MotoNews.pl
  

Nafta do diesla.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słyszałem, że w duże mrozy dobrze jest wlać do diesla nafty co ma zapobiec zatykaniu filtra paliwa. Na forum wiele osób pisało o denaturacie i stąd pytanie co jest lepsze. Tą naftę leje się na pusty zbiornik ?
  
 
Denaturat leje sie do benzyny, a nie do ropy. A nafta byc moze pomaga, ale po co to sprawdzac skoro dodatki do diesla zapobiegajace wytracaniu sie parafiny(zatyka filtr) kosztuja 15-20zł i starczaja na 500l ropy. Dostepne na stacjach, w marketach, sklepach moto.
  
 
Cytat:
2006-01-26 22:56:37, xymoxjim pisze:
Słyszałem, że w duże mrozy dobrze jest wlać do diesla nafty co ma zapobiec zatykaniu filtra paliwa. Na forum wiele osób pisało o denaturacie i stąd pytanie co jest lepsze. Tą naftę leje się na pusty zbiornik ?

My na wschodzie przy tych mrozach dolewaliśmy benzynę do ropy ok.1.5-2l beny/40l ropy.Nie było problemów z zamarzaniem ropy.
  
 
no właśnie leje sie benzyny w proporcjach na 100 l ropy 10l benzy. Wciężarowych to działa.
  
 
a czy wystarczy benzyna zeby nie bylo problemow z ropa czy trzeba dodatki do tego?w czym pomaga benzyna a w czym dodatki do diesla?co jest odpowiedzialne za zablokowanie wydzielania sie parafiny a co za niezamarzanie ropy?
  
 
Cytat:
2006-01-29 16:16:29, kaktus1 pisze:
a czy wystarczy benzyna zeby nie bylo problemow z ropa czy trzeba dodatki do tego?w czym pomaga benzyna a w czym dodatki do diesla?co jest odpowiedzialne za zablokowanie wydzielania sie parafiny a co za niezamarzanie ropy?

Ja jezdziłem Lublinem z dodatkiem SKYDD i zamarzło przy -26st.C.Okazało się,że w filtrze paliwa było tyle lodu,że nie puszczało paliwa.Czyli wody nie wiąże.Teraz jezdziłem bez SKYDD-a,ale dolałem beny i nie miałem problemów przy -24st.C.Napewno duże znaczenie ma jakość paliwa.W moim Essim lałem dodatek i benzynę i zamarzało przy -25st.C.Tyle,że filtr mam do wymiany i ropa z Bałorusi Jedno,co napewno w zimie pomaga dieslom,to tankowanie pod korek-nie ścina się tak parafina na zimnych ściankach zbiornika.