MotoNews.pl
  

Ładowska pompa paliwa - dziwny wyciek oleju !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przejechałem 5 433 km ładą po remoncie silnika bez najmniejszego problemu....do dzisiaj
Zauważyłem wyciek sporawy wyciek oleju pod pompą paliwa...zdawało mi sie ze przepuszcza ta uszczelka, więc dokręciłęm śruby mocujące. Jednak nadal wyciekał olej sporawym ciurkiem. Po dokładnych oględzinach okazuje sie że olej wydostaje sie z końca tej dzwigienki do ręcznego pompowania (zobaczcie foto). nie wiem jak to możliwe..ale autentycznie z tego miejsca wycieka olej, szczególnie gdy przygazuje



tyle lat jeździłem na fiatowskiej pompie i nic sie nie działo, założyłem przy remoncie ładowską i po 5000 jest do dupy grrrr

pytanie: Czy maluch i DF mają taką samą pompe....bo chce teraz kupić bez dzwigienki a nie pamiętam która pasowała do łądy jako zamienik
  
 
Faktycznie dziwne miejsce na cieknięcie oleju, ale z tymi częściami mogą sie dziać różne rzeczy - mi np. rozpuścił się ten plastikowy ring w pompie paliwa pod wpływam działania..... paliwa podobno była taka wadliwa seria. Wymienilem pod blokiem ten pierścień jak ręką odjął.

A pompa pasuje od Fiata od malucha tudzież
  
 
Cytat:
2006-01-31 15:56:08, Leszek_Gdynia pisze:
Faktycznie dziwne miejsce na cieknięcie oleju, ale z tymi częściami mogą sie dziać różne rzeczy - mi np. rozpuścił się ten plastikowy ring w pompie paliwa pod wpływam działania..... paliwa podobno była taka wadliwa seria. Wymienilem pod blokiem ten pierścień jak ręką odjął. A pompa pasuje od Fiata od malucha tudzież



Też jestem zdziwiony, ta dzwigienka nie jest przykręcana tylko na stałe jest umocowana.Podejrzewam ze sie coś obluzowało w miejscu łączenia dzwigni z obudowa...ehh
Pamiętam jak opowiadałes o tym ringu przestrzegałeś mnie zebym uważał bo może sie rozpuścić

p.s. jeszcze jedno pytanko.... Jaki jest najlepszy silikon do uszczelniania miejsc w silniku..jest taki jakiś czerwony o ile sie nie myle ale nie znam firmy
  
 
W motoryzacyjnym poproś o silikon do wysokich temperatur - będą wiedzieli o co chodzi. Tutaj marka chyba nie jest ważna.

Ta dźwigienka pewnie jest najakimś trzepieniu i tam się coś wyrobiło. A używałes tej dzwigienki?
  
 
Cytat:
2006-01-31 16:08:02, Leszek_Gdynia pisze:
W motoryzacyjnym poproś o silikon do wysokich temperatur - będą wiedzieli o co chodzi. Tutaj marka chyba nie jest ważna. Ta dźwigienka pewnie jest najakimś trzepieniu i tam się coś wyrobiło. A używałes tej dzwigienki?



Ok...dzięki

Używałem tylko pare razy...na początku by sprawdzić co to za bajer a kiedyś gdy zabrakło mi paliwa. Razem bedzie jakies 3 razy
Jednak kupie nową fiatowską i założe w garażu...
  
 
Witam
chyba zła diagnoza, powodem raczej jest wyrobiona podstawka pompy, ta z tworzywa, w niej pracuje popychacz pompy oleju, jeśli popychacz ma za duzy luz, wtedy sporo oleju dostaje się do pompy, a dzwigienka recznego pompowania już szczelna być nie musi
  
 
Cytat:
2006-01-31 16:27:20, sheriffnt pisze:
Witam chyba zła diagnoza, powodem raczej jest wyrobiona podstawka pompy, ta z tworzywa, w niej pracuje popychacz pompy oleju, jeśli popychacz ma za duzy luz, wtedy sporo oleju dostaje się do pompy, a dzwigienka recznego pompowania już szczelna być nie musi



Czyli mam wynienić Mirek tylko ten plastikowy ring?? to co na zdjęciu zielonym kolorem zaznaczyłem ?
  
 
Witam
Tak, ale to nie wszytsko, wymienić by trzeba popychacz i uszczelki i dobrać ich grubość, tak by pompa prawidłowo pracowałą, tak jak zalecają w instrukcji obsługi.
Chodzi o wyregulownie za pomocą podkładek skok max popychacza
  
 
Cytat:
2006-01-31 16:48:21, sheriffnt pisze:
Witam Tak, ale to nie wszytsko, wymienić by trzeba popychacz i uszczelki i dobrać ich grubość, tak by pompa prawidłowo pracowałą, tak jak zalecają w instrukcji obsługi. Chodzi o wyregulownie za pomocą podkładek skok max popychacza



Czyli musze kupić tą podkładke termoizolacyjną, popychacz i trzy uszczelki. Między silnikiem a tym ringiem jest zawsze podkłądka A (0,27-0,33) a skok regulujemy tą drugą podkładką - między pompą a ringiem do wyboru albo 0,70-0,80 albo 1,10-1,30 mm
Będe kombinował bo nie chce mi sie jechać do mechanika
  
 
Zmiana na inną pompkę nic nie da, bo i tak jak Szeryf pisze - i tak trzeba zastosować odpowiednią odległość za pomocą uszczelek - bo fiatowska może mieć inny ucisk, tak jak i stara i nowa ze sklepu może się różnić ugięciem języka napędzającego pompkę.
  
 
A ja jednak radzę zostać przy ładowskiej - nieraz mozliwośc ręcznego podpompowania paliwa naprawde sie przydaje - zwłaszcza jak masz słaby akumulator
  
 
Ja teraz jak było zimno używałem ręcznego pompowania codzień, bo mam zwalony zaworek zwrotny i niestety cale paliwo wraca mi do baku.

Może ktoś mi podpowiedzieć czy da się ten zaworek wymienić i gdzie on tak naprawde się znajduje w pompie paliwa?
  
 
Cytat:
2006-01-31 18:05:34, Leszek_Gdynia pisze:
Ja teraz jak było zimno używałem ręcznego pompowania codzień, bo mam zwalony zaworek zwrotny i niestety cale paliwo wraca mi do baku. Może ktoś mi podpowiedzieć czy da się ten zaworek wymienić i gdzie on tak naprawde się znajduje w pompie paliwa?


Leszku, wykręć górna częśc pompki paliwa (dół z dzwigienka nie musiesz odkręcać) i zdejm ten kulisty dekielek to zobaczysz - tam sa dwa okrągłe zaworki (jeden od góry a drugi od dołu - takie okrągłe płyteczki (pare mm średnicy) z jakiegoś tworzywa czy klingerytu (nie moge zapamiętac jak się to nazywa) + sprężynki - i to cała technika jeśli chodzi o zaworki w pomce. A który jest który to się połapiesz dmuchając w króćce (oczywiście z zakręconym dekielkiem. Oczywiście da się to wymienic tyle że trzeba to zrobic delikatnie i ostroznie zeby nie porysowac ani gniazdek zaworków ani płytek bo nie będzie trzymało.
Mam nadzieje że w miare jasno to wytłumaczyłem
  
 
Jasne. Dzięki Andrzej - wsparty schematami w książce już wiem jak to wszystko wygląda.
  
 
Cytat:
2006-01-31 15:42:18, zax pisze:
pytanie: Czy maluch i DF mają taką samą pompe....bo chce teraz kupić bez dzwigienki a nie pamiętam która pasowała do łądy jako zamienik



a ja wniose jak mozna to do rozmowy ze pasuja obie jak bylo pisane ale od malca o ile sie nie myle ma koncowki na inne wezyki (o mniejszej srednicy). czyli do łady lepiej podchodzi z DFa jezeli sie nie chce komus bawic
  
 
Cytat:
2006-01-31 22:20:17, Ciurus pisze:
a ja wniose jak mozna to do rozmowy ze pasuja obie jak bylo pisane ale od malca o ile sie nie myle ma koncowki na inne wezyki (o mniejszej srednicy). czyli do łady lepiej podchodzi z DFa jezeli sie nie chce komus bawic


Nie mylisz się, pompka maluchowa ma króćce o mniejszej średnicy
  
 
Miałem to samo z pompką ...Ciekł olej nie wiadomo skąd...Wymieniłem tę plastikową podstawę i ciekło dalej. Po bliższym przyjrzeniu się zauważyłem jednak, że jest pęknieta metalowa część pompki. I ciekło z miejsca mocowania osi dźwigienki. Pomogło wywalenie dźwigni i zaklejenie wszystkiego co się dało Distalem..Teraz mam nową pompę z dźwignią, ale jej na wszelki wypadek nie używam .


[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2006-02-01 17:24:30 ]
  
 
sorki, ze dopiero teraz, ale pozno sobie przypomnialem. U mnie tez cieklo. Czemu? Dokrecajac pompke, prawdopodobnie zrobilem to za mocno (czy co - nie wiem) - w kazdym razie - podstawa pompy byla lekko zwichrowana (widac np. po przylozeniu do szyby czy stolu) i stad puszczalo. Ta obudowa krocca tez za prosta nie byla.
Pomoglo splanowanie papierem podstawy pompki i wszelkich stykajacych sie plaszczyzn. Do tego zawalilem to silikonem.

Mialem 2 pompy - ale z zadnej nie lecialo - jak piszecie - spod dzwigienki. Moze mialem farta.
  
 
Ja tez nie narzekam na ładowskie pompki. W poprzedniej 2105 wymieniałem tylko membrane, w obecnej mam juz druga ładowska (wymieniłem profilaktycznie - bo miałem w zapasie) ale ani stara ani nowa nie szwankowała
  
 
ok-kupiłem dzisiaj nową ładowską pompę paliwa, 3 uszczelki i ten plastik termoizolacyjny. Jutro wszystko wymieniam. Mam pytanie bo w książce piszą zeby lekko przesmarować uszczelki olejem i wtedy wszystko zalożyć, a w klubie pare osób dodatkowo wpakowało silikon. No więc potraktować tą pompke na uszczelkach silikonem czy też tylko nasmarowac olejem ???
pozdraiwam