Zmiana żarówek na skuteczniejsze w Ponym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie jestem zbytnio zadowolony z moich żarówek w reflektorach w Ponym. Sprawdziałem i są to H4 Osram (przepraszam za wyrażenie ) Rozważam zmianę na Philipsa Vision Plus 50% które są ponoć bezpieczne nawet do plastikowych reflektorów, UV itd. Mam parę pytań
1) Czy ktoś może takich zarówek używa? Jakie wrażenia
2) Czy dają one znaczącą poprawę?
3) Czy można takie założyć do kucyka bez obawy o mandaty?
  
 
ja używałem Philipsa +30% z 3 lata temu ale szybko wróciłem do zwykłych bo prawie co miesiąc mi któraś się spalała ostatnio słysząłem parę niepochlebnych opini na temat tego typu żarówek
  
 
Mam trochę inne doświadczenia od Speed'a
Ja od 6 lat używam żarówek produkowanych w Niemczech OSRAM SILVERSTAR 64193SVS 60/55 W (+ 50% światła) cena sprzed roku ok. 53 zł za komplet - 2 szt. Ponieważ trochę zepsuł mi się wzrok i w nocy jazda staje się uciążliwa, musiałem sobie poszukać jaśniejszych żarówek, najpierw używałem +30%. Przeważnie jedna z nich przepala się po ok. 1 roku i wówczas wymieniam obie, a starą sprawną chowam do bagażnika na "nieprzewidziane wydarzenia" (wymiana przepalonej żarówki w obecności zatrzymującego patrolu Policji, pozwala ustrzec się od mandatu, a wszystkie zamontowane żarówki na pojeździe powinny być sprawne )
Te żarówki nie powodują większego poboru prądu, a więc niebezpieczeństwa przegrzania izolacji kabli, wypalenia kostki lub elementów plastikowego reflektora.
Przestrzegam przed używaniem żarówek o zwiększonej mocy 100/90W, które wywołują m.in. wyżej opisane uszkodzenia.
Złe oświetlenie może być spowodowane przede wszystkim kiepskim stanem reflektorów, które najpierw należałoby przywrócić do idealnego stanu czystości i szczelności.
Z powodu dużego wydzielania się ciepła, jeżeli reflektor jest nieszczelny i dostaje się do niego wilgoć (paruje) - trzeba niestety zacząć od wymiany lub uszczelnienia relfektora, bo przepalanie żarówek będzie bardzo częste.
Nie wspominam o właściwym ustawieniu reflektorów, co jest raczej trudne do wykonania w warunkach terenowych.
Na ostatnim komplecie żarówek jeździłem prawie półtora roku - do czasu niezawinionego przeze mnie stłuczenia reflektora, ale trzeba się liczyć z kosztami wymiany kompletu żarówek raz w roku
  
 
Ja używam od roku Philips Vision Plus 50% i jestem bardzo zadowolony. Parę razy myslałem już, że żarówki są na wykończeniu ba słabo świcą, ale przeważnie wystarczyło umyś reflektory
  
 
Schwester a jakąś różnicę widać w oświetleniu drogi? Zastanawiam się też jak wygląda sprawa przepisów? W sumie to są też halogeny, światło jest białe, moc 55/60W więc raczej wszystko ok.
  
 
Witam, ja używam w moim poniaczu żarówek Philips Blue Vision (od jakiegoś roku), jestem bardzo zadowolony, oświetlenie drogi o niebo lepsze od tego przy zwykłych żarówkach (jak się włączy długie to asfalt sie topi hehe), światło jest bardzo białe, sam relfektor jest lekko zabarwiony na niebiesko. Naprawde polecam, różnica - oczywiście na korzyść - gwarantowana.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-01-30 10:39:49, skuzz pisze:
Witam, ja używam w moim poniaczu żarówek Philips Blue Vision (od jakiegoś roku), jestem bardzo zadowolony, oświetlenie drogi o niebo lepsze od tego przy zwykłych żarówkach (jak się włączy długie to asfalt sie topi hehe), światło jest bardzo białe, sam relfektor jest lekko zabarwiony na niebiesko. Naprawde polecam, różnica - oczywiście na korzyść - gwarantowana. Pozdrawiam.


A jak z atestem przepisami i używaniem tych żarówek w Polsce?
  
 
witam Kolegów.


Mogę dodać kilka słów o żarówkach. W accencie dałem Philipsa Vision+50 na postojowe,, kierunki i stopu. Ponieważ sam nie wiedzialem jaki jest sens zmiany to robilem test. zmienialem jedną strone auta i porównywalem. różnica jest ogromna. nie tylko chodzi o estetyke (naprawde białe i mocne światło).
Zachęcony efektami kupiłem na allegro (wiem, sa drogie, ale odbiło mi na punkcie mego autka) h4 Philipsa gt 150 (czyli takie jak vision+50, tylko chyba jeszcze troszkę mocniejsze). zrobilem testy (mam gdzieś zdjęcia z porównaniem światła na zwykłych firmowych osram i na tych philipsa) i różnica jest potężna. pomijam barwę światła. zasięg światła, równomierność oświetlenia, itd. zresztą różnice widac było od razu jak wyjechałem w nocy na miasto. co ciekawe gdy zatrzymałem sie na światlach na skrzyzowaniu to zauważyłem ze pasy na jezdni lekko świecą. nie bylo tego u aut które stały obok. nie bylo też tego u mnie wcześniej. zaznaczam ze zarówno na starych jak i tych zarówkach bylem na ustawianiu swiatel i nie świecę sobie pod nogi (światła ustawiam pod obciążenie auta). nieco zazdrościłem Ojcu świateł w Palio W. (ma chyba h7). teraz jazda o zmroku/nocą to duża przyjemnosc.
dodam, ze kumpel kupil kiedys h4 vison+50 i byl zadowolony (w sumie pod tym wływem ja kupilem te gt150). wiele osób boi się o trwałość tego typu żarówek. ja mam krótko bo niecaly rok ale myśle ze jesli spali mi sie to następne tez beda gt150 albo moze vision+50.
pozdrawiam.
jesli ktoś byłby zainteresowany zdjęciami to nie ma sprawy,wystarczy zapytac.
pozdrawiam
  
 
Pozwolę sobie ponowić pytanie - jak się do tego przepisy maja i czy nasza władza w osobie drogówki nie ma nic przeciwko takim dajmy na to Philips Vision Plus 50%? lub gdzie tego można się ewentualnie dowiedzieć.




[ wiadomość edytowana przez: Wampun dnia 2006-01-30 14:50:22 ]
  
 
hej
Zarówki philips+ (wszystkie rodzaje, od chyba 20 czy 30 w gore, gt150, bluevision i inne philipsa) maja certyfikat dopuszczenia. to są normalne żarówki z homologacją. to że ich budowa jest udoskonalona (żarnik,skład gazu) i dają lepsze światło i lepiej skierowane nie powoduje problemu z przepisami. spokojnie można je stosować. a co do oznaczeń to z tego co wiem wystarczy żeby miały oznaczenie E na skorupie i już są dopuszczone do użytku.
w każdym razie spokojnie możesz kupować serie philipsa vision+, itd.
gdybyś założył mocniejsze żarówki mocą niż przewidziano w aucie to co innego. natomiast te philipsy mają standardową moc przy lepszym świetle. dodam że naturalnie dotyczy to wszystkich żarówek philipsa (bo o nie pytasz), od postojówek, stopu po H.... czyli głowne.
czesc
  
 
witam
bardzo polecam założenie Philips Vision Plus. kiedys kupiłem na allegro jakieś zarówki które dawały ładne niebieskie światło. no swiatło było na parwde ładne ale jak ktoś patrzył na to z zewnątrz auta. a ja jak jechałem w nocy to nie widziałem nic!!-myślałem ze "skośnoocy" zrobili jakies ch.. lampy. Ale założyłem Philipsy 100/90 i jest rewelacja . nawet nie musze tak często włączać świateł długich. na prawde polecam!! a "koreańców" przepraszam- zrobili dobre lampy i całe auto.
  
 
Dzięki za odpowiedzi. Zakupię prawdopodobnie Philipsa Vision Plus 50%.
  
 
tak jak pisałem na poczatku ja swoje kupowałem jak wchodziły na rynke i byc może dlatego tak szybko sie przepalały, ze poprostu były to dolegliwosci wieku dziecięcego

przeczytałem Wasze wypowiedzi i chyba się skusze znowu na te Philipsy
  
 
Jeżeli chodzi o wytrzymałość Philipsów - różnie z tym bywa. Ostatnio używałem AllWeather i mimo jazdy dzień i noc na światłach oraz nieszczelnego jednego z reflektorów wytrzymały ponad 3,5 roku. Żaróweczki były już trochę za słabe, jak na mój wzrok, natomiast świetnie sprawowały się przy złej pogodzie. Ponieważ ostatnio były już praktycznie nie do zdobycia, postanowiłem zafundować Accencikowi coś nowego. Wybór padł na NightGuide. Mają dosyć ciekawą konstrukcję - na wprost dają silne białe światło porównywalne z +30/+50, pobocze oświetlają jeszcze zimniejszym światłem - wpada prawie w fiolet, a co najfajniejsze, lewa strona doświetlona jest cieplejszym, bardziej żółtym światłem - nie powodują oślepiania nadjeżdżających z przeciwka. Początkowo trudno mi było się przyzwyczaić do takiej "tęczy", ale teraz nie wymienił bym ich na żadne inne - za swoją cenę (60PLN komplet) są na prawdę rewelacyjne. Efekt troszeczke zimniejszej bieli poprawiłem dorzucając postojówki BlueVision. Aha, oczywiście wszystkie posiadają homologację.

P.S. Dla chcących zagłębić się w temat żarówek polecam stronkę:
http://www.vtuning.com/zarowki.html


Pozdrawiam

Zyzio


[ wiadomość edytowana przez: zyziowaty dnia 2006-01-30 21:53:09 ]
  
 
Mialem juz w Poniaku Osram udajace xenony (nie polecam - drogie i swiatla duzo wiecej nie daja) i wypalilo je po roku, potem kupilem tez osramy ale jakies chyba plus 30% i tez jakos po roku wymiana tym razem na Philipsy plus 50% i pala do dzis ale nie wiem ile to juz czasu minelo ale na bank wiecej jak rok
W jednym z Auto Światow (niedawno) byl test zarowek H4....moze nawet maja to na stronie

I jeszcze jedno...polecam wyplukanie przednich i tylnych kloszy lamp (jak sie komus nudzi). do tego wystarczy zdemontowac klosz, wyplukac go ciepla woda zjakims detergentem i zalozycz spowrotem - sporo to daje szczegolnie w starszych autkach
  
 
Cytat:
2006-01-30 18:21:38, czerwony_pony pisze:
witam bardzo polecam założenie Philips Vision Plus. [...] Ale założyłem Philipsy 100/90 i jest rewelacja . nawet nie musze tak często włączać świateł długich. na prawde polecam!! a "koreańców" przepraszam- zrobili dobre lampy i całe auto.



Tym "rewelacyjnym" poleceniem niewłaściwie dobranej mocy żarówek do instalacji naszych Hultai'ów możesz przyczynić się do:
i tu zacytuję fragment opisu, wydaje się profesjonalnej, strony znalezionej przez zyziowatego w dziale "Tuning żarówek":
cyt.:
"80/70W; 100/55W; 100/90W; 110/85W; 130/100W.
Przeznaczone są do samochodów wyścigowych. Ze względu na znacznie większy strumień świetlny nie są dopuszczone do stosowania na drogach publicznych. Znacznie zwiększona moc żarówek powoduje wydzielanie się w nich dużych ilości ciepła oraz przepływ dużych prądów w instalacji elektrycznej samochodu, co w przypadku założenia takich żarówek do standardowych reflektorów "zwykłych" samochodów osobowych może spowodować pęknięcie szyby reflektora, żółknięcie i spływanie odbłyśników, uszkodzenie instalacji elektrycznej na skutek przeciążenia, niedostateczne ładowanie akumulatora. Ponadto w przypadku zatrzymania takiego pojazdu przez policję kierowcy grozi mandat i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Jak wynika z postów na forum Autokącika , oświetlenie drogi żarówkami 100/90 W wcale nie jest wyraźnie lepsze niż homologowanymi żarówkami typu +50%".
Pisałem też o tych żarówkach we wcześniejszym poście w tym wątku.

  
 
Niedawno przepaliła mi się oryginalna żarówka w Getzie. Okazało się, że w Korei wkładają Philipsy. Włożyłem zapas i zabrałem się do studiowania "żarówkologii" Wachałem się pomiędzy NightGuide a BlueVision. Wybrałem te drugie, ze względu na opinie, że światło może nie jest tak jasne jak w przypadku VisionPlus, ale zdecydowanie mniej męczy wzrok (ważne w trasie) i wyraźniej w nim widać, ze względu na barwę. O NightGuide nie znalazłem za dużo opini, więc nie ryzykowałem. Okres używania lepszych żarówek to około roku. Nie zdecydowałem się na Osram CoolBlue, ze względu na opinie o kiepskiej ich żywotności, znacznie mniejszej niż Philipsa BlueVision.

Jestem przeciwnikiem wszelakich "dopalonych" żarówek. Nie cierpię jak ktoś jedzie i oślepia . Mam ochotę zepchnąć takiego na drzewo lub do rowu

Zamówione przeze mnie żarówki jeszcze nie doszły, więc nie mogłem przetestować.
  
 
ja uzywalem w Fiacie SC Osram Silverstar+50%.
Rzeczywiscie duzo lepiej świeciły, ale trwałość to tragedia - wymiana co najmniej raz w roku. Po jakims czasie padly mi dwie jedna po drugiej, tak ze nie zdazylem kupić nowej i wymienilem na zwykle OSRAM i śżwiecą OK od 3 lat)

Wydaje mi sie, ze konstrukcja tych +30, +50 jest taka, ze mają mniejszą trwałość i tyle. Nie chce mi sie wierzyc, że komus swieci taka żarówka 3,5 roku.

Jak Ci nie przeszkadza częsta wymiana + cena to zmianiaj WARTO.

JerzyR

PS. W nowym Accencie montowane sa OSRAM H4 zwykłe (u mnie)