Dokumenty przy swap-ie silnika??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Jak w pytaniu, jakie potrzebuje dokumenty przy zmianie silnika. Obilo mi sie o uszy, ze od 1listopada silnik jest traktowany jako czesc zamienna i juz sie go nie wbija do dowodu - ale czy to prawda.

Co jest potrzebne przy wymianie silnika na taki sam jak fabryczny, a co gdy chcemy wsadzic wiekszy motorek???

Np.
- wsadzam taki sam silnik jak posiadam 1.5 tylko z innymi numerami
- wsadzam mocniejszy silnik 1.8

Prosiłbym o jakiś namiar gdzie to mogę znaleźć.
  
 
Cytat:
2006-01-31 10:47:18, ZieMa pisze:
Jak w pytaniu, jakie potrzebuje dokumenty przy zmianie silnika. Obilo mi sie o uszy, ze od 1listopada silnik jest traktowany jako czesc zamienna i juz sie go nie wbija do dowodu - ale czy to prawda. Co jest potrzebne przy wymianie silnika na taki sam jak fabryczny, a co gdy chcemy wsadzic wiekszy motorek??? Np. - wsadzam taki sam silnik jak posiadam 1.5 tylko z innymi numerami - wsadzam mocniejszy silnik 1.8 Prosiłbym o jakiś namiar gdzie to mogę znaleźć.


Zadzwoń do Urzędu Komunikacji.
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-01-31 11:19:35, pyrekcb pisze:
Zadzwoń do Urzędu Komunikacji...."



a oni zrobią Ci wodę z mózgu .....

P.S. w/w to NA PEWNO NIE jest dobry pomysł
Raczej zwrócił bym się do jakiegoś serwisu ...niektórzy "specjalizują się" w swapach i posiadają wiedzę "praktyczną"


[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-01-31 18:04:30 ]
  
 
Cytat:
2006-01-31 10:47:18, ZieMa pisze:
Jak w pytaniu, jakie potrzebuje dokumenty przy zmianie silnika. Obilo mi sie o uszy, ze od 1listopada silnik jest traktowany jako czesc zamienna i juz sie go nie wbija do dowodu - ale czy to prawda. Co jest potrzebne przy wymianie silnika na taki sam jak fabryczny, a co gdy chcemy wsadzic wiekszy motorek??? Np. - wsadzam taki sam silnik jak posiadam 1.5 tylko z innymi numerami - wsadzam mocniejszy silnik 1.8 Prosiłbym o jakiś namiar gdzie to mogę znaleźć.



Zmiana silnika owszem jest terez traktowana jako "część zamienna", ale z pojemności 1,5 na 1,5 Jeżeli wkładasz większy silnik to musisz zgłosić to do urzędu.
 
 
W nowych dowodach nie ma już numeru silnika, jest tylko pojemność wpisana
 
 
Dawniej trzeba było mieć umowe kupna-sprzedaży silnika poświadczoną w Urzędzie Skarbowym, orginał dowodu dawcy lub kserokopię poświadczoną przez Urząd Komunikacji specjalne badanie techniczne.
  
 
Cytat:
2006-01-31 18:18:07, ZieMa pisze:
Dawniej trzeba było mieć umowe kupna-sprzedaży silnika poświadczoną w Urzędzie Skarbowym, orginał dowodu dawcy lub kserokopię poświadczoną przez Urząd Komunikacji specjalne badanie techniczne.



Ja tam u siebie zmieniłem z 2.0L na 2.4L i nic takiego nie potrzebowałem....
 
 
A ja zmieniałem z 1.6 na 2.0 i miałem poważne problemy bo nie miałem orginału dowodu samochodu dawcy który poszedł na złom. I sporo czasu i pieniędzy mnie kosztowało dotarcie do właściciela i zdobycie od niego starego dowodu (z obciętym rogiem). Bez tego pani w Urzędzie Komunikacji nie chciała ze mną gadać. Ale może co urząd to inne obyczaje w końcu w Polsce żyjemy.
  
 
Cytat:
2006-01-31 19:07:19, ZieMa pisze:
Bez tego pani w Urzędzie Komunikacji nie chciała ze mną gadać. Ale może co urząd to inne obyczaje w końcu w Polsce żyjemy.



A od kiedy to panie w urzędach komunikacji oglądają pojazdy? Pojazdy oglądają ubezpieczyciele, przeglądziści i kupujący. Dla reszty ważny jest papier.
PS. Kiedyś dawno, dawno temu w DR wpisywany był kolor - ale wtedy sprawa była jasna, bo kolory były raptem 4 czy 5.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2006-01-31 19:11:24 ]
  
 
W dowodzie nie jest wbijany numer ale w karcie pojazdu juz tak (i np. przy montowaniu gazu musi byc podany numer silnika) wiec pozniej moga wyjsc szopki po takim przelozeniu
  
 
Cytat:
2006-02-01 12:04:52, Ajgor pisze:
W dowodzie nie jest wbijany numer ale w karcie pojazdu juz tak (i np. przy montowaniu gazu musi byc podany numer silnika) wiec pozniej moga wyjsc szopki po takim przelozeniu

a co to jest karta pojazdu?? mowie o espero a nie o nowym samochodzie kupowanym obecnie