Wydech - co mam począc by było dobrze i tanio??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak więc mój essi popiarduje !!
Tłumik środkowy w lekkiej rozsypce, końcowy się delikatnie rozpoławia a ja potrzebuję porady co wstawić.
Chciałbym wymienić wszystko, na coś co by pozwoliło silnikowi na lżejszy oddech, żeby dźwięk był ładny ale i nie przesdnie głośny, (buczenie i ból uszu odpada), no i za sensowne pieniądze.

Pomóżcie !!

P.S. wyszukiwarkę skatowałem i co jest na forum przeczytałem, teraz potrzebuję waszych opini w jednym miejscu.
  
 
Środkowy kupiłem normal aluminiowany. Koniec mi się również sypi i myślałem o jakiejś nierdzewce, ale podobno są głośne i niezbyt znoszą spaliny od LPG (???) tak mnie poinformowano. To co jest dostępne za rozsądne pieniądze wymaga lekkich kombinacji, natomiast są kominy dedykowane do Escorta (z nierdzewki), ale zapomnij o rozsądnych pieniądzach. Chyba że kasa rzędu > 450 PLN za końcowy komin jest dla ciebie do przyjęcia.
  
 
Potrzebuję konkretnych propozycji całego układu.
Z rurkami nie będzie problemu bo tatko ma smykałę i możliwość.

Najważniejsze to niegłośny ale sportowy dźwięk no i mógłby polepszyć wkręcanie na obroty.

Pomóżcie coś spasować!! Pomysły poprosze i z góry dziękuje.
  
 
Zaloz standardowy wydech i doloz mu stozek.
Moj na takim zestawie buczy sportowo (no nie tak do konca ale jest niezle ) i zbiera sie troche lepiej


[ wiadomość edytowana przez: Vincent1983 dnia 2006-01-29 23:32:01 ]
  
 
ja w Opolu zrobłęm cały wydech [srodkowy + koncowy] z nierdzewki w zakładzie co sie specjalizuje w tłumikach zapłaciłem 280 zinów za cały wydech łączniie z montarzem i jak sie okazuje działa bez zarzutu 2gi rok! wiec proponuje ci poprostu seryjny tłumiik z niierdzewki bo tak czy siak szlak go trafi a na sportowy wydech trzeba ok 1000pln bo od tanich kombiinacjii zamiaist przyrostu mocy jeszcze ją straciisz pozatym tzreba by szlfować kolektor wydeechowy[1500pln] i puscic przelotowa rurke o sredniicy ok 2,5 cala bez kata ze strumienicą [prawdziiiwą nie te z allegro] na wyjsciiu zakonczcone tłumikiem koncowym w pełni przelotowym aha strumienica amus byc tez na dolocie. Dobrym wydechem można sobie dodać jakaies max 8hp [znam sie na tym troche!] POZDRO ps taki wydech jest dobry na bryczke z LPG.


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2006-01-30 00:30:07 ]
  
 
Cytat:
2006-01-29 23:31:27, Vincent1983 pisze:
Zaloz standardowy wydech i doloz mu stozek. Moj na takim zestawie buczy sportowo (no nie tak do konca ale jest niezle ) i zbiera sie troche lepiej [ wiadomość edytowana przez: Vincent1983 dnia 2006-01-29 23:32:01 ]


Z tego co się orientuję to każda modyfikacja układu dolotowego wymaga modyfikacji układu wydechowego i odwrotnie. Inaczej cała robota traci sens. Poza tym co koledze wiśnia003 po stożku jak mu tłumik popierduje? Uważam podobnie jak kolega LobsterMan - seryjny tłumik i po kłopocie. Tylko dobrze by było gdyby był wykonany z dobrego materiału i przez renomowanego producenta jak np. Remus





[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2006-01-30 13:50:53 ]
  
 
wow wow ludzie concretnie ceny prosze bo sprzet wyglada niezle, ile kosztuje komplit od essiego? dodam ze ja mam prawie wszystko pordzewiale.

  
 
Cytat:
2006-01-30 23:00:24, art13 pisze:
wow wow ludzie concretnie ceny prosze bo sprzet wyglada niezle, ile kosztuje komplit od essiego? dodam ze ja mam prawie wszystko pordzewiale.



A tak konkretnie to jak dla ciebie art13 (i innych tesch) 440 Euro za środek i koniec Remusa for Ford Escort 1,4i
I końcowy jest dostępny z dwoma rodzajami końcówek taką jak na foto i bardziej w kwadracie.
A co jesteś zainteresowany? Ja mam końcowy jak durszlak.
  
 
a moze warto zastanowic sie nad produktami BOSAL..
  
 
wow wow wow za drogo

taniej i normalniej prosze, za taka kase to mam polowe nowego esiego

a powaznie to ile kosztuje lepszy wydech taki nienajtanszy ale normalny odpowiednik oryginalu, ja widzialem aluminiowane za ok 220 zl w komplecie ale moze sa jakies lepsze i niewiele drozsze, moze ktos rzuci producentem, marką?



  
 
Cytat:
2006-01-30 23:14:56, retrospect pisze:
a moze warto zastanowic sie nad produktami BOSAL..


bosal jest do dupy... miałem, oryginał prosto z hurtowni bosala, pochodził niecałe pół roku i kicha. Nie wiem jak tam to VTM czy jakoś... A może on po prostu do LPG nie jest przystosowany?? W każdym razie więcej nie kupię
  
 
No właśnie jak to jest z tym LPG? Faktycznie spaliny są bardziej toksyczne dla tłumika jak od Pb? Chciałem nabyć końcowy tłumik z nierdzewki taki uniwersalny i gość w sklepie zapytał mnie wprost czy mam LPG. Jak powiedziałem że mam to normalnie nie chciał mi sprzedać tego komina. Powiedział, że mam sobie dać spokój bo starczy mi na pół roku. Strasznie się spieniłem bo pewnie do końca zimy nie dociągnę z tym co mam i spadnie mi na drogę jak akurat nie będe miał kasy na nowy.
Środkowy kupiłem aluminiowy w zeszłym roku bo w starym oberwał mi się wkład. Zły byłem bo z wierzchu wyglądał jeszcze OK tylko hałasować zaczął.
  
 
Rzeczywiście spaliny LPG są gorsze dla wydechy. Mają wyższą temperaturę, co jest szkodliwe, ale przede wszystkim zawierają dużo więcej siarki, która powoduje przyspieszoną korozję.
Z tego jednak co mi wiadomo, to wydech z nierdzewki nie poddaje się tak łatwo. Słyszałem,że jest na lata, nawet przy LPG. Ale może się mylę... Natomiast wszyscy tłumikarze odradzają zwykłą chamską blachę aluminiowaną czy jakoś inaczej zabezpieczaną, tzn. takie zwykłe tłumiki. Podobno wytrzymują max 2 lata, a często już przed upływem roku siadają. Pamiętajcie, że jeśli samochód jest zasilany LPG, nie ma gwarancji na taki tłumik.

Co do modyfikacji układu wydechowego, to zgadzam się z przedmówcami - musi być kompleksowa i dedykowana pod konkretny model. W przeciwnym razie może tylko pogorszyć osiągi.
  
 
Ja u siebie mam środkowy asmeta i końcowy dedykowany ulter i jestem jak narazie zadowolony. Tłumik nie hałasuje zbytnio a jak się wkręca na obroty to w pewnym momencie wydaje taki dźwięk, że palce lizać . Tylko taki wydech kosztował mnie z 600 pln. Trochę drogo ale musiałem szybko wszystko wymienić bo stary odpadł mi jak szusowałem Łazienkowską . A co do LPG vs. zużycie wydechu to trochę mnie zmartwiliście
  
 
Jak chcecie dobry tłumik do LPG to musi być zrobiony z blachy kwasoodpornej takiej jak robią wkłady do kominów do centarlnego ogrzewania albo luźnostojące kominy takie błyszczące pewnie niejeden z was widział takie. Tylko taka blacha daje gwarancję że tłumik tak łatwo się nie podda
  
 
Cytat:
2006-01-31 12:44:08, misiolino pisze:
Jak chcecie dobry tłumik do LPG to musi być zrobiony z blachy kwasoodpornej ...



Dobra dobra ale moze w koncu ktos konkretnie powie jaką marke by polecał bo np uzywa lub ma, lub jakiego producenta, moze sa jakies na alllegro porzadne, albo z jakis katalogów, lub moze ktos zna jakas strone producenta lub importera -concrety panowie concrety

  
 
Cytat:
2006-01-31 22:54:16, art13 pisze:
Dobra dobra ale moze w koncu ktos konkretnie powie jaką marke by polecał bo np uzywa lub ma, lub jakiego producenta, moze sa jakies na alllegro porzadne, albo z jakis katalogów, lub moze ktos zna jakas strone producenta lub importera -concrety panowie concrety


Sebring. wystarczający konkret??
  
 
Cytat:
2006-01-31 23:06:00, VinCe pisze:
Sebring. wystarczający konkret??



ten Chrysler??
  
 
Czy ten sebring to cos dobrego? czy są może tłumiki motorcrafta?

Czy ktoś wie jakie są oryginalne tłumiki do forda?

... jesli wie to niech powie



Reszta pewnie też by się chetnie dowiedziała
  
 
sebring do najtańszych nienalezy ale za jakość się płaci ja bym wolał już zrobić na zamówienie np w MG motrosport