MotoNews.pl
  

Tłumik środkowy, katalizator, struminica !?!?!?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaka jest różnica chyba wiem ale - tłumik środkowy a katalizator, oznacza że katalizator jest częścią tłumika środkowego??

Jaka będzie różnica jeśli założę samą:
1.strumienicę
2.tłumik środkowy
3.katalizator
zakłądając że końcowy komin jest przelotowy.
Co będzie najlepsze, lekko sportowe ale w miarę ciche i poprawiające przepływ spalin??
  
 
Możesz wybierać katalizator czy strumienica, ale tłumik środkowy to osobny rozdział tym bardziej jak końcowy masz przelotowy.
  
 
a na początek radziłbym policzyć układ, bo możesz tylko pogorszyć sprawę...
  
 
Policzyć układ - nie mam pojęcia jak to zrobić i co to znaczy ????
Początkuje w zagadnieniach mechaniki pojazdowej !!
  
 
Cytat:
2006-02-03 11:21:19, wisnia003 pisze:
Policzyć układ - nie mam pojęcia jak to zrobić i co to znaczy ???? Początkuje w zagadnieniach mechaniki pojazdowej !!


Ja też nie wiem jak to zrobić, ale żeby było dobrze, to trzeba zaprojektować układ, tak aby były odpowiednie ciśniena i zjawiska falowe.
  
 
tak z tego co sie kiedys orientowalem, to wlasnie to jest prawie nie do policzenia (dla normalnego uzytkownika- chyba ze jakis zapaleniec ) najlepiej metoda prob i bledow ale z pomiarem na hamowni. Gadalem kiedys z kolesiem z allegro co sprzedaje strumienice, i mowil ze to ciezko sprawdzic inaczej. podal przykald ze on sam ma accorda i oryginalny wydech jest najlepszy, wszystkie inne układy pogarszaly tylko moc albo moment. dlatego kazdy sam sobie musi odpowiedziec na to pytanie, bo rady typu ze po zalozeniu strumienicy jest mocniejszy to do lamusa jesli koles nie potwierdzuil tego poprzez hamownie. to bedzie tylko złudzenie wywolane psychika
  
 
Cytat:
2006-02-03 11:51:22, ICEMANIK pisze:
. to bedzie tylko złudzenie wywolane psychika




czyli często spotykana na forum autosugestia
  
 
no to witaj oryginalny tłumiku
  
 
u mnie na wiosne tez szykuje sie dalsza modyfikacja wydechu, srodkowy bedzie albo seryjny albo robiony (ale nie przelot), a zamiast katalizatora znaczy jego obudowy bo wlasciwie go nie ma, bedzie tlumik "rozprezeniowy" bo rury nie chce, no chyba ze zdecyduje sie na strumienice
  
 
Cytat:
2006-02-03 14:40:28, wisnia003 pisze:
no to witaj oryginalny tłumiku



Tak tylko pytanie który producent oferuje orginalny tłumik do Escorta? Bo odnosze wrażenie ze mówimy tu o tłumiku który bez przeróbek będzie pasował natomiast jeśli byśmy chcieli rozpatrzyc konkretne parametry techniczne tłumików (nie wiem jakie) to doszlibyśmy zapewne do wniosku że każdy tłumik pasujący do Escorta ma nieco inne parametry. Problem ten dotyczy zapewne i innych elementów wyposazenia pojazdu świec zapłonowych, kabli, akumulatora, katalizatora, paliwa (nie wspomnę o LPG), oleju itp. Chyba każdy sie ze mną zgodzi, że uzyskanie fabrycznych osiągów auta poprzez stosowanie tylko takich materiałów eksploatacyjnych jakie stosuje (stosowała) fabryka nie jest w naszych realiach możliwe. Możemy się jedynie zbliżć do orginału nie odbiegając zbytnio "modyfikacjami" od fabryki. Specjalnie uzywam tu słowa "modyfikacjami" bo stosowanie innych elementów o innych (choćby niewiele) parametrach jest już modyfikacją. Mistrzostwem świata jest tutaj przystosowanie silnika spalinowego do pracy na gazie. Do tego dochodzi pseudo orginalny tłumik z jakiegoś tam warsztatu za 120 PLN, stumienica za 100 PLN dla poprawienia osiągów, kable zapłonowe od poloneza bo sa tańsze i po drobnej modyfikacji pasują. Olej silnikowy taki z serii tańszych bo wiadomo na taki drogi niewielu stać i na koniec "benzyna" czyli to co wlewamy do baku z dystrybutora. Na sam koniec włożyłbym jeszcze stożek dla poprawienia wyglądu (chyba) jak otworzę maskę i na hamownie panowie!!! Paranoja! Ludzie czym my się martwimy i co mają na celu zabiegi w stylu nie wiem, tłumiki przelotowe czy coś tam? Ktoś się na jakiś rajd wybiera?
A tam...
  
 
Cytat:
2006-02-03 15:33:37, R_O_Y pisze:
Tak tylko pytanie który producent oferuje orginalny tłumik do Escorta? Bo odnosze wrażenie ze mówimy tu o tłumiku który bez przeróbek będzie pasował natomiast jeśli byśmy chcieli rozpatrzyc konkretne parametry techniczne tłumików (nie wiem jakie) to doszlibyśmy zapewne do wniosku że każdy tłumik pasujący do Escorta ma nieco inne parametry. Problem ten dotyczy zapewne i innych elementów wyposazenia pojazdu świec zapłonowych, kabli, akumulatora, katalizatora, paliwa (nie wspomnę o LPG), oleju itp. Chyba każdy sie ze mną zgodzi, że uzyskanie fabrycznych osiągów auta poprzez stosowanie tylko takich materiałów eksploatacyjnych jakie stosuje (stosowała) fabryka nie jest w naszych realiach możliwe. Możemy się jedynie zbliżć do orginału nie odbiegając zbytnio "modyfikacjami" od fabryki. Specjalnie uzywam tu słowa "modyfikacjami" bo stosowanie innych elementów o innych (choćby niewiele) parametrach jest już modyfikacją. Mistrzostwem świata jest tutaj przystosowanie silnika spalinowego do pracy na gazie. Do tego dochodzi pseudo orginalny tłumik z jakiegoś tam warsztatu za 120 PLN, stumienica za 100 PLN dla poprawienia osiągów, kable zapłonowe od poloneza bo sa tańsze i po drobnej modyfikacji pasują. Olej silnikowy taki z serii tańszych bo wiadomo na taki drogi niewielu stać i na koniec "benzyna" czyli to co wlewamy do baku z dystrybutora. Na sam koniec włożyłbym jeszcze stożek dla poprawienia wyglądu (chyba) jak otworzę maskę i na hamownie panowie!!! Paranoja! Ludzie czym my się martwimy i co mają na celu zabiegi w stylu nie wiem, tłumiki przelotowe czy coś tam? Ktoś się na jakiś rajd wybiera? A tam...



No właśnie.
  
 
tak czy inaczej, czy to mistrzostwo czy nie to mi to wisi. ale fakt faktem, że zarabiamy tragicznie stad tez wszystko jest tak robione zeby byl max zysku stad tez i wszystkie zamienniki i oszczedzanie kasy. nasze realia... i wszystko w tym temacie
  
 
Gdzie można pytać o oryginalne tlumiki do esiego i po czym poznac ze sa oryginalne?

Czy w ASO dostane oryginalny tłumik? jakie sa ceny tego lepszego?

  
 
Cytat:
2006-02-03 19:12:04, art13 pisze:
Gdzie można pytać o oryginalne tlumiki do esiego i po czym poznac ze sa oryginalne? Czy w ASO dostane oryginalny tłumik? jakie sa ceny tego lepszego?



Widze ze kolega usilnie chce coś dobrego za dużą kase: Remus dedykowany dla Escorta około 250 Euro końcowy i około 180 Euro za środkowy.