Regulacja zaworow, pytanie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,przymierzam sie do wyregulowania zaworow w moim 1.3 hcs.Nigdy tego nie robilem,naczytalem sie o tym w ksiazce od esiego.Uszczelke pokrywy juz mam.Powiedzcie mi na co jeszcze zwracac uwage przy tej czynnosci.Robiliscie to juz sami?
  
 
najlepiej mież specjalny klucz to kręcenia śrubą regulacyjną /taki z trzpieniem,/ bo te śruby którymi się reguluje luz są wykonane z dość kruchego materiału

no i oczywiście szczelinomierz
  
 
Jak Sławek zauważył. I kwestia wprawy...
  
 
serwus ważną sprawą przy regulacji zaworów jest ustawienie tłoków na poszczególnych fazach rozrządu i ich odpowiednie regulowane zawory. I tłok w GMP to tegulujesz zawór I i tak podobnie następne. kolejność jest taka jak kolejność zapłoni pozdrawiam /jak są niejasności to chętnie pomogę rozwiązać/
  
 
Cytat:
2006-02-03 11:42:21, slawas1 pisze:
najlepiej mież specjalny klucz to kręcenia śrubą regulacyjną /taki z trzpieniem,/ bo te śruby którymi się reguluje luz są wykonane z dość kruchego materiału no i oczywiście szczelinomierz



No wlasnie tez sie do tego mam zamiar zabrac. Mozecie cos wiecej napisac o tych kruchych srubach i kluczu z trzpieniem? Szczerze mowiac to chialem do tego ze zwykla 13 podejsc
  
 
Cytat:
2006-04-07 16:35:29, Kamil_H pisze:
No wlasnie tez sie do tego mam zamiar zabrac. Mozecie cos wiecej napisac o tych kruchych srubach i kluczu z trzpieniem? Szczerze mowiac to chialem do tego ze zwykla 13 podejsc



nasadką też da radę, ale z wyczuciem
  
 
Ale na czym konkretnie tam polega problem? (Nie wiem - nie rozkrecalem jescze tego) Domyslam sie ze zaloze klucz oczkowy i trzeba krecic, tak? Czemu trzeba uwazac? I o co chodzi z tym wyczuciem?
  
 
no przecież napisałem że śruba regulacyjna jest z kruchego materiału

a z wyczyciem to z wyczuciem, nie wiem jak ci mam to opisać
  
 
Cytat:
2006-04-07 16:51:52, slawas1 pisze:
no przecież napisałem że śruba regulacyjna jest z kruchego materiału a z wyczyciem to z wyczuciem, nie wiem jak ci mam to opisać



No to bedze obchodzil sie jak z jajkiem Gorzej jak ta miła śrubka pęknie
  
 
Cytat:
2006-04-07 17:03:59, Kamil_H pisze:
No to bedze obchodzil sie jak z jajkiem Gorzej jak ta miła śrubka pęknie



pójdziesz do sklepu i kupisz nową
  
 
Myk olega na tym, abyś dokręcając (bynajmniej na siłę do końća) tak zacisna szczelinę między krzywką popychacza, a popychaczem aby osiągneła wartość pożądaną, tj: 0,20 na zaworach dolotowych i 0,30 na wydechowych. Właściwy luz jest wtedy gdy szczelinomierz szura się w szczelinie, ale nie jest to zbyt lekko. Jak jest za ciasno, odkręcasz, gwinty są normalno skrętne, pamiętaj że malutki ruch to spora zmiana! Napewno sobie poradzisz...
  
 
Zrobione. Proste jak sikanie Wszystko na wierzchu. Idealny dostep. Nic nie posulem. Jak ktos regulowal to w Ladzie to w Essim jest az przyjemnie prosto.
Dla tych co nie regulowali taka rada: klucz nasadowy z duzym ramieniem bo sruby chodza dosyc ciezko.
  
 
No to chyba nie próbowałeś ustawić w Ładzie 2109, tam to jest show z blaszkami!!
  
 
Cytat:
2006-04-18 13:36:29, DL778 pisze:
No to chyba nie próbowałeś ustawić w Ładzie 2109, tam to jest show z blaszkami!!



Ustawialem w Ladzie 2107 i to nie raz. Tez nie jest milo, bo nic nie widac
  
 
Po tym calym ustwieniu zaworow mam wrazenie ze jakos glosniej chlapią. Ustawilem tak jak jest w ksiazce: 0,2dolot 0,3 wylot. 3 razy sprawdzalem. Czy to tak ma stukac?