MotoNews.pl
  

Coś trze przy skrecaniu i piszczy przy ruszaniu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

1)
ostatnio zauważyłem że coś mi trze w przednim kole (od kierowcy), przy skręconych na maxach kołach. Dodatkowo, od czasu do czasu, przy hamowaniu słychać wyraźne tarcie klocka o tarcze, czasami mam wrażenie, że nawet się blokują, do chwili kiedy mocniej nie zahamuję. Niekiedy zdaża się, że podczas jazdy, skrecania, pojawia się piszczenie, które niknie po naduszeniu hamulców.

Co może powodować taki stan rzeczy i na co zwrócić uwagę przy ewentualnej wymianie.

2)

Co może powodować piszczenie przy ruszaniu (sprzęgło jeszcze do połowy wduszone) lub gwałtownym przyspieszeniu (sprzęgło puszczone). Pojawia się to na 1 i 2 biegu, na innych tego nie ma. Tu również zdaje mi się że przy tym samym kole (choć to może być zdłudne wrażenie).

pzdr
Czester
  
 
1. przy skrecaniu jak ci coś trze to może być przegub, co do chamowania to może ci się już klocki kończą.
2. tu strzelam być może pasek klinowy albo coś ze skrzynią się dzieje.
  
 
wiec może dopisze coś więcej....

1)
to tarcie przy skręcie zdarza się sporadycznie i jest mniejwięcej takie same jak przy hamowaniu.
2)
tu też objawy występują sporadycznie i raczej nie jest to pasek klinowy, raczej coś bliżej skrzyni. Wiem że mam wycieki na siemernigach i łożsko oporowe do wymiany.

może to coś przybliży
  
 
up
  
 
Cytat:
2006-02-02 20:57:39, czester pisze:
Niekiedy zdaża się, że podczas jazdy, skrecania, pojawia się piszczenie, które niknie po naduszeniu hamulców.


O taki objaw jest dokładnie u mnie. Jak jadę prosto, to piszczenie jest małe, czasem nei ma go w ogóle. Jak tylko minimalnie nawet skręcę kierwonicę w lewo, albo po prostu jadę po niedużym łuku w lewo, to dochodzą piski, które po naciśnięciu hamulca od razu znikają. Co to jest u licha ? Klocek sobie podciera o tarcze ? czy co ? Jeśli nawet, co jest tego przyczyną ?
  
 
Cytat:
2006-02-02 21:17:41, pinox pisze:
1. przy skrecaniu jak ci coś trze to może być przegub


Jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby przegub tarł. Jeśli przy skręcaniu coś trze, to może być opona o nadkole na przykład. Walnięty przegub będzie bił, strzelał (stukał), ale tarł ?
  
 
mialem podobne objawy:

Jesli chodzi o piszczenie, tarcie przy powolnej jezdzie to: po prostu tarcze i klocki a dokladnie syf miedzy nimi. Czyscilem chyba ze 3 razy, szczegolnie w okresie odwilzy, kiedy mnostwo smieci wpada miedzy tarcze a klocki. Po prostu standard.

Jesli chodzi o tarcie: to nadkola i znowu syf(lod, snieg) na nadkolacha i na oponie.
  
 
qrcze tylko to tarcie wydaje mi się bardziej na hamulce niż na opone.