MotoNews.pl
  

Klapki od nagrzewnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie wiem ze reguluje sie klapka nawiew na nogi lub na szybe -polonez caro z wlotem na maske ,druga klapaka zamyka doplyw powietrza z zewnatrz,a trzecia klapka no wlasnie zamyka tylko zaworek na przewodize do nagrzewnicy czy jeszcze cos ..bo mialem problem z ogrzewaniem z jednej lewej cieplo z prawej zimno. sciagnalem wiatrak i sprawdzilem czy gabki sa na miejscu byly tzn z prwej strony i lewej ..a mam pytanie bo z przodu i z tylu jest uzo miejsca pomiedzy nagrzewnica i obudowa ??wjakim celu (nie wiem jak to wyglada dokladnie nie mam ksiazki i rysunku, schematu)i wlasnie kiedys wpadla mi sciereczka do wlotu i zassalo ja nad nagdrzewnice i wlasnie ta przera wyleciala .. czy tamtedy ma leciec powietrze czy tez te owory maja byc zabudowane
  
 
Primo - warto sie podłaczyć pod istniejący wątek o nagrzewnicy. Ale Ci odpowiem. Klapki zasłaniają nagrzewnice lub zaslaniają otwory między nią a obudową - w zależności czy ma lecieć ciepłe czy zimne. Klapki są sprzężone z zaworkiem. Tyle.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a jak je wyregulowac??
  
 
Jeśli nie wiesz jak to jest zbudowane to lepiej wyjmij całąnagrzewnicę lub potrenuj na jakiejś innej - od 125p czy poldka. Sory, ale klapki w nagrzewnicy to nie ustawianie fotela.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Wiesz OLO nie koniecznie sie z Toba zgodze. Nie kazdy ma pod reka inna obudowe nagrzewnicy oraz wystarczajaco duzo czasu lub posiada odpowiednia literature. W moim przypadku: ani obudowy, ani czasu duzo ani wyczerujacej literatury ale uparlem sie ze sam i koniec . Zbieram sie do tego ale nie wiem czy uda mi sie.
Milo by bylo przeczytac np w WW, ze klapki reguluje sie tak i tak tzn trzeba zrobic to i to.

Tak na marginesie to klapki podobno da sie wyregulowac bez sciagania calej nagrzewnicy tylko wystarczy zdjac dol z wiatrakiem.
Tyle wiem ale co dalej??
Hmm moja koncepcja jest taka i dotyczy mojego przypadku.
Suwak (ten czerwony) z max moge przsunac tylko do polowy - jak kiedys napisalem w jednym z postow. Zakladam taka sutyacje. Jesli dobrze kombinuje to klapka zamyka sie juz w polowie suwaka wiec przesune suwak do polowy, odepne linke od niego, przesune suwak do konca i podepne linke . Moze byc? Jesli to oczywiscie przyczyna tego, ze na pasazera leci cieple a na mnie zime powietrze (dzis wlasnie wracalem z Wawy i milo nie bylo w samochodzie).

Prosze o wyprosowanie mnie bo jutro ide walczyc.
Aha czy moge psiknac do wiatraka, jak juz go wyjme, WD-40 czy musze uzyc czegos innego?
  
 
wymontuj sobie prawy fotel,można wtedy wygodnie położyć się na podłodze,co wydatnie przyczynia się do podniesienia komfortu pracy
  
 
Po rozebraniu konsoli srodkowej i jej wyjeciu ukaze nam sie dolna czesc nagrzewnicy, ktora mozemy zdjac zdejmujac blaszki zaznaczone jako 1 (ile ich jest? - 6?)

Potem zabrac sie nalezy za regulacje tych klapek i linek z czego jedna (linka) jest oznaczona nr 2 czyli ta co idzie do klapki na gorze widoczna? a druga??

Regulacja polega na .... (prosze o dokonczenie)



[ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2006-01-29 19:15:06 ]
  
 
Regulacja polega na skupieniu swej uwagi na lince oznaczonej nr 3. Dochodzi ona do zaworu nagrzewnicy. Zamyka go ona i otwiera, unosząc i opuszczając jednocześnie klapki nad nagrzewnicą, poprzez dźwigienkę widoczną na zdjęciu na przedłużeniu linki 3. Klapki te znajdują się pod klapa sterowaną linką oznaczoną nr 2. Są to 2 klapki, które albo zakrywają nagrzewnicę od góry wymuszając przepływ powietrza obok niej albo ją odsłaniają dzięki czemu powietrze płynie przez nagrzewnicę i sie ogrzewa; trzeba to zsynchronizować z zaworem nagrzewnicy. Skoki linek na ogół są za małe aby uzyskać pełne otwarcie i pełne zamkniecie. Zatem ja u siebie ustawiłem dokładne rozchylenie klapek przy otwartym zaworze, to na ile się zamykają mnie nie interesuje bo i tak zamkniety zawór = zimne powietrze.
Niemniej uważam, że dokonywania tej regulacji TRZEBA robić przy zdjętej całkowicie obudowie nagrzewnicy jak widac na tym zdjęciu. Wtedy wszystko widac jak na dłoni. Jak doszliśmy do momentu, że możemy zdjąc dół nagrzewnicy, to do zdjęcia reszty zostało odkręcić jeszcze kilka nakretek i odpiąć węże w silniku, spuszczając kilka naparstków Borygo. Robiłem to nawet pod blokiem i nie trwało to dłużej niż 2 godziny. Złożenie porządne obudowy i dopięcie tych spinek gdy góra jest w samochodzie to zajęcie dla prestidigitatorów. Szybciej jest rozebrac to w całości i złożyć. Doświadczenia moje dotyczą 125p, w poldku są pewne różnice.


[ wiadomość edytowana przez: dr_przemek dnia 2006-01-29 23:04:50 ]
  
 
chodzi mi o te klapki sterowane linka nr 3...w jakiej one musza byc pozycji to znaczy te preciki w ksztalcie litery L to ktorych idzie regulacja aby klapki byly maxymlnie otwarte?? a masz moze esp zdjecie nagrzewnicy po otwrciu klapki od gory lub dolu(bez rdzenia metalowego) i zblizenie otwierania klapek linka 3 i zaworka nagrzewnicy??
  
 
Niestety nie mam. Zdjecia wzialem z allegro (do celow edukacyjnych ). Mam jeszcze jedno zdjecie (fotka ponizej). Tam wyraznie widac ze gorna linka czyli ta niebieska otwiera ta gorna klapke. Natomiast dolna (czerwona) obsluguje zawor i klapki wewnatrz.
dr_przemek napisal: "ja u siebie ustawiłem dokładne rozchylenie klapek przy otwartym zaworze, to na ile się zamykają mnie nie interesuje bo i tak zamkniety zawór = zimne powietrze."

Wynika z tego, ze suwaki musza byc na mxa zeby sie zabrac za regulacje klapek .

Tak mi sie wydaje a co na to reszta?
  
 
Witam! Ja mam pytanie czy da sie wyciagnąc całe to ustrojstwo po odkreceniu tych 4 srub czy trza wyciagac pierw dolna czesc a potem górna??POZDRAWIAM
  
 
Nie wiem czy bedzie na tyle miejsca zeby ja cala wyszarpac. Ale jak Ci sie uda to daj znac .
BTW gdzie sa te przewody, ktore trzeba przy silniku odlaczyc?
  
 
czy rdzen grzewnczy wnagrzewnicy w polonezie caro jest tylko wcisniety czy jakos zamontowany..i po drugie czy nagrzewnica z lady zamontowana w polonezie jest tylko wcisnieta i czy da sie ja zalozyc bez wyciagania calej nagrzewnicy??