co Bizerku ? to ty jesteś "Wszyscy" ?

Dobry opis Paluchto - na pewno znajdzie się sporo osób którym się to przyda.

Proponuje modowi skasować niepotrzebne posty z tego tematu
  
 
comar napisał WSZYSCY.
to tak dla wyjasnienia. dobra panie mod, kasuj pan
  
 
Panowie. Może i wszyscy wiedzą ale ja napisałe to po prośbie kilku osób.
Z drugiej strony jak wszyscy by wiedzieli to nikt by nie kupował takiej uszczelki bo każdy mógłby zrobić sam.

Troche silników już zbudowałem więc jak pojawiają sie jakieś pytanie (nie tylko o uszczelce) to możecie pisać.

PS. To jest napisane dla osób które niewiedza jak sobie z tym poradzić.
  
 
no to ja sie zapytuje czy spoko to bedzie do seryjnej 900tki? [899ccm] czy plyn nie bedzie jakos negatywnie z nia reagowal...i w ogole..bo taka uszczelka kilka razy taniej wyjdzie niz konwencjonalna do 900
  
 
Moge napisac Ci tak: w fiacie 126 jest małym problemem zrobić uszczelke bo niema cieczy w układzie chłodzenia i koszt zmiany tłoki cylindry jest niewielki w porównaniu ze zmianą całego bloku w 900. W Twoim silniku uszczelka jest zaworem bezpieczeństa. Jeżeli ona szczeli to jesteś w stanie ocalić tłoki i cylindry. Jeżeli ona przetrzyma możesz zatrzeć motor.
Z drugiej stony zawsze można eksperymentować.
Niema problemu żebyś zrobił uszczelke do swojego silnika i jej wypróbował. Zycze powodzenia

Koszt zrobienia takiej uszczelki to około 10/15zł
  
 
Odkopuje bo dzis zacząłem jeździć i szukać... i załamka... w Nowej Hucie nie ma w żadnym sklepie w którym byłem miedzi... czy ktos wie gdzie szukać tego to raz a po drugie jaka w koncu jest optymalna grubość?? 0,3 czy 0,5 mm?
  
 
ul. Skwerowa koło ronda grunwaldzkiego zaraz przy ulicy Monte .
Jak dla mnie to grubość 0.3mm
  
 
Taką miedzianą uszczelke powinno się wyżarzyć przed montażem. Będzie lepiej się układac i przylegać.
  
 
A ja gdzieś czytałem że taka uszczelka musi być zachartowana?
  
 
hartować to mozna jedynie stal
rzeczywiscie można taką uszczelke wyrzażać w temperaturze około 200-300 stopni (można to zrobić za pomocą grilla i odkurzacza ) wygrzanie to powoduje że materiał mięknie a co za tym idzie łatwiej się "układa"
  
 
w warszawie na ulicy wieleńskiej jest sklepik z metalami olorowymi są dwa obok siebie kupiłem w jednym z nich kawałek 22cm na 75cm za 8.50zł o grubości 0.2 była też 0.15 mam taką w szju i bardzo polecam
  
 
Odkopuje temat bo mam pytanko a nie znalazłem w archiwum na nie odpowiedzi. Czy uszczelke miedzianą się dokręca na jeden raz przy składaniu silnika czy potem po przebiegu około 500km sie dokręca czy jak?? I jaki moment dokręcenia śrub głowicy?? Mowa o silniku 650 ccm w maluszku
  
 
Wartalo by ja dokrecic na pewno nie zaszkodzi.
Z jakim momentem ja dokracic nie wiem ale seryjna dokrecam ok 45-50Nm, miedziana napewno ciutke mocniej

[ wiadomość edytowana przez: zolo dnia 2006-02-26 21:11:06 ]